Gå til innhold

Er dere redd innimellom for å havne i trafikkuhell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt lappen i over et år nå, har bil med automatgir og bor i by. Er ganske trygg på min egen kjøring og følger alle regler, men kjenner jeg blir skeptisk til å kjøre med barnet mitt i bil mtp alle gangene jeg har bråbremset i en rundkjøring der hvor folk bryter vikeplikta sin, eller på lengre strekninger hvor folk tar farlige forbikjøringer på f.eks vått føre og dårlig sikt. 

Anonymous poster hash: b05f8...fbf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg syns det er ekkelt å tenke på. Får grøssninger hver gang jeg leser om trafikkulykker. Syns det er en så lei måte å dø på.

Anonymous poster hash: c7d2f...ad0
Skrevet

Ikke redd, men tanken popper opp en sjelden gang. Jeg ser selv alle feil jeg gjør en sjelden gang. Som å svinge uten å sjekke sidespeilet skikkelig først. Jeg har også opplevd å svinge ut av en parkeringsplass inn på forkjørsvei og tenkte at det var jo hyggelig at de stoppet for å slippe meg inn på veien, inntil jeg så fremover (det som var til høyre), hvor en person holder på å gå over et overgangsfelt. Da følte jeg meg dum... -.-

Man gjør småfeil. Jeg husker på blinkers i de fleste tilfeller, men jeg vet at jeg ikke er perfekt. Så å tro at man ALLTID følger alle lover og regler er naivt. Man gjør feil. Jeg er mest redd for forbikjøringer, å ikke ha lang nok avstand til hva som KAN komme lenger foran. Eller for å miste kontrollen i vannplaning. Har for øvrig bestilt nye piggdekk (bor et godt stykke unna Oslo) selv om jeg kjøpte nye piggfrie i fjor. Jeg fant nemlig ut av at det ikke var så trygt med piggfritt likevel. Men ja, det hender at jeg også får litt sånn frykt for at noe skal skje. Eller at noen skal skje meg. Men så lenge jeg kommer helskinnet hjem er jeg fornøyd. :)

Anonymous poster hash: 65622...df8
Skrevet

Mest redd for at en buss eller et vogntog skal komme over i feil kjørebane og smelle rett i meg/oss. Ikke så bekymret for bykjøring. Der er det mindre dødsulykker.

Anonymous poster hash: 9dc11...a0f

Skrevet

Jeg har vært i 3 alvorlige. Etter siste kjørte jeg ikke bil før et år etter. Ingen av gangene var min feil. En fyllekjører når jeg var gravid i 7 mnd. Låg 4 uker på sykehus. Nr to frontkollisjon i 70km/t, en som sovnet bak rattet og kom over i mitt felt. Babyen var da 5 mnd. Gikk bra med meg, men baby låg en uke på sykehus. Nr tre, stoppet for rødt lys og han bak kom i ca 60km/t uten å bremse før han traff. Kjørte i ruspåvirket tilstand og 4 i promille. Barnet var da blitt 3 år. Takk Gud for solid barnesete og sikring av barnet! Han brakk armen, og de måtte åpne bilen som en boks med makrell. Jeg fikk et brudd i ryggen og var bevisstløs i et døgn før jeg våknet i full panikk. Kraftig hjernerystelse og sliter enda med rygg og nakke. Låg to uker på sykehus. Barnet kom hjem dagen etterpå. Alle disse på en 3 års periode.

Det er faen mange idioter der ute!

Kjør forsiktig! Og hver så snill, sikre barna i bilen! Hadde forskjellig bil for hver ulykke. Alle gangene var bilene totalvrak. Påkjørselen bakfra var verst. Kjørte en stor stv, og bagasjelokket var trødd helt inn til ryggen på barnesete bak. Han satt forovervendt, og politi og sykehus sa at hadde han ikke satt forovervendt i den ulykken hadde han garantert ikke sluppet unna med bare brudd i armen.. :(

Anonymous poster hash: b5526...c83

Skrevet

Jeg HATER trafikken.. Får lappen gratis hvis jeg vil ha den, men jeg vil ikke... Selv om jeg sikkert kommer til å ta den en gang i fremtiden

Skrevet

Ja, såklart er jeg redd. Har vært i 2 ulykker selv. Ene satt jeg bare på. Den andre ulykken skjedde nå i sommer der hvor jeg hadde barnet i baksetet og var selv 20 uker på vei med nr 2. 

Måtte legges inn til observasjon i ett døgn, gikk fint med både barn, baby og meg selv med unntak av drøssevis med blåmerker. 

Det fins nok av idioter der ute og jeg har selv sett at selv noen få sekunders uoppmerksomhet kan gjøre større skade enn det man tror. Sikre barna godt, la mobil og annet ligge og KONSENTRER deg! 

Anonymous poster hash: 60c54...328
Skrevet

Jeg er redd for det hver gang jeg skal kjøre bil. En av mine nærmeste ble nylig klemt fast i en bil og kritisk skadd. Har vært redd for å kjøre helt siden da.

Anonymous poster hash: 1c6b8...351

Skrevet

Nei, det bekymrer jeg meg ikke for. Da tror jeg ikke at jeg hadde klart å kjøre gitt :) Ble påkjørt bakfra i vinter med ungen i baksetet, men jeg lot ikke det gjør så jeg er redd for å kjøre mer :)

Gjest Østfold-80
Skrevet

Har vært i 1 trafikk ulykke selv,det er så skrekken!! Fronta i en tunnel i 70 km/t,en mann som kom over i min kjørebane... Han hadde surra med tlf og radio. Jeg satt fast klemt i bilen,så jeg fikk panikk. Gudskjelov kjørte pappa bak meg da vi var på vei til noe familie. Men skrekken for han å se stakar og ikke kunne hjelpe meg ut som satt gråtende i bilen...

Skrevet

Jeg har vært i 3 alvorlige. Etter siste kjørte jeg ikke bil før et år etter. Ingen av gangene var min feil. En fyllekjører når jeg var gravid i 7 mnd. Låg 4 uker på sykehus. Nr to frontkollisjon i 70km/t, en som sovnet bak rattet og kom over i mitt felt. Babyen var da 5 mnd. Gikk bra med meg, men baby låg en uke på sykehus. Nr tre, stoppet for rødt lys og han bak kom i ca 60km/t uten å bremse før han traff. Kjørte i ruspåvirket tilstand og 4 i promille. Barnet var da blitt 3 år. Takk Gud for solid barnesete og sikring av barnet! Han brakk armen, og de måtte åpne bilen som en boks med makrell. Jeg fikk et brudd i ryggen og var bevisstløs i et døgn før jeg våknet i full panikk. Kraftig hjernerystelse og sliter enda med rygg og nakke. Låg to uker på sykehus. Barnet kom hjem dagen etterpå. Alle disse på en 3 års periode.

Det er faen mange idioter der ute!

Kjør forsiktig! Og hver så snill, sikre barna i bilen! Hadde forskjellig bil for hver ulykke. Alle gangene var bilene totalvrak. Påkjørselen bakfra var verst. Kjørte en stor stv, og bagasjelokket var trødd helt inn til ryggen på barnesete bak. Han satt forovervendt, og politi og sykehus sa at hadde han ikke satt forovervendt i den ulykken hadde han garantert ikke sluppet unna med bare brudd i armen.. :(

Anonymous poster hash: b5526...c83

Gurimalla! Snakk om maks uflaks! :-( ønsker deg god og trygg kjøring resten av livet:-)

Anonymous poster hash: e311f...109

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...