Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 Er det en som vi bør ta seriøst eller er det mye show??? Bare lurer litt ? Hva mener norske psykologer om han ? Noen som vet ??? Anonymous poster hash: c1a46...eb5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Han er en klovn som kaller seg Doktor. Anonymous poster hash: 1424a...738
Lammelåret Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Tror han har fått et par priser for å fremme åpenhet om psykiske lidelser. Det er mye show med han, men tidligere syntes jeg det var mye smart han kom med. Viktig å huske på at det er forskjell på USA og Norge, store kulturforskjeller blant annet.
Ileus Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Synes det er skremmende hvordan han bruker sårbare og ustabile folk for å lage show på TV. Tjener penger på andres tragedier og fortvilelse.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Synes det er skremmende hvordan han bruker sårbare og ustabile folk for å lage show på TV. Tjener penger på andres tragedier og fortvilelse. Når du nevner det så kom jeg til å tenke på denne som jeg så for et par år siden. Det viser hvor ekstremt TV i USA er blitt, hvor de utnytter folk til de grader så lenge de får andre til å se på, slik at TV-stasjonen tjener penger på reklame igjen. Anonymous poster hash: 1424a...738
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #6 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg tror han i utgangspunktet ikke var så ille, men nå har han blitt en mediaklovn. Anonymous poster hash: 5cfcd...054
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Synes det er skremmende hvordan han bruker sårbare og ustabile folk for å lage show på TV. Tjener penger på andres tragedier og fortvilelse. Når du nevner det så kom jeg til å tenke på denne som jeg så for et par år siden. Det viser hvor ekstremt TV i USA er blitt, hvor de utnytter folk til de grader så lenge de får andre til å se på, slik at TV-stasjonen tjener penger på reklame igjen. Anonymous poster hash: 1424a...738 Han er kjent blant amerikanere for å være et rassh-l da. Det er ingen som jeg har møtt som mener det der er greit. Anonymous poster hash: 5cfcd...054
Gustav Klitt Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg tror han i utgangspunktet ikke var så ille, men nå har han blitt en mediaklovn. Anonymous poster hash: 5cfcd...054 Signerer. Hadde Dr. Phil som lunsjrituale da jeg var privatist (hjemmelesing) for seks-sju år siden. Da kom han med gullkorn rett som det er. Nådde rett inn til folk. Jeg lever fremdeles etter one-lineren "You teach people how to treat you!" Men jeg får dårlig smak i munnen når jeg ramler innom ham nå, og ser temaer som bare nører opp under folks mørke begjær etter historier om fryktelige overgrep og annen jævelskap. I flott kontrast til hele episoder som handler om selveste doktoren og hans glansbildefamilie. Som om det er så innmari interessant, liksom?? (Men, ja, kulturforskjeller, kanskje.)
Gustav Klitt Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Forresten, så leste jeg i en bok av Jon Ronson (husker ikke hvilken av dem) om hvordan de caster folk til sånne show (husker heller ikke om Dr Phil ble nevnt spesielt); en viktig del av castingen er å gå igjennom medisinlista til aktuelle gjester og så velge først og fremst de som står på antipsykotika. Jon Ronson er kanskje like troverdig som Dr Phil, hva vet jeg. Men liker å tro at det er sant
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Synes han er utrolig dyktig jeg da. Han er modig som tør å sette søkelyset på tabubelagte emner som ikke er "populære", men mange over hele verden sliter med. Slik blir det mer åpenhet ut av. De som stiller opp er selvfølgelige like modige. Ved å dele deres historier kan de være med å hjelpe utrolig mange mennesker (inkl. megselv). Hilsen Dr. Phil-fan Anonymous poster hash: 0bf6b...bae
skjotta Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 jeg synes stolene han har på scenen gir ett godt bilde av hva jeg mistenker at doktor Phil er... prøv selv å sette deg i en diiiger stol der du dingler med beina på en scene forran publikum og kameraer... du føler deg som en unge, blir behandlet som en unge, og mange ender jo opp med å oppføre seg som unger.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Konebanker er han også. Anonymous poster hash: 1b194...9dc
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Konebanker er han også. Anonymous poster hash: 1b194...9dc Og hva pokker vet du om det? Anonymous poster hash: c3a45...9a0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #14 Skrevet 12. oktober 2013 Og han har vært utro mot kona si... Anonymous poster hash: 7e531...e57
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #15 Skrevet 12. oktober 2013 Han er dyktig og han har doktorgrad i klinisk psykologi. Dessverre ser man fra tid til annen at programmet blir noe spekulativt, men han vet som oftest likevel hvor grensen går og hva han driver med. http://no.wikipedia.org/wiki/Phil_McGraw. Anonymous poster hash: 5ede3...cf9
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #16 Skrevet 12. oktober 2013 . Anonymous poster hash: c1a46...eb5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #17 Skrevet 12. oktober 2013 I like him! Anonymous poster hash: d0693...fc0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #18 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg mener at han var en veldig anerkjent psykolog - og var ofte på gjestebesøk hos Oprah i sin tid. Det var hun som ordnet det slik at han fikk sitt eget show. Jeg synes han har mange gullkorn, og treffer spikeren på hodet veldig ofte. Det er godt mulig at det har blitt mer "mediesirkus" den senere tiden, men så har ikke jeg sett på showet på et par år. Anonymous poster hash: fb398...c9f
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #19 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg mener at han var en veldig anerkjent psykolog - og var ofte på gjestebesøk hos Oprah i sin tid. Det var hun som ordnet det slik at han fikk sitt eget show. Jeg synes han har mange gullkorn, og treffer spikeren på hodet veldig ofte. Det er godt mulig at det har blitt mer "mediesirkus" den senere tiden, men så har ikke jeg sett på showet på et par år. Anonymous poster hash: fb398...c9f Dr Phil blir filmet av Harpo productions... Det er Oprah sitt eget produksjonsselskapet. Anonymous poster hash: 54bd2...b37
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #20 Skrevet 13. oktober 2013 . Anonymous poster hash: c1a46...eb5
Anonym bruker Skrevet 13. oktober 2013 #21 Skrevet 13. oktober 2013 Han har vært en annerkjent psykolog i mange tiår, og før han ble "tv-kjendis" har han jobbet innen familierett og mye annet. Så han vet nok hva han driver med ja Anonymous poster hash: 112a6...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå