Gå til innhold

Brannsår - ettåring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettåringen vår brant seg på peisen i går, og fikk en ganske stor blemme på tre av fingrene.. I dag ser det ganske rødt og sårt ut, og blemmene har sprukket! Men det ser ikke infisert ut

Det rareste er at han nesten ikke gråt da det skjedde, og det ser ikke ut som om det plager han i det hele tatt! Han bruker hånden helt som vanlig, og reagerer ikke om vi tar på det eller noe sånn..

Men burde jeg få en lege til å se på det for sikkerhets skyld, eller er det greit å se det an og heller kontakte lege om det skulle bli infeksjon?

Anonymous poster hash: 4d8a9...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når gutten min på 1.5 år brant seg på ovn så sa legen at de alltid vil se på brannskader på så små,bare for å være på den sikre siden.

Så fort det er blemmer så er det visst 2.grads forbrenning.

Anonymous poster hash: e676f...354
Skrevet

Et tips for å unngå blemmer ved brannsår.

Ta en bolle og ha MASSE salt i og kaldt vann. Bytt vannet når det blir for varmt og ha i mer salt.

Mye bedre i ettertid å slippe de ømme blemmene + mindre fare for infeksjon.

Anonymous poster hash: d5bd2...463

Skrevet

Blemmene var der før vi i det hele tatt rakk å reagere.. Han sutret litt, men mest sånn 'slutt å plag meg storesøster' grining.. Han og storesøster lekte sammen på gulvet! Og så ser jeg plutselig t store hvite blemmene på fingrene hans, og spurte de som var rett ved han når han gråt om det kunne være at han hadde tatt på peisen..

Anonymous poster hash: 4d8a9...573

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...