Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Og er det ok at andre voksne kysser barna deres på munn/kinnet? (Barnehageansatte, familiemedlemmer, venner, lærere, trenere, o.l) ?? Hva om de har herpes/munnsår? Takk for svar! Anonymous poster hash: 1822c...05c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 *kysser Anonymous poster hash: 1822c...05c
DramaMama Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Nei. Vi gjør det ikke, og andre får absolutt ikke gjøre det. Synes kyssing på munn er forbeholdt kjærester. Men jeg vet at mange her inne er uenige med meg.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Nusser 1 åringen på munnen, men det er det kun jeg og min samboer som får gjøre ! Svigermor har munnherpes, men nusser mini på kinnet fordet, til min store frustrasjon:( Føler jeg ikke kan si i fra selv, og samboer bryr seg ikke. Anonymous poster hash: cc2dd...d25
Aliniane Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Kysser ikke jenta vår på munnen, men masse på kinnet og panna. Hadde reagert om noen andre hadde kysset henne på munnen, men helt ok at de kysser henne på kinnet. Ikke fremmede, men familie, venner, de i barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg synes ikke voksne skal kysse barn på munn. Anonymous poster hash: 637b6...51b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Nei. Barn skal lære intimgrenser helt fra starten av, og å kysse på munn er forbeholdt kjærester. Det finnes INGEN god grunn til å kysse barnet sitt, eller andres barn for den saks skyld, på munnen. På kinnet et ok, dette er mer vennlig, familiært, og i grunn kan det ha samme betydning som en klem. Anonymous poster hash: 851f5...31c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Ja, det gjør jeg!Det gjør jeg også med søsteren min på 10 år. Heng meg dere som vil! Anonymous poster hash: 7f3e8...3a0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Ja, jeg gjør det. MIn samboer og min mor gjør det når barnet ønsker det. Synes det er synd at man skal seksualisere små barn - lære dem at de er seksuelle vesener og nekte dem ting de synes er helt naturlig. For dem er det et uskyldig uttrykk for kjærlighet til sine omsorgpersoner. Hadde selvfølgelig reagert om andre hadde gjort det, kysset mitt barn. Men barnet mitt har aldri ytret ønske om det heller. Han skjønner at det ikke gjøres med alle. Anonymous poster hash: 31c61...4f6
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg nusser min 7 mnd gamle sønn over alt. Også på munn. Før jeg fikk barn selv så jeg på det som unaturlig og feil, men nå kjennes det helt naturlig. Men jeg er klar på at det kun er nå når han er bitteliten at det er greit. Blir fort for nuss på munn. Men kyssing på kinn synes jeg er greit lengere. Synes IKKE det er greit om andre gjør det. Kyssing på kinn er isåfall kun greit av de som har et veldig nært forhold til sønnen min. Anonymous poster hash: c9cd2...735
gresskar Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Gjorde det ikke før, men størstemann begynte med det selv da han var et par år. Lillesøster gjør det og. Det får bli ungenes valg tenker jeg. Men hadde ikke likt om andre kysset de på munnen da;-)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Mitt barn vil bare kysse på munnen og han venter helt til han får det. Anonymous poster hash: 13203...704
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Susser av og til babyen på munnen ja, og gjorde det med eldste når hun var liten. Som en over sier her, de er jo så nydelige at man nusser dem nesten overalt- på tærne, låra, magen, i nakken, på hodet, nesa- og av og til havner det et smellkyss på munnen også. Men det avsluttes naturlig etterhvert. Men jeg kommer aldri til å snu meg vekk eller si æsj eller nekte barna mine å nusse meg på munnen om DE vil det. Det er jo evt et uttrykk for hengivenhet og kjærlighet, og det skal de få lov til å vise overfor oss foreldre. Men vi lærer dem å respektere andres intimgrenser ved å fortelle dem at ikke alle liker å bli klemt eller nusset på, og at vi aldri skal gjøre det mot noens vilje. Jeg synes dog ikke det blir helt naturlig om andre voksne enn barnas foreldre susser dem på munnen. Men at små barn/barnehagevenner/søsken gjør det er noe annet, og egentlig bare søtt, tross snørr, sår på munnen og alskens basiller.
SophiesMum<3 Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Ja, det gjør jeg. Of synes det er helt naturlig :-) men synes ikke noe om at andre gjør deg mot mitt barn, feks besteforeldre.
Collette Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Ja, det gjør jeg. Det finnes vel ikke noe mer naturlig enn det? Mormor får også lov.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 Nei, uff. Min mor gjorde det med meg til jeg var ganske stor, og jeg hadde "alltid" munnsår. Synes det er ekkelt å tenke på nå. Anonymous poster hash: 872bf...96e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 Nusser 1 åringen på munnen, men det er det kun jeg og min samboer som får gjøre ! Svigermor har munnherpes, men nusser mini på kinnet fordet, til min store frustrasjon:( Føler jeg ikke kan si i fra selv, og samboer bryr seg ikke. Anonymous poster hash: cc2dd...d25 Ush og æsj svigemor!! Anonymous poster hash: c9cd2...735
Musemorbr / Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 Nei. Kyssing på munnen er forbeholdt kjærester. Faktisk har jeg bare opplevd et eneste tilfelle av at noen kysser barna på munnen, og det syntes jeg var veldig rart. Var barn selv da.
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 Mi kyssar alle ho er glad i på på munnen. Det er artig å sjå når nokon prøvar å lure seg unna Men ho er 18 mnd og veks det vel av seg. Viss ikkje må vi vel venne ho av etterkvart. Enn så lenge ser eg ikkje det problematiske i nussing på munnen.
beibilykke Skrevet 11. oktober 2013 #21 Skrevet 11. oktober 2013 Kysser 3åringen min på munnen! Men ikke med sånn våtleppe intim kyss liksom...! Mannen gjør det også. Men det blir vel skjeldnere etter hva hun selv vil!! hun bestemmer. Men hun kysser/blir ikke kysset på munnen av andre enn oss foreldre. Andre kysser på kinn, hode, panne Der syns jeg bare er koselig.og bhg tanter gir koser
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #22 Skrevet 11. oktober 2013 Egentlig ikke, men treåringen min lager trutmunn og nærmest kommanderer meg, og da er det vanskelig å la være altså. Han synes det er sååå koselig, så føler jeg knuser hjertet hans om jeg sier nei. Anonymous poster hash: 12f3e...4b1
Gjest cd0da Skrevet 11. oktober 2013 #23 Skrevet 11. oktober 2013 Vi nusser 2-åringen på munnen innimellom, men ingen andre enn jeg og mannen får lov til det. Vi holder oss også unna all nussing på henne om vi har herpesutbrudd. Da er det ikke noe nuss noen sted, verken på munn eller i panna
økln Skrevet 11. oktober 2013 #24 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg kysser datteren min på to på munnen opp til flere ganger for dag.. Har ALDRI tenkt på det som rart.. Tenker at dette er noe som avtar etter noen år, da det ikke blir like naturlig lenger?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #25 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg traff min mann når vi var 17 år gamle og han nusset fortsatt på sin mamma. Det var ikke greit og det sa jeg til han. Vi nusser på vår lille jente på 3 år og det er helt naturlig. Dette går vel naturlig over. Hun nusser på andre også, men ingen voksne utenom oss. Anonymous poster hash: 3b99f...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå