Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #1 Skrevet 12. oktober 2013 På tirsdag skal jeg tilbake på jobb og gubben skal ha pappapermisjon. Men nå har han blitt skadet, og blir mest sannsynlig videre sykemeldt. Er det sånn at jeg da kan få pappapermen overført til meg, eller de ukene han er sykemeldt da? Og MÅ jeg ta over den? Mannen greier å ta seg av barnet, men er ikke så rask til beins da skaden er i det ene beinet, og barnet er en aktiv gutt på 11 mnd. Skjedde når han var på jobb, så er et arbeidsuhell. Eller kan han få pappapermisjonen videre utsatt pga. dette? Jeg har hatt min del + fellesdelen av permisjonen, og har etter det vært hjemme i 7 uker ekstra i ferie (ulønnet), så har allerede utsatt den i 7 uker. Anonymous poster hash: 854ce...48e
Fae Skrevet 12. oktober 2013 #2 Skrevet 12. oktober 2013 Du får bare overført om far er så syk at han ikke greier å ta seg av barnet. Og dette høres ikke ut som om det kvalifiserer til det.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #3 Skrevet 12. oktober 2013 Om du skal ha overført fedrekvoten til deg holder det ikke med en sykemelding, da må far levere en utvidet legeattest på at han ikke er i stand til å ta seg av barnet, og det kvalifiserer vel ikke skaden hans til? Anonymous poster hash: 13a61...142
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #4 Skrevet 12. oktober 2013 Ok Nei, han greier nok fint å ta seg av barnet. Kunne så klart tenkt å vært hjemme lengre sammen med mini, men har samtidig lyst til å komme tilbake på jobb. Var sykemeldt nesten hele svangerskapet, så vil ikke sette de noe mer i beita. Så godt å høre det Men blir permisjonen hans utsatt da, eller forsvinner de ukene han da eventuelt er sykemeldt? Anonymous poster hash: 854ce...48e
Brennheite Badeand Skrevet 12. oktober 2013 #5 Skrevet 12. oktober 2013 Han kan vel søke om utsettelse av fedrekvoten, men må gjøre det før han skulle begynt, ellers mister han vel det antallet dager han er forsinket med å søke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå