Gå til innhold

Når han ikke vil ha flere barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har to fra før som er hos oss annenhver helg og i ferier. Jeg har også to fra før og vil så veldig gjerne ha et til. Men han vil ikke, synes han har nok med å følge opp dem han har og så er han så egoistisk som han sier selv, at han vil ha meg mer for seg selv etterhvert som barna blir større, dvs når de blir mer selvstendige.

Vi har tid, ønonomi, plass og overskuddet, det er helt sikkert men han vil da uansett ikke. Sa han skulle tenke på det, eller jeg spurte om han ikke kunne tenke på det men han unngår for alt i verden å snakke om det nå. Da vi ble sammen var vi begge åpne på det med flere barn, tiden fikk vise fant vi ut.

Jeg begynner å lure på om jeg kan slå meg til ro med dem jeg har eller om savnet vil bli for stort..vil ikke ende opp bitte pga dette og med et ødelagt forhold.

Noen som erfaring med det samme?

Ikke bruker vi prevansjon heller, han har tenkt på å sterilisere seg men tørr visst ikke gjøre det enda. Og ikke vil han at jeg skal ta noen form for hormoner, helt ok for meg..men resultatet er lite sex og spørsmål om det er trygt eller ikke under akten.. Han vet det blir barn om jeg skulle bli gravid..

Anonymous poster hash: bd691...fce
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet om forhold som har røket fordi den ene parten absolutt ønsket seg flere barn, og jeg vet om forhold som har røket fordi den ene parten trumfet gjennom å få barn når den andre egentlig ikke ønsket det.

Du må nesten bare tenke på deg selv, hva ønsker du egentlig? Hva kan du leve med? Spør ham hva han kan leve med.

Kommunikasjon må være nøkkelordet her, men det kan være vanskelig å spå hvordan du selv vil reagere senere når toget har gått.

Men du er jo ikke barnløs, heller ikke han. Hvorfor er det viktig for deg å få et barn til? Vil du ha et barn med HAM eller vil du egentlig bare ha et barn til?

Anonymous poster hash: 826c9...497

Skrevet

Her ble det slutt fordi han ikke ville.... :(

Anonymous poster hash: 82cd5...528
Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan du kan savne noe du ikke har hatt. Du sier du har har to barn og mener savnet etter et til kan bli for stort. Ikke misforstå, mener ikke noe dritt :)

Anonymous poster hash: a0250...738

Skrevet

Har også vert uenig med mannen om barn engang, og vet hvor sårt det er når man lengter etter et barn til.. Når det er sagt; dere har til sammen 4 barn. Er mye ansvar å følge opp så mange barn. 

Enten må du akseptere det, eller bryte opp å finne deg en annen mann som vil.

Skrevet

Sier som Lissi, dere har jo allerede 4 barn? Syns det blir mye riktigere av deg å tre inn i livet til de to barna han allerede har enn å dra ham lengre unna dem ved å få enda et barn... Når du valgte å leve sammen med denne mannen så har du også valgt å leve med barna hans. Sjefen min på jobb har alltid snakket utrolig varmt om sine fire barn. Det var først etter to år på jobben at jeg fant ut at bare to av dem er hennes biologiske. De to andre hadde mannen fra første ekteskap. Men som hun sier; "jeg er like glad i alle barna mine, her gjør vi ikke no' forskjell!" En grepa, flott og varm dame!

Anonymous poster hash: 40d96...b2e
Skrevet

Sier som Lissi, dere har jo allerede 4 barn? Syns det blir mye riktigere av deg å tre inn i livet til de to barna han allerede har enn å dra ham lengre unna dem ved å få enda et barn... Når du valgte å leve sammen med denne mannen så har du også valgt å leve med barna hans. Sjefen min på jobb har alltid snakket utrolig varmt om sine fire barn. Det var først etter to år på jobben at jeg fant ut at bare to av dem er hennes biologiske. De to andre hadde mannen fra første ekteskap. Men som hun sier; "jeg er like glad i alle barna mine, her gjør vi ikke no' forskjell!" En grepa, flott og varm dame!

Anonymous poster hash: 40d96...b2e

Joda, ser den men hans barn er her veldig lite. Og det er synd for alle, vil jeg tro. Han jobber mye borte også så i realiteten ser han barna mindre enn vanlig samvær, som ikke er stort. Vi kommer derfor aldri inn i noen ordentlig familielivrytme føler jeg.

En ting til, hvordan i allverden drar jeg han bort fra de to første om han får et barn til?? Blir som om å si at det er dumt med søsken for da får eldstemann mindre oppmerksomhet..

HI

Skrevet

Skjønner ikke helt hvordan du kan savne noe du ikke har hatt. Du sier du har har to barn og mener savnet etter et til kan bli for stort. Ikke misforstå, mener ikke noe dritt :)

Anonymous poster hash: a0250...738

Tja, det er vel en uttrykksmåte kanskje..vet jo hvordan det er å ha barn og vil gjerne ha flere. Som om noen sier, "jeg savner det å ha barn"..selv om de ikke har noen, men selvfølgelig kan man savne det likevel.

Skrevet

Bor barna hans langt unna da? Siden han ser de så sjelden?

Skrevet

Ja, bor et stykke unna ja. Og blir enda litt mindre enn vanlig samvær siden han reiser endel i jobben.

Skrevet

Ja, bor et stykke unna ja. Og blir enda litt mindre enn vanlig samvær siden han reiser endel i jobben.

Da høres det jo ut som han har mer enn nok å gjøre, siden han jobber så mye også..

Skrevet

Da høres det jo ut som han har mer enn nok å gjøre, siden han jobber så mye også..

Vel, han har ikke det. Når han er hjemme har han fri, men barna går på skole et annet sted..

Skrevet

Jeg har fire barn, og kjenner at jeg mer enn gjerne kunne tenke meg en til, når minste blir noen år eldre. Men her er alle barna våre sammen, så er ikke mine og dine inni bildet. 

Mannen her har tidligere vært klar på at fire er nok, men har i det siste begynt å virke mer åpen for flere. Kan f.eks si at "neste gang kommer gutten", eller at "vogna blir brukt for sannsynligvis siste gangen" osv.

For meg hadde det overhodet ikke vært en dealbreaker om han ikke ville ha en til, men ser at det blir veldig forskjellig i ditt tilfelle, der det bare er to av barna som bor hos dere fast.

Håper du finner ut av det. Synes i alle fall ikke (personlig) at det er verdt å bryte opp en familie på grunn av noe slikt, når dere tilsammen har fire barn. (Selv om jeg også skjønner at savnet kan være der for alltid)

Anonymous poster hash: 3fe70...3ea
Skrevet

Vel, for å si det slik, du angrer aldri på at du fått barn...

Anonymous poster hash: 2bd6b...afe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...