Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg opplever innimellom at nyvaskede klær - særlig håndkler og noen av mannens tskjorter lukter surt. Til nå har jeg kastet dem, men veldig irriterende.. Noen som har tips til hvordan jeg kan få bort lukten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo bare å vaske det om igjen. Antar du har sur maskin og/eller har for mye i av gangen. Vask en tom maskin på 90 grader med eddik der vaskemiddelet skal. Og husk at maskinen bare skal være rundt 60% full. Det lønner seg også å henge opp klær med en gang om man ofte har dette problemet :)

Anonymous poster hash: 0c2ac...ac3

Skrevet

Jeg synes det hjelper å vaske på litt høyere temperatur eller ha i tøymykner.

Anonymous poster hash: dcd43...07e

Skrevet

Det meste av håndklær og bomullsundertøy tåler 90 grader. Ikke ha for mye inni.

Anonymous poster hash: 08287...9ac

Skrevet

Tusen, tusen takk for gode råd!! Mindre mengde tøy og en runde med eddik skal prøves i dag :)

Skrevet

Det kan også være at du bør bruke et annet vaskemiddel. Omo har en tendens til å lukte litt "gammelt" synes jeg. Kanskje bytte til et annet merke og se? Og så er det lurt å rengjøre maskinen ja :)

Skrevet

Etter et råd på nett bruker jeg eddik som skyllemiddel, spes på håndklær og sengetøy. Blir fantastisk ren lukt da.

Eddiken løser opp evt såperester, som jo kan lage grobunn for bakterier og dårlig lukt .

Skrevet

Signerer under at eddik fungerer kjempe godt. Bare vær obs på at eddik fester farger, så om du brukket eddik i skyllevannet med klær som har fått en vrien flekk på, blir den super vanskelig å få bort etterpå.

Anonymous poster hash: 30bc4...9c8

Skrevet

Rens maskina di med maskinrens, og vask på 90° innimellom for å halde den rein mellom rensingane. Og bruk parfymefrie produkt, gamnal parfyme bidreg stort til surlukta. Signerar det med eddik i vasken av dei kleda som har fått surlukt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...