Gå til innhold

Kjenner mindre liv enn vanlig, bør jeg bekymre meg?

Anbefalte innlegg

Har kjent daglige spark fra uke 17 ca. Har alltid kjent mange spark etter hverandre ganske ofte, skjedde omtrent aldri at jeg satt rolig uten å kjenne noe. Når jeg var på ul i uke 12 så noterte til og med jm at det var mye aktivitet. Nå de siste dagene så har jeg plutselig kjent mindre. Kjenner de ikke like ofte og de virker heller ikke like kraftige som før.. bør jeg bekymre meg eller er det sånn i perioder? Er 21+6 :-)

Fortsetter under...

Det kan godt tenkes at den lille bare har snudd seg og derfor sparker innover, vanskeligere å kjenne sparkene da.

Er du veldig bekymret ringer du føden eller jordmor, så får du komme inn til en ekstra sjekk :)

Det kan godt tenkes at den lille bare har snudd seg og derfor sparker innover, vanskeligere å kjenne sparkene da.

Er du veldig bekymret ringer du føden eller jordmor, så får du komme inn til en ekstra sjekk :)

Ja kan jo hende, men har jo vært sånn i noen dager nå.. Tenkte at det ikke var noe vits i å ringe føden, de tar meg jo sikkert ikke inn når det er såpass "tidlig"?

meg har de hatt inne hver uke fra uke 18... og har hatt beskjed om å ringe de...

der er det jordmor på 24/7 som du kan snakke med om ikke annet..

Åja, trodde ikke de kunne gjøre noe før uke 24 uansett jeg så tenkte at de sikkert ikke tok meg inn for en sjekk før det. Får håpe på at det tar seg opp i kveld :)

De kan ikke gjøre så mye, men de kan sjekke at det er liv, og berolige mor :) Og om noe er kritisk blir du lagt inn til observasjon så de kan følge med deg litt.

Det viktigste er jo at de får trygget deg sånn at du slipper å gå rundt å være engstelig :)

Spesielt nå i helgen, når man ikke kommer seg til fastlege eller jordmor.

Håper det står bra til, og at du snart kjenner sparkene fra mini igjen :)

Annonse

Min erfaring er at hvor mye og kraftige spark vi kjenner avhenger av hvordan mageboeren ligger .

ligger han med ryggen ut mot magen vår så kjennes sparkene svakere, annerledes og mindre.

nå er jeg i uke 29 og har morkaka på fremre vegg, men de siste snaue 2 ukene har sparkene tatt seg opp veldig.

var en tur på føden i uke 25 fordi jeg syns han hadde vært rolig i 2-3 dager, men alt var skjønneste orden!!

ikke noe godt å bekymre seg. dersom det ikke tar seg opp så be om en ekstra ul. Da kan du senke skuldrene igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...