Gå til innhold

Hva hadde dere gjort ang bursdagsituasjon ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta våres går i 1.klasse og er noe umoden og har en forsinket utvikling. Hun viser ikke noe særlig tegn til og leke med alle jentene i klassen. Blir det for mange rundt henne så trekker hun seg tilbake og leker alene, blir fort sliten og da blir det for mye. Saken er at i hennes klasse er det 17jenter. Er det dårlig gjort av oss og be bare 2-3 av jentene i klassen og noen fra bhg ?

Også kan vi heller ha full bursdag neste år ??

Tenke da og sende invitasjon på mail.

Anonymous poster hash: 2aaaa...bd0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Følg magefølelsen din - synest det du skriver høres ut som en veldig grei plan:) Må jo tenke på datteren deres, og ikke et press at dere absolutt må føle at dere MÅ invitere 17 jenter!

Lykketil!

Skrevet

Hadde jeg visst denne forklaringen så hadde jeg tenkte at det var helt greit om min jente var en av 14 jenter som ikke fikk komme. Jeg ville hvis jeg var deg snakket med klasseforstander slik at h*n var informert dersom noen foreldre skulle reagere. God idé å sende invitasjon på e-post:)

Anonymous poster hash: 0df7d...6c6

Skrevet

Jeg har snakket med klasseforstander og fikk veldig god forståelse, men du vet jeg har et mammahjerte som ikke liker urettferdighet. Men vet at jeg i denne settingen må tenke på dattera mi.

HI

Skrevet

Jeg synes det er helt greit, men lurer litt på om det er smart for jenta di i det lange løp. bursdager er viktige for barn, kan det hende at hun senere får noen problemer sosialt av å ikke invitere alle (hvis det er det vanlige)? Kan det hende hun selv ikke blir invitert i bursdager på grunn av det, eller at hun får mindre kontakt med de andre på fritiden? Er det aktuelt å ha to feiringer, en som de andre pleier å ha, og en liten med hennes beste venner?

Anonymous poster hash: 83e3f...9c4

Skrevet

Jeg har snakket med klasseforstander og fikk veldig god forståelse, men du vet jeg har et mammahjerte som ikke liker urettferdighet. Men vet at jeg i denne settingen må tenke på dattera mi. HI Anonymous poster hash: 2aaaa...bd0

Livet er urettferdig. Å ikke invitere 2 av 17 er galt, men å invitere 2av 17 er ikke det samme. Vi hadde juleverksted og inviterte 2 av jentene i klassen. Det betyr ikke at det er urettferdig for de 12 andre.

Lag bursdag for jenta di. Om noen skulle spørre så vær ærlig, da tror jeg du vil møte forståelse og aksept for valget.

God bursdagsfeiring!

Anonymous poster hash: 0df7d...6c6

Skrevet

Hmm Synes det hørtes ut som en god plan. Men må du invitere noen fra klassen? 

Det går ann å feire litt bursdag på skolen eller på SFO. Ta med frukt, kake eller is til klassen og feir sammen klassen.  Så har dere bursdagselskap uten klassevenniner i år.

Anonymous poster hash: e0e6d...c15
Skrevet

Grei plan, men ta med i betraktningen at det kan være at datteren din ikke blir invitert i så mange bursdager når dere inviterer få og setter en standard på at man ikke trenger å invitere alle.

Kjedelig for datteren deres om hun allerede nå faller ut av bursdagslistene til mange i klassen.

Anonymous poster hash: 1bb94...b4e
Skrevet

Jeg synes det er helt greit, men lurer litt på om det er smart for jenta di i det lange løp. bursdager er viktige for barn, kan det hende at hun senere får noen problemer sosialt av å ikke invitere alle (hvis det er det vanlige)? Kan det hende hun selv ikke blir invitert i bursdager på grunn av det, eller at hun får mindre kontakt med de andre på fritiden? Er det aktuelt å ha to feiringer, en som de andre pleier å ha, og en liten med hennes beste venner?

Hvorfor skulle hun få mindre kontakt med de andre pga at dette? Og hvorfor skulle hun få problemer sosialt fordi vi velger og ha en liten bursdag i år, også feirer vi med alle 17 til neste år. Der synest jeg at du overdriver veldig!!!

HI

Skrevet

Jeg tror ikke det blir noe problem som noen nevner at hun ikke blir invitert i bursdager selv. En del vil alltid invitere alle, og da utelukker de ikke 1 fordi hun ikke har invitert dem. I tillegg vil hun kanskje bli invitert til noen av de hun ber fra barnehagen.

Jeg synes det høres ut som en god plan, og ville absolutt gjort det på den måten. Hadde jeg vært moren til en av jentene som ikke ble invitert, så hadde jeg hatt full forståelse for det i din situasjon, og spesielt når de er så mange.

Anonymous poster hash: 41191...027
Skrevet

Jeg tror ikke det blir noe problem som noen nevner at hun ikke blir invitert i bursdager selv. En del vil alltid invitere alle, og da utelukker de ikke 1 fordi hun ikke har invitert dem. I tillegg vil hun kanskje bli invitert til noen av de hun ber fra barnehagen.

Jeg synes det høres ut som en god plan, og ville absolutt gjort det på den måten. Hadde jeg vært moren til en av jentene som ikke ble invitert, så hadde jeg hatt full forståelse for det i din situasjon, og spesielt når de er så mange.

Anonymous poster hash: 41191...027

Tusen takk :))

HI

Skrevet

Hvorfor skulle hun få mindre kontakt med de andre pga at dette? Og hvorfor skulle hun få problemer sosialt fordi vi velger og ha en liten bursdag i år, også feirer vi med alle 17 til neste år. Der synest jeg at du overdriver veldig!!!

HI

Jeg har ikke skolebarn selv enda, men blant femåringene som jenta nu går sammen med er bursdager veldig viktig. Den som snart har bursdag blir litt ekstra stas å være sammen med i tiden før bursdagen, og ofte kommer det en ekstra invitasjon til å være med noen hjem i tiden etterpå. Jeg sier ikke at dette er alfa og omega for om jenta di skal klare seg sosialt, men kanskje kan en bursdagsfeiring gjøre at hun blir lettere kjent med de andre?

Skrevet

Høres fornuftig ut HI:) du må ta hensyn og gå utifra din datter . Er jo hennes bursdag, å invitere 3 av 17 er ikke å utelate noen. Jeg hadde ikke blitt fornærma som mor til en av de andre 14 :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...