Gå til innhold

Vedr. samvær hos far - rettigheter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Jeg lurte på om det er noen som vet hvilke regler som gjelder når far skal ha samvær. Jeg har en datter på 5 år, og far har ikke vært tilstede i livet hennes. vi skal nå starte en bli kjent fase med opptrapping - på slutten av den opptrappingen startes det med overnatting med 1 natt, forså å øke til 2 netter. Han og konen har kjøpt seg nytt hus med kun 3 soverom der hun har 2 barn som bor fast - så han har ikke eget soverom til henne. Han har også en sønn fra før på 13 år som skal ha helgesamvær samtidig. Det er da 4 barn og 2 senger. Kan jeg kreve at hun har sin egen seng hos far? jeg tenker hvis hun må sove i sengen sammen med de andre barna om det blir godtatt? tenker og at hans barn ikke vil føle mye tilhørighet med å måtte bo i en koffert når de har samværshelg. Det er ikke noe i huset som er tilrettelagt hans barn. Han har ikke på disse 5 årene betalt noe i barnebidrag, må jeg sende med klær eller kan jeg la vær siden han ikke betaler bidrag?

Anonymous poster hash: 3915a...c50
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville aldri sendt mitt barn til samvær med mennesker som ikke virker så overentusiastisk med å tilrettelegge for at barnet skal være velkomment.

Anonymous poster hash: 4d546...b90

Skrevet

Jeg anbefaler dere og snakke om det du er bekymret for, eller ta det sammen på familievernkontoret. Der er de utdannet og veldig dyktige. (Har hatt "klippekort" der i 3 år) Visst dere har delt foreldrerett så har han mer rettigheter enn visst du har foreldreretten alene. Da er det meste opp til deg, hva du synes er best for barnet. Skulle faren være uenig i det du mener er rett og riktig må han nok bestille mekling evt. 

• 2 måneder senere...
Skrevet

Du kan kreve at barnet skal ha egen seng!

Om du ikke føler deg trygg på at alt er som det skal, så skal du heller ikke levere fra deg barnet.

Har nettopp vært i samtale med advokat om omtrent det samme, og jeg fikk beskjed om at jeg kan si nei!

Anonymous poster hash: 4cfee...122

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...