Gå til innhold

Make-up hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til hverdag og fest, hva trenger jeg? Jeg er håpløs....

Anonymous poster hash: 53c81...f69

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker bare vanlig a-creme under concealer og mineralpudder fra i.d

Ellers bruker jeg øyenskyggebase fra artdeco, med lys øyenskygge oppå. Bruker kajal av brunsort farge for å markere øynene. Og mascara til slutt. Bruker dette til både hverdag og fest, men tar mer på ved fest. Og evt litt rouge av rolig farge.

Anonymous poster hash: 364a3...126

Skrevet

Øyeskyggebase? Noe man har under vanlig øyeskygge?

Skrevet

Ja, da sitter den lenger og jevnere. En sånn minikrukke kjøpes på parfymeri, og varer veldig lenge. Tynt lag smøres på øyenlokket.

Skrevet

Har du kicks i nærheten? De hjelper og gir gode råd om alt sant! Alt fra hvilke farger og hvor mye du skal bruke til hva ;)

Skrevet

Dersom du aldri har prøvd mineral make-up fra i.d / bare escentuals (samme greia bare ulike navn) så anbefaler jeg at du stikker innom et parfymeri og får de til å finne riktig farge. Til concealeren trenger du egen børste fra i.d (hvertfall en børste beregnet på mineralsminke) og til resten av ansiktet trenger du en stor børste som også er beregnet på mineralsminke. Jeg bruker den som heter big kabuki brush. Anbefaler deg å handle produktene på ebay, der koster de mye mye mindre. Husk bare å kjøpe riktig størrelse. Den store til ansiktet er 8 gr og concealeren er 2 gr. Men det selges også mindre bokser, så sjekk størrelsen før du handler.

Skrevet

Jeg sminker meg ikke mye til vanlig, men jeg har en del å velge i og er veldig opptatt av at sminken skal se naturlig ut. 

Til daglig bruk har jeg følgende i sminkepungen:

- Id bare minerals foundation med børste - gir god dekk, men ser veldig naturlig ut.

- En bitteliten boks fra smashbox med to ulike nyanser av øyebrynsfarge. Denne legger jeg med en børste med skrå bust. Jeg er helt lys, så jeg må ha dette for å ha synlige øyebryn..

- Mascara

- Ferskenfarget rouge med børste. Må ha litt på kinnbeina for å få litt spill i ansiktet. Pudderfoundationen dekker jo ellers alt av naturlig farge...

Til fest finner jeg også frem dette:

- Øyeskyggepalett i ulike bruntoner med øyeskyggepensel og eye-liner pensel. For meg som er så lys er det bedre å bruke tynn eye-liner pensel med brun øyeskygge i en tynn stripe rundt øyet i stedet for svart kajal. Legger lys brun ytterst på lokkene, og litt mørkere innover.

- Mac leppestift - brukes egentlig veldig sjeldent.. Bare ved helt spesielle anledninger :)

Jeg vil anbefalle å gå innom på Mac for å få litt tips. De er veldig hjelpsomme :) Det er viktig å finne rette farger for sin hudtone. De vurderer om du passer best til varme eller kalde farger, og sminker deg om du vil det. :)

Lykke til!

Anonymous poster hash: c84b7...094
Skrevet

Ja - som det nevnes over her - til id minerals har jeg også en concealer brush som jeg bruker til å få enda mer dekk under øyene og på div kviser.. Kabuki brush er best ellers i ansiktet. Det som er så bra med mineralsminken er at det er så utrolig lett å legge! Du kan bare børste i vei uten å egentlig stå foran et speil. Jeg går ofte rundt og gjør andre ting mens jeg børster litt på innimellom :) 

Anonymous poster hash: c84b7...094
Skrevet

Hva bruker du nå da?

Til hverdags kan du begynne i det små, feks med mascara hvis du ikke bruker noe nå. Eventuelt sammen med en farget dagkrem/foundation/concealer + mineralpudder, og litt blush/rouge. Jeg bruker sistnevnte, da er "concealeren" min en helt lys foundation, som brukes rundt og på nesen, under øynene og på haken. Mineralpudder i hele ansiktet. Blush bruker jeg i et lag på kinnbeina. 

Til fest eller de dagene jeg har lyst til å sminke meg litt ekstra bruker jeg det samme som over, pluss en eller flere av eyeliner, øyeskygge, contouring (mørkt/lyst pudder for å fremheve ansiktstrekk), og en svært sjelden gang noe på leppene.

Gå på et parfymeri og be om hjelp, eller ta deg en tur innom Youtube/google (baisc makeup tutorial, f.eks). De bruker som regel ganske mange produkter, avhengig av din hud kan det godt være du klarer deg med færre :)

Skrevet

Takk for gode tips!

Hvor er Mac?

Hi

Skrevet

Tror jeg må gå på et parfymeri som noen skriver her. Da får jeg kanskje sminke-hjelp, samt at jeg kan kjøpe produktene der.

Hi

Skrevet

Til hverdags:

Bruker BB-cream iblant, concealer, litt concealer på øyelokket også og mineralpudder rundt øynene for å feste concealeren. Dette er en fin base for øyenskyggen, en du får mer farge på øyenskyggen om du bruker en øyenskyggebase... Litt lys mineraløyenskygge i øyenkroken og svart øyenskygge i stedet for eyeliner (bare på øyelokket, ikke under øyet). Så mascara på øverste vipper.

Til fest bruker jeg gjerne jordfargede øvenskygger på hele øyelokket og noe eyeliner og leppestift. Iblant litt rouge.

Oppsummert: du trenger en foundation/BB-dream om du vil dekke hele ansiktet, en concealer og pudder (gjerne mineral!). I tillegg til det: øyenskygge, pensler, evt eyeliner, mascara, og leppestift+rouge.

Ikke sikkert du trenger å dekke alt hele tiden da, less is more :-)

Anonymous poster hash: 6f169...565

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...