Cat.68 Skrevet 14. oktober 2013 #51 Skrevet 14. oktober 2013 Jo dette synes jeg var i overkant frekt. Synes det står masse respekt av deg som kommer at fortsette å gi for å ikke la foreldrenes dumskap gå ut over datteren. Du har et stort hjerte, klem
Kathrine. Skrevet 14. oktober 2013 #52 Skrevet 14. oktober 2013 Vil gjerne vite hva de sa når du snakka med de.
MJ<3 Skrevet 14. oktober 2013 #53 Skrevet 14. oktober 2013 Jeg syns dette høres ut som en blanding av dårlige sosiale antenner og griskhet. Helt tydelig så har naboene dine blitt så godt vant med å få og få av dere, slik at når dere spurte om å låne henger, så så de en gyllen mulighet til å melke kua ennå mer. Godt mulig dette ikke er av jævelskap, men rett og slett antenner som ikke fungerer. Og mulig en desperasjon etter litt ekstra cash fra dere (som tross alt har hjulpet de før) og at de ikke ser på det som naturlig at det går andre veien. Veldig bra av deg å fortsette å gi til denne jenta, det er tross alt ikke hennes feil at hennes familie er litt "korte", men neste gang ville jeg kanskje tatt en prat og spurt hva som var greia når dere spurte om å låne hengeren. La de få forklare uten å legge ord i munnen på de, så forstår de ofte selv hvor dumt det høres ut.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #54 Skrevet 14. oktober 2013 Naboen din er frekk. Etter min mening er det vanlig å gjøre små tjenester eller gi ting til andre uten å forvente noe tilbake. F.eks. gir jeg vekk brukte barneklær, og måker betydelig mer snø om vinteren enn de eldre naboene mine gjør. Det er helt uproblematisk. Hvis den som får mest i et forhold av og til "betaler" ved å gi en blomst eller flaske vin, så er det veldig hyggelig. Hvis de enkelt og greit sier takk, så er det helt ok. Men det er vel vanlig å tenke at den ene tjenesten er den andre verdt? Jeg passer hunden din en helg, du hjelper meg å bære det nye kjøleskapet opp trappen. Fordi det er praktisk, hyggelig, og gjør livet enklere for alle. Anonymous poster hash: ae8f4...2ac
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #55 Skrevet 14. oktober 2013 Ga dere 500 kr til naboen, da? Det håper jeg ikke! Anonymous poster hash: 1f312...6f1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #56 Skrevet 14. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a Så man må være en nabo kun fordi man gjenkjenner tydelig hersketeknikker overfor dem uten penger? Anonymous poster hash: 00161...318 Beklager altså, men nå er du faktisk helt fullstendig på jordet. Anonymous poster hash: 032ae...ccf Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Ingen utdannelse? Ansvar for egen dumskap. Anonymous poster hash: 83aef...fc3 ??? Hvem er det som er dum nå? Driver å dømmer og kommer med antagelser. Huff!! Anonymous poster hash: 00161...318 Tviler på at det er en antakelse Anonymous poster hash: 83aef...fc3 Javel, det sier jo mer om deg enn om meg. Anonymous poster hash: 00161...318 Haha! Snakk om sokratisk ironi Anonymous poster hash: 83aef...fc3
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #57 Skrevet 14. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a Så man må være en nabo kun fordi man gjenkjenner tydelig hersketeknikker overfor dem uten penger? Anonymous poster hash: 00161...318 Beklager altså, men nå er du faktisk helt fullstendig på jordet. Anonymous poster hash: 032ae...ccf Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Ingen utdannelse? Ansvar for egen dumskap. Anonymous poster hash: 83aef...fc3 ??? Hvem er det som er dum nå? Driver å dømmer og kommer med antagelser. Huff!! Anonymous poster hash: 00161...318 Tviler på at det er en antakelse Anonymous poster hash: 83aef...fc3 Javel, det sier jo mer om deg enn om meg. Anonymous poster hash: 00161...318 Haha! Snakk om sokratisk ironi Anonymous poster hash: 83aef...fc3 Hvorfor kommenterer du helt forskjellige anonyme og påstår at det er sokratisk ironi?? To forskjellige personer kan ha forskjellige meninger, du vet det??? Det er ingen motsetning i det. Anonymous poster hash: 032ae...ccf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå