Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #26 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme. Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb Giftstoffer som er lagret i mors kropp. Noen stoffer går i arv 3 generasjoner bakover. Så jeg har mest tro på delamming der man i hovedsak ammer, og ikke amme barnet i årevis. Det finnes ingen påviste negative sider ved amming. Typisk folk som ikke helt får det til å påstå dette. Amming er bra for immunforsvaret, det er faktisk påvist at barn som ammes er mer intelligente enn barn som går mme, i tillegg gir det veldig nærhet og det er gunstig for mors vektnedgang i veldig mange tilfeller. Anonymous poster hash: 58714...ff2
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #27 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme. Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb Giftstoffer som er lagret i mors kropp. Noen stoffer går i arv 3 generasjoner bakover. Så jeg har mest tro på delamming der man i hovedsak ammer, og ikke amme barnet i årevis. Det finnes ingen påviste negative sider ved amming. Typisk folk som ikke helt får det til å påstå dette. Amming er bra for immunforsvaret, det er faktisk påvist at barn som ammes er mer intelligente enn barn som går mme, i tillegg gir det veldig nærhet og det er gunstig for mors vektnedgang i veldig mange tilfeller. Anonymous poster hash: 58714...ff2 For meg er det negativt i forhold til vektnedgang. Mister melken med en gang jeg trener eller spiser mindre :/ Heldige de der ammingen tærer på fettet. Anonymous poster hash: 5784a...5ae
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #28 Skrevet 13. oktober 2013 Her er et litt mer nyansert bilde på morsmelken: http://www.forskning.no/artikler/2010/januar/239058 Anonymous poster hash: 81f88...e30
Elsker livet Skrevet 13. oktober 2013 #29 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme.Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb Giftstoffer som er lagret i mors kropp. Noen stoffer går i arv 3 generasjoner bakover. Så jeg har mest tro på delamming der man i hovedsak ammer, og ikke amme barnet i årevis. Det finnes ingen påviste negative sider ved amming. Typisk folk som ikke helt får det til å påstå dette. Amming er bra for immunforsvaret, det er faktisk påvist at barn som ammes er mer intelligente enn barn som går mme, i tillegg gir det veldig nærhet og det er gunstig for mors vektnedgang i veldig mange tilfeller. Anonymous poster hash: 58714...ff2 Det finnes negative side ved morsmelk, det er helt sikkert. Hvorfor mener du det ikke er det? Nå har ikke jeg hatt noen problemer med amming og har ammet mine fire barn. Jeg er enig i påstandene dine om de positive faktorene med morsmelk, jeg vil bare trekke frem at det finnes negative også.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #30 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme.Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb Giftstoffer som er lagret i mors kropp. Noen stoffer går i arv 3 generasjoner bakover. Så jeg har mest tro på delamming der man i hovedsak ammer, og ikke amme barnet i årevis.Det finnes ingen påviste negative sider ved amming. Typisk folk som ikke helt får det til å påstå dette. Amming er bra for immunforsvaret, det er faktisk påvist at barn som ammes er mer intelligente enn barn som går mme, i tillegg gir det veldig nærhet og det er gunstig for mors vektnedgang i veldig mange tilfeller. Anonymous poster hash: 58714...ff2 Det finnes negative side ved morsmelk, det er helt sikkert. Hvorfor mener du det ikke er det?Nå har ikke jeg hatt noen problemer med amming og har ammet mine fire barn. Jeg er enig i påstandene dine om de positive faktorene med morsmelk, jeg vil bare trekke frem at det finnes negative også. Hva da? At mor blir litt opptatt noen mnd med amming og ikke kan feste og røyke? Anonymous poster hash: 58714...ff2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #31 Skrevet 14. oktober 2013 Leste ett sted, husker ikke hvor, at morsmelk inneholder mye tungmetaller. Men at de gode effektene oppveier. Men de er ikke helt hundre på virkningen ennå. Litt på siden, hjemmelaget babymat inneholder også mer tungmetaller enn ferdig babymat da det er strenge krav til disse. Anonymous poster hash: 92532...3be Tungmetaller finner man i alt som lever og gror her i verden. Mme er basert på bla kumelk som også inneholder tungmetaller. Anonymous poster hash: e9f2a...5d1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #32 Skrevet 14. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme.Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb Giftstoffer som er lagret i mors kropp. Noen stoffer går i arv 3 generasjoner bakover. Så jeg har mest tro på delamming der man i hovedsak ammer, og ikke amme barnet i årevis. Det finnes ingen påviste negative sider ved amming. Typisk folk som ikke helt får det til å påstå dette. Amming er bra for immunforsvaret, det er faktisk påvist at barn som ammes er mer intelligente enn barn som går mme, i tillegg gir det veldig nærhet og det er gunstig for mors vektnedgang i veldig mange tilfeller. Anonymous poster hash: 58714...ff2 Kan du linke sider hvor det er påvist at barn som ammes er mer intelligente enn barn som får mme? Anonymous poster hash: 800a5...c79
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #33 Skrevet 14. oktober 2013 Morsmelkens innhold av miljøgifter skyldes særlig menneskets plassering høyt i ernæringskjeden. Også i Norge får mange barn daglig i seg større mengder av slike stoffer gjennom morsmelken enn det som er anbefalt som en øvre grense for voksne. I dyreforsøk kan slik påvirkning medføre både nevrologiske og hormonelle skader, og en rekke studier av barn som har fått morsmelkernæring peker i samme retning. Morsmelkens øvrige sammensetning synes likevel til en viss grad å beskytte barnet mot langtidsvirkninger av disse miljøgiftene. http://tidsskriftet.no/article/1926343/ Anonymous poster hash: b0473...077
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2013 #34 Skrevet 14. oktober 2013 http://www.dinside.no/346333/brystmelk-og-intelligens http://www.kk.no/491189/slik-faar-du-smarte-barn http://www.morsmelk.no/goxpage00000000.html Supplert amming anbefales helt til minst to år eller så lenge mor og barn ønsker det. Amming gir flere helsefordeler, disse fordelene omfatter, reduserte risikoen for Sudden Infant Death Syndrome (SIDS), økt intelligens, redusert sannsynligheten for å pådra mellomøret infeksjoner, kulde og influensa feil, redusert risiko for enkelte krefttyper som leukemi hos barn, lavere risiko for barndommen utbruddet diabetes, redusert risiko for astma og eksem, nedsatt tannproblemer, redusert risiko for fedme senere i livet, og redusert risiko for å utvikle psykiske lidelser. Anonymous poster hash: 6c3a3...227
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå