Gå til innhold

Quetiapin Actavis tabletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har brukt eller bruker disse tablettene? Vil gjerne høre deres erfaringer.

Har fått disse skrevet ut, skal ta 25mg hver kveld før leggetid.

Redd for bivirkninger.

Anonymous poster hash: 84a4a...3f8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått på de i mange år. Bruker 200 mg nå. Har trappet ned fra 1000 mg, så jeg kjenner de ganske godt. Jeg ble tørr i munnen den første uka, men det har jeg blitt med alle tabletter jeg har tatt. Ellers er vel den største bivirkningen tretthet, så de brukes en del som sovemedisin på lave doser. 

Er det for søvnen du skal ta de? Jeg har tatt de mot psykose og bipolar lidelse, men dosen jeg tar nå er for å få sove. Så man vender seg farlig mye til de etterhvert. Nå har jeg dessverre ikke sjans til å sove uten. 

Bare å spørre hvis du lurer på noe :)

Anonymous poster hash: 4fe6f...4f5
Skrevet

Har fått de skrevet ut først og fremst for søvnen, da jeg sliter mye med søvnen. Og også for angst, sliter med mye angst og depresjon. Så at de skal hjelpe på søvnen og også minske angsten litt. Har lest litt på nettet at man kan gå opp på de.

Anonymous poster hash: 84a4a...3f8

Skrevet

Jeg har brukt de par år mot depresjon. Syns ikke det var så voldsom effekt, men. Nå er jeg uansett bra igjen og skal slutte på de. Har gått på 300 mg pr. dag. Er nå nede i 100 mg. Kutter de straks ut.

Har aldri hatt bivirkninger. 

Anonymous poster hash: cc9ae...c31
Skrevet

Jeg går på 800mg, og har brukt de i mange år.

Startet på 100.

Bruker de mot depresjon og angst, pluss at de hjelper meg så jeg får sove.

Eneste bivirkning her er trøtthet, men for meg er det bare en fordel. Tar de på kvelden så jeg ikke er trøtt hele dagen.

Noen ganger virker tablettene raskt, da er det en fordel å være i nærheten av senga.

Jeg føler meg full og svimmel hvis jeg venter for lenge med å legge meg etter å ha tatt de.

Lykke til, håper de fungerer for deg! Men gi det litt tid, ikke forvent at livet er råbra i morgen.

Anonymous poster hash: 955fb...878

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...