rytme Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Kan babyen på 7 mnd få noe å tygge på som han klarer å holde selv?? F.eks. en agurkstang,gulerotstang e.l. Eller klarer han å tygge av en bit med gommene som han kan sette i halsen? Han spiser mye finmost mat, men tenkte å gi han noe han kunne holde på med rundt middagsbordet når vi andre spiser kanskje?? Han blir litt utålmodig og vil veldig gjerne ha det som vi har.... Når kan vi begynne å øve på å spise ting med skei selv??? Hvordan er det rundt middagsbordet deres?
Gjest Kira Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Vi startet med makaroni i den alderen. Selv om ikke alle mestrer pinsett-grepet helt, får de øvd på å plukke ting selv. Og vi fikk et rolig måltid
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har gitt kokt brokkoli-bukett som snuppa kan holde i selv her, det synes hun er stas!! begynte vel med det noen uker før hun fylte 6 mnd. Har også gitt gulerot-stang, det gikk også helt fint. Hvis du er engstelig kan du jo gi noe i baby safe feeder, da har jo også babyen noe å holde på med. Her i huset er den iallefall veldig populær, hun strekker armene ut og "maser" hver gang hun ser den. Anonymous poster hash: cdb28...253
Collette Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Det går helt fint! Store, tjukke biter er veldig greit. Skal mye til før babyen klarer å bite av en stor bit.
Siamese Hellhound Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jeg har også så smått begynt med dette. Men han er ganske skeptisk. Det er ganske morsomt å se på - på den ene siden vil han veldig gjerne putte alt i munnen, men så synes han ofte ikke det smaker noe godt, så han snurper igjen :-). Jeg har hørt at man skal begynne med grønnsaker før frukt hvis man skal få baby til å like grønnsaker. Potet, gulrot, brokkoli, paprika (rå) og skrelt agurk i store biter har jeg prøvd. Bitene skal visstnok være like store som babyens neve. Jeg har prøvd å lage dem sånn at de er lette å holde for ham, agurken har jeg f.eks skåret hakk i, sånn at den ikke skal skli så lett. Det blir ikke spist, men han gnager litt, og så må man vel være tålmodig, de må visst smake noen ting opptil 15 ganger før de liker det... Babyen skal sitte oppreist, altså ikke bakoverlent, for da klarer de å spytte ut hvis de får i seg biter. Fikk masse inspirasjon ved å lese på Margit Vea sine nettsider, hun holder visst kurs og skriver bøker om barnemat. Skulle imidlertid ønske at babyen min var like inspirert som meg, kjedelig å tilberede så mye mat som blir rynket på nesa av...
rytme Skrevet 13. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 13. oktober 2013 takk for svar!! er litt bekymret, har gitt mat i babysafe feeder, men han vil heller ha "det samme som oss" og tror ikke han skjønner at han får det samme når det er inni den makaroni var kanskje ikke så dumt
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 Har han tenner? Hvis ikke kan du feks gi en kavring, type uten sukker? Har også hørt om de som gir knekkebrød å sutte / gnage på.. Anonymous poster hash: eb7ae...0bf
rytme Skrevet 14. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 14. oktober 2013 Han har ikke tenner nei, men biter skikkelig hardt med gommene da gav han tomat i babysafe feeder idag. Det var han opptatt med ganske lenge
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #9 Skrevet 14. oktober 2013 gi han en skalk å sutte på!evt brokkolibuketter eller blomkålbuketter. Anonymous poster hash: 475db...094
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå