Gå til innhold

Instroduksjon av fast føde. Baby 3,5 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når begynte dere å introdusere grøt?

Hva slags grøt begynte dere med, hvor mye av gangen og hvor ofte?

Babyen vår er ikke fornøyd og vi merker at han ikke blir skikkelig mett av mme.

Anonymous poster hash: ec6bf...072

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg begynte med gulrot/potetpurè 4 mnd fra Nestle. 3,5 mnd. Første gangene er bare søl og gris, men morro også, hehe. Etter det gikk det mellom frukt / grønsakspurè, så etterhvert grøt fra 4 mnd. Av og til blandet jeg ut tynn grøt og hadde i flaske med stort hull, var ikke alltid hun gadd å spise med skje. Du kan jo prøve det hvis barnet er vant til flaske.. Ta en gammel flaske og lag litt større hull i den, også blande ut tynn tynn grøt og ha i flasken fremfor mme på kveldstid f.eks

Endret av Bustetroll
Skrevet

takk for svar! :)

Skrevet

6 mnd, er ikke vits i å haste

Anonymous poster hash: 6017a...98f
Skrevet

Hvis du absolutt må begynne nå, lag i det minste maten selv. Ikke gi industrifremstilt, smakløs drittmat.

Anonymous poster hash: 6f363...8e2

Skrevet

Holle grøt som velling fra 3.5 mnd. Så grøt ca en uke etter. Nå er han 4 mnd, og spiser hjemmelaget mos av potet og gulrot (hver for seg). Blitt mye mer fornøyd :)

Anonymous poster hash: cf1d6...4bc
Skrevet

Hvis du absolutt må begynne nå, lag i det minste maten selv. Ikke gi industrifremstilt, smakløs drittmat.

Hva er det for et svar? Babyen min er tydelig sulten og jeg trenger gode råd fra erfarne mødre. Mistet melka og må gi MME - og dette er ikke nok. Hvor står det at jeg ikke har tenkt å lage maten hans selv? Jeg har ikke mulighet til å pløye opp en åkerlapp i hagen å dyrke eget korn, men jeg regner med at f.eks. helios har mel som egner seg. Kunne ikke falle meg inn å gi babyen "drittmat".

Skrevet

Holle grøt som velling fra 3.5 mnd. Så grøt ca en uke etter. Nå er han 4 mnd, og spiser hjemmelaget mos av potet og gulrot (hver for seg). Blitt mye mer fornøyd :)

Hvor får man kjøpt den? :)

Skrevet

6 mnd, er ikke vits i å haste

Anonymous poster hash: 6017a...98f

Jeg er i utgangspunktet enig med deg, men jeg har en skikkelig sulten baby her :o

Skrevet

Hvor får man kjøpt den? :)

Holle kan du få kjøpt på de fleste helsekost butikker.
Skrevet

Hva er det for et svar? Babyen min er tydelig sulten og jeg trenger gode råd fra erfarne mødre. Mistet melka og må gi MME - og dette er ikke nok. Hvor står det at jeg ikke har tenkt å lage maten hans selv? Jeg har ikke mulighet til å pløye opp en åkerlapp i hagen å dyrke eget korn, men jeg regner med at f.eks. helios har mel som egner seg. Kunne ikke falle meg inn å gi babyen "drittmat".

Bra svar på sleivete dritt:-)
Skrevet (endret)

Grøt kan være tøft for umodne tarmer så start med små smaksprøver som du gir tidlig på formiddagen (så slipper dere hylskrik hele natta om han får vondt av det). Introduser bare en og en matvare av gangen og helst tre dager på rad. Mange babyer må smake på maten både to og tre ganger før de liker det. F eks kan du starte med å gi avokado eller søtpotet, om du ikke går rett på grøt. Veldig mange babygrøter har 25-30 % sukker i seg, les bakpå ;-) Masse spennende og god Holle-grøt på helsekostbutikker.

Begge våre gutter ville fremdeles ha pupp annenhver time døgnet rundt når de rundet 4 mnd, så vi startet opp med Holle-grøt laget på morsmelk da.

Endret av Madolyn
Skrevet

Småen her slet med grøt selv da han var seks måneder, så jeg signerer hun over om å gi smaksprøve på grøt/velling tidlig på dagen og se. Også søtpotet er genialt å lage silkemyk mos av, kjempehit her hvertfall - søtt og godt og :-)

Lykke til!

Skrevet

Vi begynte med tynn grøt da hun var ca 4 mnd, økte tykkelse og mengde jevnlig over et par uker. Nå er hun seks mnd og et glupsk monster!!  :D synes det var enklest å begynne med grøten fra Hipp 4 mnd, men nå lager vi alt selv, utenom når vi er på farten, da synes jeg det er enkelt med et glass fra butikken.

Anonymous poster hash: 7be58...7ab
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Skrevet

Begynte med sviskemos rundt 4 mnd, og med grøt da han var nesten 6 mnd. Brukte da Hipp sin grøt, et par skjeer de første dagene, etter hvert en liten porsjon. Fikk det til kvelds, og merket at han sov bedre om natten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...