Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Finner ikke svar på dette noe sted, jeg, noen som vet?? Fått mail fra sjefen min at med.dispen min er utgått, så hun trenger bekreftelse på bestått legemiddellære for å søke om videre disp... Altså, jeg er hjelpepleier med disp, men er altså 3 år siden siste oppfriskningskurs nå. Jeg er i gang med siste året på sykepleien nå, og har jo hatt farmakologi og medikamentregning. Så...er det det hun mener, trenger jeg ikke gå flere medisinkurs, kan jeg få disp på eksamenene mine nå?? Anonymous poster hash: 7c2de...0cf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Finner ikke svar på dette noe sted, jeg, noen som vet?? Fått mail fra sjefen min at med.dispen min er utgått, så hun trenger bekreftelse på bestått legemiddellære for å søke om videre disp... Altså, jeg er hjelpepleier med disp, men er altså 3 år siden siste oppfriskningskurs nå. Jeg er i gang med siste året på sykepleien nå, og har jo hatt farmakologi og medikamentregning. Så...er det det hun mener, trenger jeg ikke gå flere medisinkurs, kan jeg få disp på eksamenene mine nå?? Anonymous poster hash: 7c2de...0cf Da jeg var student måtte vi ha bestått medikamentregninga og farmakologi for å kunne administrere medikamenter. Dette måtte leder på institusjon så søke spesielt om hver og en av oss fikk lov til. Så ja, hun mener kanskje at du må dokumentere at du har bestått. Anonymous poster hash: d08f6...ae4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Du tok vel medikamentregning i første året? Er vel det hun mener. Uansett holder det sikkert med en bekreftelse på at du går siste året ;-) Anonymous poster hash: 357ae...1cc
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Ja jeg har jo hatt/bestått både med.regning og farmakologi. Ok da skriver jeg ut eksamensresultater, så holder vel det:) Takk for svar!! Anonymous poster hash: 7c2de...0cf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Vil tippe det er en generell påminnelse til alle som har hatt disp som er gått ut/snart går ut. Skjedde der jeg jobber også med noen som var under utdannelse. De leverte i stedet dokumentasjon på bestått legemiddel-del fra spl/vpl. Du har jo medikamenthåndteringen i boks, og den er jo "evigvarende" og langt mer grundig enn hva medisinkurs og midlertidige godkjenninger er. Anonymous poster hash: 61c61...89c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Finner ikke svar på dette noe sted, jeg, noen som vet?? Fått mail fra sjefen min at med.dispen min er utgått, så hun trenger bekreftelse på bestått legemiddellære for å søke om videre disp... Altså, jeg er hjelpepleier med disp, men er altså 3 år siden siste oppfriskningskurs nå. Jeg er i gang med siste året på sykepleien nå, og har jo hatt farmakologi og medikamentregning. Så...er det det hun mener, trenger jeg ikke gå flere medisinkurs, kan jeg få disp på eksamenene mine nå?? Anonymous poster hash: 7c2de...0cf Da jeg var student måtte vi ha bestått medikamentregninga og farmakologi for å kunne administrere medikamenter. Dette måtte leder på institusjon så søke spesielt om hver og en av oss fikk lov til. Så ja, hun mener kanskje at du må dokumentere at du har bestått. Anonymous poster hash: d08f6...ae4 Ok men fikk du administrere også?? Altså dosere? Det må man vel være ferdig på skolen for å få gjøre? Anonymous poster hash: 7c2de...0cf
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Finner ikke svar på dette noe sted, jeg, noen som vet?? Fått mail fra sjefen min at med.dispen min er utgått, så hun trenger bekreftelse på bestått legemiddellære for å søke om videre disp... Altså, jeg er hjelpepleier med disp, men er altså 3 år siden siste oppfriskningskurs nå. Jeg er i gang med siste året på sykepleien nå, og har jo hatt farmakologi og medikamentregning. Så...er det det hun mener, trenger jeg ikke gå flere medisinkurs, kan jeg få disp på eksamenene mine nå?? Anonymous poster hash: 7c2de...0cf Da jeg var student måtte vi ha bestått medikamentregninga og farmakologi for å kunne administrere medikamenter. Dette måtte leder på institusjon så søke spesielt om hver og en av oss fikk lov til. Så ja, hun mener kanskje at du må dokumentere at du har bestått. Anonymous poster hash: d08f6...ae4 Ok men fikk du administrere også?? Altså dosere? Det må man vel være ferdig på skolen for å få gjøre? Anonymous poster hash: 7c2de...0cf Ja på siste året fikk vi dosere. Dosettene ble alltid kontrollert to ganger, så enten doserte jeg og kontakt sjekket eller motsatt. I tillegg sjekkes tabelett når den blir delt ut til pasienten. Anonymous poster hash: d08f6...ae4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå