Gå til innhold

Kysse dere barna deres på munn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har aldri kysset barna på munnen. Det er forbeholdt meg og mannen som kjærester. Men de har fått masse fysisk kontakt på andre måter, så det har neppe vært noe savn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mine egne barn så nusser jeg dem på munnen, det er de som legger opp til det. Jeg jobber i barnehage, og der nusser jeg ikke barna på munnen. Det kunne ikke falt meg inn. Nå er jeg på storbarnsavdeling, og derfor er det greit å si ifra om noen skulle forsøke. På småbarnsavdeling er det innimellom en større utfordring å unngå det, de er slett ikke fornøyd med en nuss på kinnet. Jeg har aldri sett en voksen i noen barnehage kysse et barn på munnen.

Anonymous poster hash: ee17b...3d9
Skrevet

Ja, ettåringen kommer løpende og gir meg et kyss på munn av og til og det syns jeg er så supersøtt, jeg smelter helt. Men syns ikke set er riktig at andre gjør det.

Anonymous poster hash: 54e4b...fbf

Skrevet

Jepp, det gjør jeg. Det har jeg gjort med alle fire når de var små. :rolleyes:  :P

Skrevet

Ja det gjør jeg. gutten min er 4 år. og jeg har igrunnen ikke tenkt så på det før nå i det siste. begynte å tenke litt på det da jeg så reaksjonen på en jevn gammel jente i bhg til min sønn. Senest i dag, ville han ha kysset bh-tanta på munnen, men hun snudde seg og sa hun kunne få på kinnet. Er det virkelig så ekkelt, med ett lite uskyldig smask på munnen?:S Her får alle nuss som vil ha, for å si det sånn. kjenner ingen med munnherpes såvidt jeg vet. 

Anonymous poster hash: 928b9...fb5
Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Synes ikke noe om det, faller bare ikke naturlig her. Kysser de i pannen, nesetippen, håndbaken ol, men aldri på munnen, for meg er det noe man kun gjør med kjærester, og tror nok det er greit at ungene lærer det samme.

Skrevet

Ja det gjør jeg. gutten min er 4 år. og jeg har igrunnen ikke tenkt så på det før nå i det siste. begynte å tenke litt på det da jeg så reaksjonen på en jevn gammel jente i bhg til min sønn. Senest i dag, ville han ha kysset bh-tanta på munnen, men hun snudde seg og sa hun kunne få på kinnet. Er det virkelig så ekkelt, med ett lite uskyldig smask på munnen?:S Her får alle nuss som vil ha, for å si det sånn. kjenner ingen med munnherpes såvidt jeg vet. 

Grunnen til at de i barnehager ikke gjør slikt, kan mynte på at det kan bli mistenkeliggjort om noen "utaforstående" ser det, bedre å ikke legge en slik vane, enn å risikere noe, er også dette med at om en unge gjør det, så er det flere som vil, smitte av alle slag sprer seg fortere da. Bedre å lære han at det er noe man gjør innad i familien i såfall  

Anonymous poster hash: 5a8ff...6ce

Skrevet

Nei, det føles heeeelt feil! Vil ikke at andre gjør det heller! :S

Skrevet

Men det er kansje på tide med litt grense setting skjønner jeg. Så ikke han går rundt å kysser gud og hver mann på truten. 

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Hvis de vil. De er 2 og 4 år. Synes ikke noe om at andre gjør det.

Skrevet

Grunnen til at de i barnehager ikke gjør slikt, kan mynte på at det kan bli mistenkeliggjort om noen "utaforstående" ser det, bedre å ikke legge en slik vane, enn å risikere noe, er også dette med at om en unge gjør det, så er det flere som vil, smitte av alle slag sprer seg fortere da. Bedre å lære han at det er noe man gjør innad i familien i såfall  

Anonymous poster hash: 5a8ff...6ce

Jeg ser det kunne misforstås litt det jeg skrev. jeg mente ikke at jeg syntes det var rart at ikke bh.tanta ville ha nuss. det er fullstendig forståelig. Jeg tenkte mer på oss foreldre. jeg og min samboer får stadig nuss på munnen. og jeg har aldri tenkt på det som rart, før jeg spurte en venninde som jobber som pedagog i bhg. hun har ikke barn selv da, men hun mente det var merkelig/uvanlig.

Skrevet

Nusser lillegutten på munnen! :) han er så skjønn at han nesten er til å spise opp! :) Synes IKKE det er greit at andre enn jeg og faren gjør det! Helst ikke noe sted i ansiktet hans. Men en nuss er så raskt unnagjort at vi rekker ikke si fra før det er over. Tydelig at det ikke bare er vi som synes han er skjønn! :) For meg er det stor forskjell på nuss og kyss. En nuss er rask og kjærlig og det synes jeg man kan gi alle man er glad i (til og med på munnen :o:P ). Et kyss varer lenger og er mer intimt, og er kun for kjærester :) Sønnen vår er 5mnd forresten.

Skrevet

Her er det gutten på tre år som selv krever det. Han er veldig kontinental av seg, klem på ene kinnet, klem på andre kinnet og så suss på munnen:-) Han gjør det ofte med oss forldre og en sjelden gang med besteforeldrene. Han vokser det el av seg etterhvert. Foreløpig er det bare koselig.

Anonymous poster hash: 22768...e15

Skrevet

Ja, her er det mye nussing :) både på munnen, kinnet og tærne.

Skrevet

Nei vi kysser på kinnet og gir hverandre gode klemmer/kos. De er 3 og 5 år,

Skrevet

hvorfor skal man ikke kunne kysse barna sine på munn?Har ei 3 år gammel jente som kysser meg og pappan sin på munnen, er jo bare et lite nuss...:-) hun blir kjempe lei seg om jeg går fra henne uten å gi henne suss...kan ikke si at hun ikke får lovt..nei uff...

Skrevet

Jeg kysser ikke mine barn på munnen, men minstemann er en stor smasker som gjerne kysser meg på munnen. Og det får han selvsagt lov til. Men jeg tar aldri initiativ til det. Men jeg kysser han ofte overalt ellers :)

Han kysser ingen andre på munnen, heller ikke pappaen. Jeg ville ikke likt at noen andre kysset ham eller broren (pappaen ville selvsagt vært greit, men guttene tar ikke noe iniativ til det).

Skrevet

Har egentlig aldri syntes noe særlig om det. Eldste har ikke lært å musse på munnen, men men ettåringen insisterer på det! Hvis hun ser meg og pappaen musse, f eks når en av oss skal dra, så kommer hun løpende til og vil ha muss :)

Skrevet

har ei lita ei på 2, som susser på munn. kun til meg å pappan da. ser ikke problemet i det jeg?? er jo bare sånn kjapt lite suss! hu er jo så skjønn:) hun har lært i bhg at man kan heller stryke på kinnet å gi slengkyss til de man er glad i. også klem:) så hu susser ikke noen andre på munn.

Skrevet

Jepp! Det gjør vi! :)

Og de får kysse de de vil!

Skrevet

Altså, det er snakk om et suss på munnen. Et suss er ikke tunge. Hvordan et suss kan oppfattes seksuelt skjønner jeg ikke. Selv når det er på munnen. Dere som sier at et suss på munnen er forbehold kjæreste/partner, ville dere virkelig være fornøyde med et suss av kjæresten/partneren? Jeg ville følt at noe manglet og helt klart oppfattet det som noe barnslig.

Men det er mine tanker da.

Anonymous poster hash: b7d22...aa5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...