Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #26 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #27 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #28 Skrevet 13. oktober 2013 Mener ikke at de skal stå i evig takknemlighetsgjeld til oss, men de har flere ganger sagt at de ikke vet hvordan de skal få takket oss. Vi har ikke masse kontakt med de, men snakker et par ganger i uken, og hjelper til dersom det er noe. Vi har i tillegg gitt de penger til en tur datteren deres skulle på da de ikke hadde nåla i veggen. Jeg insisterte på å gi de det, og skal ikke ha noe igjen for det. MEN, nå mannen pent spør om vi ikke kan få låne hengeren en dag, så skal de ha 500 kr. i leie. Jeg skal si noe om det, og bestemt meg for ikke å slutte å gi de klær, da det kun vil gå utover datteren dems. De er litt "sjuskete" for å parfymere meg selv. Men, dette synes jeg var både trist og sårt. Hilsen HI Ps: Takk for alle støttende svar. Anonymous poster hash: 9e94d...3f5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #29 Skrevet 13. oktober 2013 Til opplysning, hengeren står på tomta dems, tom. Og mannen spurte om vi kunne låne den EN dag. Selvsagt når det passer dem. Men, når vi har gitt de både penger, sykler, uhorvelige mengder klær, leker, barneseter og gud vet hva, så er det i overkant og be oss betale 500 kr hvis vi skal låne hengeren dems en dag. Synes vi. HI Anonymous poster hash: 9e94d...3f5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #30 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Øhhh....er du en gale naboen eller? Føler du deg truffet?? Anonymous poster hash: e955c...380
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #31 Skrevet 13. oktober 2013 Hahah.. Huttemegtu. frekt? Ja!! Anonymous poster hash: a6b3d...1f8
Mia_73 Skrevet 13. oktober 2013 #32 Skrevet 13. oktober 2013 Til opplysning, hengeren står på tomta dems, tom. Og mannen spurte om vi kunne låne den EN dag. Selvsagt når det passer dem. Men, når vi har gitt de både penger, sykler, uhorvelige mengder klær, leker, barneseter og gud vet hva, så er det i overkant og be oss betale 500 kr hvis vi skal låne hengeren dems en dag. Synes vi. HI Anonymous poster hash: 9e94d...3f5 Jeg syns du er veldig sjenerøs, spesielt hvis du fremdeles tenker å la dem arve i fremtiden. Jeg er nok en mindre god person, for meg hadde det betydd stopp.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #33 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis han skulle bruke hengeren selv, så kunne han ikke leie den ut heller. Anonymous poster hash: 222bb...20c
soleia Skrevet 13. oktober 2013 #34 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Det normale i slektskap, venskap og gode naboskap, er at ein hjelper kvarandre. Hi har ting etter sine ungar ho kan hjelpe naboen med, naboen har ein hengar han kan låne ut til Hi for å hjelpe dei. Slikt ser dei fleste på som vinn-vinn, men det finnes tydelegvis unntak, som feks naboen til hi og #24. Synes du er veldig storsinna, hi. All ære til deg for at du fortsatt vil gje jenta klede og utstyr. Får håpe det berre er far i familien som er ein særing.
Gjest ronja røverdatter Skrevet 13. oktober 2013 #35 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg vil ikke kalle det frekt, men absolutt merkelig oppførsel. Men det er fint at du ikke vil slutte å gi dem klær og ting som de trenger. Det er en voksen avgjørelse og hvem vet, kanskje går det opp et lys for naboene en dag også.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #36 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #37 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg tror ikke jeg kjenner noen som ville tatt betalt for å låne bort en henger for en dag, særlig dersom det var en god nabo som spurte. Hadde du spurt om å låne vår henger, hadde jeg spurt om dere trengte hjelp til å bære. Selv om jeg ikke hadde skyldt dere noe. Hadde dere spurt hele tiden om å låne ting, ville saken vært en annen. Anonymous poster hash: 28a53...5a5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #38 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a Så man må være en nabo kun fordi man gjenkjenner tydelig hersketeknikker overfor dem uten penger? Anonymous poster hash: 00161...318
Natti11 Skrevet 13. oktober 2013 #39 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?!Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Det er da ikke snakk om evig takknemlig . Det er snakk om gi og ta. For en ufattelig teit kommentar.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #40 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?!Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Det er da ikke snakk om evig takknemlig . Det er snakk om gi og ta. For en ufattelig teit kommentar. Ufattelig teit fordi jeg sympatiserer?? Ja, da er jeg vel teit da!! Anonymous poster hash: 00161...318
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #41 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Ingen utdannelse? Ansvar for egen dumskap. Anonymous poster hash: 83aef...fc3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #42 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a Så man må være en nabo kun fordi man gjenkjenner tydelig hersketeknikker overfor dem uten penger? Anonymous poster hash: 00161...318 Eh, nei, absolutt ikke! Bare sånn at det er sagt, jeg har mindre enn ingen penger i øyeblikket, går minus absolutt hver eneste måned, får ikke støtte noe sted og slik har det vært over lang tid. Har heller ingen familie eller andre som stiller opp. Så jeg vet hvordan det er å være uten penger! Og det finnes ikke et snev av noe som HI i denne tråden har skrevet som en gang minner om hersketeknikk. Tvert imot! Det jeg derimot ser er noen naboer som har fått gaver som trolig er verdt tusenvis av kroner uten at det er blitt forventet noe tilbake fra HIs side. HIs mann kom over som en nabo som ikke har tilhenger og som trengte en tjeneste, å få låne hengeren hvis naboen ikke skulle bruke den selv. Dette er noe som de aller fleste ville sett på som en selvfølge. Man hjelper hverandre når det trengs. Ikke fordi man må betale noe tilbake, men fordi det er riktig å hjelpe hverandre når noen trenger det. Hva er så galt i det? Det jeg reagerer sterkt på er at naboen ikke har mer skamvett enn å kreve mer betalt for utlån av hengeren enn hva HI måtte betalt i leie ved en bensinstasjon. Det i seg selv er hårreisende urimelig og ikke i nærheten av normalt godt naboskap. Helt uavhengig av at naboen har fått ting for tusenvis av kroner av HI og mannen. Når man likevel tar med det i betraktning, så blir naboens krav om betaling for lån av hengeren både urimelig, flaut, frekt og viser total mangel på sosiale antenner. Jeg hjelper alltid andre om jeg kan, og jeg forventer aldri noe tilbake. Hvis andre hjelper meg så føler jeg ikke at jeg må gi noe tilbake hvis jeg ikke har mulighet til det og de vet at jeg ikke har mulighet til det. Men hvis jeg da faktisk får en mulighet til å hjelpe dem på en praktisk måte, så blir jeg glad og gjør det med glede. Fordi det får meg til å føle meg bedre med meg selv, føler at vi står mer på likefot. Det er ikke artig å være den som alltid føler seg litt "underlegen" fordi man alltid sliter med penger. Da er det godt å se at tjenester og hjelp kan gå begge veier - synes jeg. Men hadde jeg hatt noe som en nabo trengte å låne så ville jeg lånt det bort uansett om det tidligere var "byttet" hjelp tidligere eller ei. Rett og slett fordi det er normal å gjøre det, og bedrer naboskap. Hjelpsomhet er en hyggelig ting Anonymous poster hash: 1a355...32a
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #43 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Ingen utdannelse? Ansvar for egen dumskap. Anonymous poster hash: 83aef...fc3 ??? Hvem er det som er dum nå? Driver å dømmer og kommer med antagelser. Huff!! Anonymous poster hash: 00161...318
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #44 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Ingen utdannelse? Ansvar for egen dumskap. Anonymous poster hash: 83aef...fc3 ??? Hvem er det som er dum nå? Driver å dømmer og kommer med antagelser. Huff!! Anonymous poster hash: 00161...318 Tviler på at det er en antakelse Anonymous poster hash: 83aef...fc3
Musemorbr / Skrevet 13. oktober 2013 #45 Skrevet 13. oktober 2013 (endret) Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a Så man må være en nabo kun fordi man gjenkjenner tydelig hersketeknikker overfor dem uten penger? Anonymous poster hash: 00161...318 Eh, nei, absolutt ikke! Bare sånn at det er sagt, jeg har mindre enn ingen penger i øyeblikket, går minus absolutt hver eneste måned, får ikke støtte noe sted og slik har det vært over lang tid. Har heller ingen familie eller andre som stiller opp. Så jeg vet hvordan det er å være uten penger! Og det finnes ikke et snev av noe som HI i denne tråden har skrevet som en gang minner om hersketeknikk. Tvert imot! Det jeg derimot ser er noen naboer som har fått gaver som trolig er verdt tusenvis av kroner uten at det er blitt forventet noe tilbake fra HIs side. HIs mann kom over som en nabo som ikke har tilhenger og som trengte en tjeneste, å få låne hengeren hvis naboen ikke skulle bruke den selv. Dette er noe som de aller fleste ville sett på som en selvfølge. Man hjelper hverandre når det trengs. Ikke fordi man må betale noe tilbake, men fordi det er riktig å hjelpe hverandre når noen trenger det. Hva er så galt i det? Det jeg reagerer sterkt på er at naboen ikke har mer skamvett enn å kreve mer betalt for utlån av hengeren enn hva HI måtte betalt i leie ved en bensinstasjon. Det i seg selv er hårreisende urimelig og ikke i nærheten av normalt godt naboskap. Helt uavhengig av at naboen har fått ting for tusenvis av kroner av HI og mannen. Når man likevel tar med det i betraktning, så blir naboens krav om betaling for lån av hengeren både urimelig, flaut, frekt og viser total mangel på sosiale antenner. Jeg hjelper alltid andre om jeg kan, og jeg forventer aldri noe tilbake. Hvis andre hjelper meg så føler jeg ikke at jeg må gi noe tilbake hvis jeg ikke har mulighet til det og de vet at jeg ikke har mulighet til det. Men hvis jeg da faktisk får en mulighet til å hjelpe dem på en praktisk måte, så blir jeg glad og gjør det med glede. Fordi det får meg til å føle meg bedre med meg selv, føler at vi står mer på likefot. Det er ikke artig å være den som alltid føler seg litt "underlegen" fordi man alltid sliter med penger. Da er det godt å se at tjenester og hjelp kan gå begge veier - synes jeg. Men hadde jeg hatt noe som en nabo trengte å låne så ville jeg lånt det bort uansett om det tidligere var "byttet" hjelp tidligere eller ei. Rett og slett fordi det er normal å gjøre det, og bedrer naboskap. Hjelpsomhet er en hyggelig ting Anonymous poster hash: 1a355...32a Så utrolig fint av deg å ta deg tid til å forklare det så ryddig og grundig. Utrolig bra. Kjip økonomisk situasjon du er i. Håper du beveger deg mot en løsning. Jeg nominerte deg jeg. Endret 13. oktober 2013 av Musemorbr /
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #46 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Hvis du mener at det å ringe på og spør høflig om å få LÅNE tilhengeren er å ta seg til rette.... Æsj, jeg kjenner at jeg ikke gidder å prøve å forklare det for deg engang. Du får mene hva du vil, heldigvis viser denne tråden at du (og naboene til hi) er ganske sjeldne. Anonymous poster hash: ef674...8fc Hva om man skulle bruke hengeren da?? Skal man liksom bare hive alt til side fordi man har fått noen gamle klær? Anonymous poster hash: 00161...318 Ingen utdannelse? Ansvar for egen dumskap. Anonymous poster hash: 83aef...fc3 ??? Hvem er det som er dum nå? Driver å dømmer og kommer med antagelser. Huff!! Anonymous poster hash: 00161...318 Tviler på at det er en antakelse Anonymous poster hash: 83aef...fc3 Javel, det sier jo mer om deg enn om meg. Anonymous poster hash: 00161...318
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #47 Skrevet 13. oktober 2013 #46 og tidligere: trolleri-trollera-trolleri-trollera-ha-ha-ha-ha-ha-ha-ha! (Håper jeg - ellers er det bare trist....) Anonymous poster hash: 6d6f2...a58
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #48 Skrevet 13. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Jøss, er du naboen, eller??? Anonymous poster hash: 1a355...32a Så man må være en nabo kun fordi man gjenkjenner tydelig hersketeknikker overfor dem uten penger? Anonymous poster hash: 00161...318 Beklager altså, men nå er du faktisk helt fullstendig på jordet. Anonymous poster hash: 032ae...ccf
Helene Harepus Skrevet 14. oktober 2013 #49 Skrevet 14. oktober 2013 Eh! Så det er slik at om man får noe, så skal man være evig takknemlig og stå med lua i hånden til alle døgnets tider mens dere tar dere til rette!?! Hadde ALDRI tatt imot noe fra dere!! Anonymous poster hash: 00161...318 Så når noen som har alltid stillt opp for deg og din familie ber om en vennetjeneste som koster deg ingenting - hverken i kroner eller arbeid - da synes du faktisk det er naturlig å kreve penger for det?! DET er rett og slett så whitetrash at det er pinlig..
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #50 Skrevet 14. oktober 2013 Det var frekt ja.. Det jeg tenker er at naboen kanskje har det ekstra ekstra trangt denne mnd økonomisk og da så mulighet for å få betalt noen regninger eller satt mat på bordet, og da i ren desperasjon ikke ser klart og ikke innser at det er frekt. Kan det være en mulighet HI? Ellers som sagt, helt enig med de fleste som har svart deg, og så snill du er som fortsatt ønsker å gi til dem. Anonymous poster hash: 5d092...5ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå