Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Har bevitnet en del tilfeller hvor barnet har blitt behandlet på en slik måte at jeg ser meg nødt til å koble inn barnevernet. Foreldrene er ekkel i måten de snakker med datteren sin og har også vitnet flere tilfeller hvor de har vært fysiske. Jeg vil ikke kalde det barnemishandling, men omsorgsvikt. Dette er venner av meg, så det jeg lurer på er hvordan skal jeg gjøre dette. Prate med vennene mine, noe som er mye vanskeligere enn jeg noen gang kunne drømt om. Eller gå rett til barnevernet. ? Anonymous poster hash: 274df...992
Nettie+jentungen Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 (endret) Ring til bv og si at du gjerne vil ta opp en sak anonymt, så forteller du akkurat det du sa og prøv å unngå tolking. Fortell bare ordrett hva du så. Deretter vil bv fortelle deg hva du bør gjøre videre Endret 12. oktober 2013 av Nettie+jentungen
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Hadde tatt det opp med vennene dine først Anonymous poster hash: 57dd5...cb4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Bare så du veit det, kan navnet ditt komme opp etterhvert. Det skjedde ei venninne av meg mot sin egen søster. Anonymous poster hash: 388a1...94e
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Husk på at barne-"vernet" bare er ute etter å ta unger fra foreldre. Hvis du googler litt om barnevernet så finner du fort ut av at de slettes ikke bryr seg om barnas beste. Det har vært mange historier i media om hvor grusomme barne-"vernet" faktisk er. Jeg er sikker på foreldrene selv vet hva som er best for deres barn. Anonymous poster hash: 5cab2...59b
NormaJean Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Husk på at barne-"vernet" bare er ute etter å ta unger fra foreldre. Hvis du googler litt om barnevernet så finner du fort ut av at de slettes ikke bryr seg om barnas beste. Det har vært mange historier i media om hvor grusomme barne-"vernet" faktisk er. Jeg er sikker på foreldrene selv vet hva som er best for deres barn. Anonymous poster hash: 5cab2...59b TROLL
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Er glad i vennene mine, vil ikke miste dem, men datteren fortjener å ha det bedre. Vet jeg blir å miste disse vennene med å prate med dem :-( Men som venn er det kanskje best å gi dem muligheten til å søke hjelp selv, hvis de skjønner alvoret i situasjonen. :-( Anonymous poster hash: 274df...992
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Hadde alle vist hva det beste for barna deres er, hadde det ikke vært behov for barnevern.... Håper ikke du er en av dem som ikke behandler barna di e slik de fortjener !!!! Anonymous poster hash: 274df...992
Modesty Blaise. Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Husk på at barne-"vernet" bare er ute etter å ta unger fra foreldre. Hvis du googler litt om barnevernet så finner du fort ut av at de slettes ikke bryr seg om barnas beste. Det har vært mange historier i media om hvor grusomme barne-"vernet" faktisk er. Jeg er sikker på foreldrene selv vet hva som er best for deres barn. Anonymous poster hash: 5cab2...59b Legg fra deg flaska nå! Greit at det er lørdag, men hva nå det er du drikker så har du ikke godt av det...
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Husk på at barne-"vernet" bare er ute etter å ta unger fra foreldre. Hvis du googler litt om barnevernet så finner du fort ut av at de slettes ikke bryr seg om barnas beste. Det har vært mange historier i media om hvor grusomme barne-"vernet" faktisk er. Jeg er sikker på foreldrene selv vet hva som er best for deres barn. Anonymous poster hash: 5cab2...59b Foreldre vet hva som er best for sine barn? Hva med de familiene hvor eneste middagsmaten barna får er stekte grillpølser og grandiosa. Eneste grønnskene barna får er paprikaen på nevte pizza. Er en god ting at de serveres mat i barnehagen, for frokost er det ikke tid til. Mamma og pappa hadde fest til kl 4 i natt, og har forsovet seg til jobb i dag sånn som i hele forrige uke. Men foreldrene vet best for sine barn. Anonymous poster hash: 41d32...585
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg var selv litt usikker på hva jeg skulle gjøre med et vennepar. Å prate med dem hadde vært håpløst, de har den holdningen at ingen skal bry seg med hva de gjør, og de som bryr seg er bare idioter. Så jeg vurderte sterkt barnevernet. Men heldigvis rakk de å skjerpe seg betraktelig, faktisk en total omvending, så jeg lurer på om de hadde fått advarsel fra et sted. Jeg tenker at det mest reale uten tvil er å prate med foreldrene først når det er et vennepar, men samtidig er barneoppdragelse det såreste og vanskeligste man noensinne kan ta opp med venner. Samtidig... Kommer det frem at det er du som tok kontakt med barnevernet uten å snakke med dem først, så er nok vennskapet over og ut for alltid. Prøv å snakk med dem først. Anonymous poster hash: e0d40...559
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Husk på at barne-"vernet" bare er ute etter å ta unger fra foreldre. Hvis du googler litt om barnevernet så finner du fort ut av at de slettes ikke bryr seg om barnas beste. Det har vært mange historier i media om hvor grusomme barne-"vernet" faktisk er. Jeg er sikker på foreldrene selv vet hva som er best for deres barn. Anonymous poster hash: 5cab2...59b Legg fra deg flaska nå! Greit at det er lørdag, men hva nå det er du drikker så har du ikke godt av det... Det stemmer det om barnevernet. Det sitter en del skappsykopater i den etaten! Jeg og 4 andre klienter,samt alle våre 5 advokater,samt 5 leger, og 3 helsesøstre skal klage inn en ansatt i BV nå. Hun lyver og dikter opp ting, alvorlige ting som at hun har sett at en mor har mishandlet barna sitt foran henne, at en mor overdriver problemet til barna selvom bupp støtter oppunder og har sett barna "i aksjon" gjentatte ganger, kommer med trusler, nekter å hjelpe til med det det trengs hjelp til men tvinger istedet på oss tiltak som ikke trengs(dette støttes av advokater,leger,helsesøstre og bupp). Og slike skappsykopater finnes det flere av i BV! De starter en 4-12D-sak og bruker spåkulevirksomhet for å fjerne barn,og de trenger pokker ikke bevise noe en gang! HI: snakk med dem selv, be dem søke råd via familiesenteret eller helsestasjon, gi dem den sjansen,og vent til det er helt,helt nødvendig å rive opp denne familien før du kontakter barnevernet!! Anonymous poster hash: d9c7b...37e
Sommerfeeling Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Som på alle andre plasser, er det gode og dårlige arbeidere i barnevernet. Media skriver sjeldent om alt det bra barnevernet gjør. Media skriver om det barnevernet gjør feil og det foreldre anser som feil fra barnevernet sin side. Ja, barnevernet gjør feil, men de gjør mye bra også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå