Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #1 Skrevet 13. oktober 2013 Fullammer nå mitt tredje barn som straks er 5 mnd. Har jo hørt at morsmelk er gull verdt,og er jo enig i det. MEN nå er hun skikkelig syk for andre dag på rad...trodde morsmelk skulle beskytte mot slikt? Hun puster som om hun har falsk krupp,og hoster litt og er snørrete,samt at hun har en tynn stemme.så hun er nok kraftig forkjøla med vondt i halsen. Je trodde faktisk de var som sagt beskyttet mot slikt... Anonymous poster hash: a1c2a...eb4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #2 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk ER bra, men unger kan fortsatt bli syke. Nesten så jeg lurer på om du tuller i ditt innlegg Anonymous poster hash: 760c7...4d3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #3 Skrevet 13. oktober 2013 Har du virkelig ikke noe bedre å gjøre? Anonymous poster hash: b931d...3af
Elsker livet Skrevet 13. oktober 2013 #4 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #5 Skrevet 13. oktober 2013 Jammen, kjære vene, trodde du morsmelk var en vaksine mot alle verdens sykdommer? Anonymous poster hash: 1be5e...be4
Elsker livet Skrevet 13. oktober 2013 #6 Skrevet 13. oktober 2013 Jammen, kjære vene, trodde du morsmelk var en vaksine mot alle verdens sykdommer? Anonymous poster hash: 1be5e...be4 Syns ikke det er rart om folk tror det.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #7 Skrevet 13. oktober 2013 ja jeg trodde faktisk at morsmelk skulle beskytte mot vanlig forkjølelse!er det så rart? det sies jo at morsmelk skla beskytte barnet både mot det ene og det andre,så hvorfor ikke common garden forkjølelse liksom? Og nei,jeg tror ikke den beskytter mot HIV/AIDS ,røde hunder osv osv osv,men om den ikke beskytter mot forkjølelse,hva faen beskytter den mot da??? DA må det være løgn da,at den beskytter mot sykdommer. HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #8 Skrevet 13. oktober 2013 ja jeg trodde faktisk at morsmelk skulle beskytte mot vanlig forkjølelse!er det så rart? det sies jo at morsmelk skla beskytte barnet både mot det ene og det andre,så hvorfor ikke common garden forkjølelse liksom? Og nei,jeg tror ikke den beskytter mot HIV/AIDS ,røde hunder osv osv osv,men om den ikke beskytter mot forkjølelse,hva faen beskytter den mot da??? DA må det være løgn da,at den beskytter mot sykdommer. HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4 Ja, da må det nok være bare løgn alt sammen, en konspirasjon iscenesatt av av en masse mørke skikkelser i et skummelt forbund. Det er nok den eneste konklusjonen du kan trekke. Anonymous poster hash: 64881...68b
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #9 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er det beste for barnet på alle måter! Det finnes ikke noe bedre enn den næring, er ikke oppfinnet ennå. Du beskytter barnet mot alle viruser som du har fått og som du har antistoffer mot. Derimot beskytter du ikke hun mot viruser som du ikke har antistoffer mot. På den andre siden virker morsmelk slik at den demper symptomer på sykdommer som barnet får. Det spørs hvor syk hun ville ha vært om du ikke ammet henne nå! Derfor amme i vei nå så hun blir fortere frisk! Anonymous poster hash: d01fe...33d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #10 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme. Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #11 Skrevet 13. oktober 2013 ja jeg trodde faktisk at morsmelk skulle beskytte mot vanlig forkjølelse!er det så rart? det sies jo at morsmelk skla beskytte barnet både mot det ene og det andre,så hvorfor ikke common garden forkjølelse liksom? Og nei,jeg tror ikke den beskytter mot HIV/AIDS ,røde hunder osv osv osv,men om den ikke beskytter mot forkjølelse,hva faen beskytter den mot da??? DA må det være løgn da,at den beskytter mot sykdommer. HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4 Hvis du er forkjølet, danner kroppen din antistoffer. Disse går over i melken og barnet får antistoffer fra deg. Da får det en viss beskyttelse mot forkjølelse. Hvis du ikke er forkjølet, danner du heller ingen antistoffer og barnet får ingen beskyttelse mot det aktuelle viruset. Da kan barnet bli forkjølet på lik linje med alle andre. så barnet er kun litt beskyttet om JEG er syk?ja det var da logisk... så hva går barn som spiser mme glipp av da egentlig, om vi KUN ser på dette med beskyttelse mot div sykdommer? HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #12 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk beskytter mot de virus som du allerede har dannet antistoffer mot, enten fordi du har hatt sykdommen selv, eller er vaksinert for den. Den beskytter ikke mot sykdommer som du har når du ammer, men sykdommer du har hatt tidligere. Dvs at om du har hatt influensa type slik og så vil ammingen beskytte barnet mot å få den samme typen. Blir du og barnet smittet av en annen type influensa vil begge bli syke, men morsmelken innehar næringstoffer, vitaminer, sporstoffer osv som gjør at barnet får mildere symptomer og blir raskere frisk så lenge du fortsetter å amme. Anonymous poster hash: 206a0...0fd
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #13 Skrevet 13. oktober 2013 Barnet blir beskyttet pga antistoffene i kroppen din, som du har mot sykdommer du HAR HATT eller har. De går over i melken og ungen får en innsprøytning av dem. Dette gir likevel ikke 100% beskyttelse, akkurat som vaksiner heller ikke gjør det. Men det kan gjøre barnet mindre sykt enn det ellers ville blitt uten morsmelken din. Og de kan bli fortere friske. Det er da likevel ikke noe vidundermiddel, da det hverken er hostesaft, nesespray eller antibiotika i morsmelk, noe som det omtrent høres ut som om du tror. Anonymous poster hash: 1be5e...be4
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #14 Skrevet 13. oktober 2013 ja jeg trodde faktisk at morsmelk skulle beskytte mot vanlig forkjølelse!er det så rart? det sies jo at morsmelk skla beskytte barnet både mot det ene og det andre,så hvorfor ikke common garden forkjølelse liksom? Og nei,jeg tror ikke den beskytter mot HIV/AIDS ,røde hunder osv osv osv,men om den ikke beskytter mot forkjølelse,hva faen beskytter den mot da??? DA må det være løgn da,at den beskytter mot sykdommer. HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4 Hvis du er forkjølet, danner kroppen din antistoffer. Disse går over i melken og barnet får antistoffer fra deg. Da får det en viss beskyttelse mot forkjølelse. Hvis du ikke er forkjølet, danner du heller ingen antistoffer og barnet får ingen beskyttelse mot det aktuelle viruset. Da kan barnet bli forkjølet på lik linje med alle andre. så barnet er kun litt beskyttet om JEG er syk?ja det var da logisk... så hva går barn som spiser mme glipp av da egentlig, om vi KUN ser på dette med beskyttelse mot div sykdommer? HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4 De må takle smitte bare ved hjelp av eget immunforsvar, får ingen hjelp fra antistoffer fra mor. Anonymous poster hash: b9e64...2d3
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #15 Skrevet 13. oktober 2013 Leste ett sted, husker ikke hvor, at morsmelk inneholder mye tungmetaller. Men at de gode effektene oppveier. Men de er ikke helt hundre på virkningen ennå. Litt på siden, hjemmelaget babymat inneholder også mer tungmetaller enn ferdig babymat da det er strenge krav til disse. Anonymous poster hash: 92532...3be
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #16 Skrevet 13. oktober 2013 Barnet får antistoffene hovedsaklig via morens blod mens det ligger i magen. Morsmelk hjelper litt videre på veien, men rundt seks måneder er det ikke mye igjen og babyen må begynne å lage sitt eget immunforsvar. Derfor helt normalt at en baby blir syk rundt 6mndrs alder. Anonymous poster hash: 12317...b53
Ziiona Skrevet 13. oktober 2013 #17 Skrevet 13. oktober 2013 ja jeg trodde faktisk at morsmelk skulle beskytte mot vanlig forkjølelse!er det så rart? det sies jo at morsmelk skla beskytte barnet både mot det ene og det andre,så hvorfor ikke common garden forkjølelse liksom? Og nei,jeg tror ikke den beskytter mot HIV/AIDS ,røde hunder osv osv osv,men om den ikke beskytter mot forkjølelse,hva faen beskytter den mot da??? DA må det være løgn da,at den beskytter mot sykdommer. HI Anonymous poster hash: a1c2a...eb4 Det har deg vel sånn at den beskyttet mot de sykdommene mor har hatt. Blir du forkjøla først begynner kroppen din å produsere antistoffer. Disse går fra deg til barnet gjennom melken og beskytter mot sykdom. Blir barnet derimot smittet av noen andre enn mor, har ikke mora antistoffer mot den spesifikke sykdommen, og kan dermed ikke overføre beskyttelse til barnet.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #18 Skrevet 13. oktober 2013 Min bror ble ammet i rundt 1 måned, mens jeg ble ammet til jeg var over året. Når min bror fikk vannkopper fikk mamma beskjed av legen at hun bare måtte fortsette å amme, siden det var så bra beskyttelse for meg. Min bror fikk kun et par prikker og var i kjempe bra form, mens jeg fikk kroppen full av prikker og ble så dårlig at jeg nesten måtte legges inn. Så morsmelk KAN nok beskytte til en viss grad, men absolutt ikke alltid. Og at morsmelk barn holder seg mer friske enn mme barn er jo heller absolutt ikke noen regel. Jeg syns for all del at det er bra å amme, men morsmelk er ikke den vidunderkuren noen skal ha det til. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #19 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelka inneholder antistoffer mot virus og bakterier som mora har hatt, ergo babyen får ikke i seg antistoffer mot andre virus og bakterier og det finnes millioner forskjellige typer virus og bakterier. Anonymous poster hash: 754d1...c48
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #20 Skrevet 13. oktober 2013 Min bror ble ammet i rundt 1 måned, mens jeg ble ammet til jeg var over året. Når min bror fikk vannkopper fikk mamma beskjed av legen at hun bare måtte fortsette å amme, siden det var så bra beskyttelse for meg. Min bror fikk kun et par prikker og var i kjempe bra form, mens jeg fikk kroppen full av prikker og ble så dårlig at jeg nesten måtte legges inn. Så morsmelk KAN nok beskytte til en viss grad, men absolutt ikke alltid. Og at morsmelk barn holder seg mer friske enn mme barn er jo heller absolutt ikke noen regel. Jeg syns for all del at det er bra å amme, men morsmelk er ikke den vidunderkuren noen skal ha det til. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5 den er ikke kuren i det hele tatt.den er næring først og fremst.den beste. Anonymous poster hash: d01fe...33d
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #21 Skrevet 13. oktober 2013 Min bror ble ammet i rundt 1 måned, mens jeg ble ammet til jeg var over året. Når min bror fikk vannkopper fikk mamma beskjed av legen at hun bare måtte fortsette å amme, siden det var så bra beskyttelse for meg. Min bror fikk kun et par prikker og var i kjempe bra form, mens jeg fikk kroppen full av prikker og ble så dårlig at jeg nesten måtte legges inn. Så morsmelk KAN nok beskytte til en viss grad, men absolutt ikke alltid. Og at morsmelk barn holder seg mer friske enn mme barn er jo heller absolutt ikke noen regel. Jeg syns for all del at det er bra å amme, men morsmelk er ikke den vidunderkuren noen skal ha det til. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5 den er ikke kuren i det hele tatt.den er næring først og fremst.den beste. Anonymous poster hash: d01fe...33d Jeg vet da at morsmelk først og fremst er næring, og som jeg skriver er jeg veldig for å amme. Men sier at den ikke alltid er noen vidunderkur når det gjelder sykdom og beskyttelse mot sykdom. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #22 Skrevet 13. oktober 2013 Min bror ble ammet i rundt 1 måned, mens jeg ble ammet til jeg var over året. Når min bror fikk vannkopper fikk mamma beskjed av legen at hun bare måtte fortsette å amme, siden det var så bra beskyttelse for meg. Min bror fikk kun et par prikker og var i kjempe bra form, mens jeg fikk kroppen full av prikker og ble så dårlig at jeg nesten måtte legges inn. Så morsmelk KAN nok beskytte til en viss grad, men absolutt ikke alltid. Og at morsmelk barn holder seg mer friske enn mme barn er jo heller absolutt ikke noen regel. Jeg syns for all del at det er bra å amme, men morsmelk er ikke den vidunderkuren noen skal ha det til. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5 Men hvis moren din hadde vært syk med vannkopper, da hadde du fått de antistoffene fra moren din. I og med at du ble smittet av broren din, ville ikke ammingen hatt noen effekt i det hele tatt. Legen til min mor mente i hvert fall at det skulle hjelpe, sikkert fordi hun har hatt vannkopper før og dermed har antistoffer for det, selv om hun ikke hadde utbrudd da. Men uansett, det hjalp ikke. Man hører ofte at barn som ammes lenge er mye mindre syk som eldre osv, og det viser seg jo ofte å ikke stemme. Det er veldig individuelt. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #23 Skrevet 13. oktober 2013 Det viser seg jo at barn som ammes klarer seg bedre på mange områder enn andre. Dette er selvsagt snakk om små forskjeller i en stor gruppe med barn. Det jeg lurer på er om dette skyldes morsmelken eller andre ting. Det er vel sånn at høyt utdannede ammer mer/lengre. De som ammer bor gjerne bedre, røyker mindre og lever sunnere på mange andre områder. Dette blir jo mange positive faktorer som sammen virker gjensidig positivt. Sier ikke at det ikke er verdt å amme, men det er ikke alltid så enkelt å skille ut hva som egentlig betyr mest. Anonymous poster hash: e3a6b...5f7
Elsker livet Skrevet 13. oktober 2013 #24 Skrevet 13. oktober 2013 Morsmelk er bra, men en smule oppskrytt her i landet. Skulle av og til tro det var rene trylledrikken. Morsmelk har også sine negative sider i forhold til mme. Åh? Hvilke negative sider er det? Anonymous poster hash: cf9b1...fdb Giftstoffer som er lagret i mors kropp. Noen stoffer går i arv 3 generasjoner bakover. Så jeg har mest tro på delamming der man i hovedsak ammer, og ikke amme barnet i årevis.
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #25 Skrevet 13. oktober 2013 Min bror ble ammet i rundt 1 måned, mens jeg ble ammet til jeg var over året. Når min bror fikk vannkopper fikk mamma beskjed av legen at hun bare måtte fortsette å amme, siden det var så bra beskyttelse for meg. Min bror fikk kun et par prikker og var i kjempe bra form, mens jeg fikk kroppen full av prikker og ble så dårlig at jeg nesten måtte legges inn. Så morsmelk KAN nok beskytte til en viss grad, men absolutt ikke alltid. Og at morsmelk barn holder seg mer friske enn mme barn er jo heller absolutt ikke noen regel. Jeg syns for all del at det er bra å amme, men morsmelk er ikke den vidunderkuren noen skal ha det til. Anonymous poster hash: a5fa5...8f5 Det er fordi smitteangrepet er mye kraftigere på den som får vannkopper som nr 2 i rekken. Altså at broren din fikk det før deg. Han var i nærheten av deg hele tiden (mest sannsynlig) og utsatte deg for mer smitte enn det han selv fikk. Det er vanlig. Så det har ingenting med om du ble ammet eller ei. Anonymous poster hash: abf31...e26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå