Vera831 Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Endelig sitter jeg her med en bolle i magen Til alle slitere der ute: det fins håp! Det er ikke sikkert at det som hjalp meg vil hjelpe dere, men føler jeg i det minste må dele hva som hjalp meg og gi dere litt håp! Etter å ha gått til forskjellige gynekologer for utredning i 1,5 år samt at min mann ble sjekket og ALT så helt fint ut, fikk jeg nok. I desember 2012 tok jeg dong quai og wild yam og ble gravid! juppi endelig. Gleden ble dessverre kortvarig pga. SA i uke 4+3. Fikk i det minste bekreftet at jeg har eggløsning og kan bli gravid. Startet så med å måle min kroppstemperatur hver dag for å bli bedre kjent med min kropp og for å se om min follikkefase og luteafase var normal. Det var den ikke. Min luteafase var altfor kort. Dette kan tyde på for like progesteron. Så jeg begynte på Vitex agnus castus (kjøpt på http://www.helsekosten.dk/, les mer om denne her: http://www.rolv.no/urtemedisin/medisinplanter/vitex_a-c.htm). Tok denne 4 mnd og så at min luteafase ble lengre og lengre. Men ble fortsatt ikke gravid. Fikk nok av vitex i juli og startet så igjen på dong quai (siden jeg ble gravid med denne i desember). Og gjett hva!! Ble gravid med en gang!! Dro rett til Frøyaklinikken og fikk beskjed om å starte med progesteronkrem, babyklister (fructus femina, fås kjøpt på apoteket på St.Hanshaugen) og Q10 (for å opprettholde graviditeten). Og her sitter jeg i dag i min uke 13 og gråter av glede at jeg fortsatt er gravid. Har allerede vært på en UL og sett det lille perfekte nurket. Jeg har større tro på naturmedisin enn på leger og er sikker på at hvis man ikke blir gravid innen et par mnd så har kroppen mangel av no slag. Særlig i de tilfeller hvor legen ikke finner noen feil ved dere. Til alle dere som ofte opplever SA/MA: babyklister og q10 bør prøves da dette bedrer blodgjennomstrømmingen til livmoren da den tynner blodet litt. I tillegg bør man tenke på forholdet mellom østrogen og progesteron. I dagens samfunn har vi ofte østrogendominanse, og også derfor så mange slitere (les mer om progesteron her: http://www.futhark.no/Barnloshet.aspx). Jeg håper jeg hjelper i det minste en person med dette innlegget. Ikke gi opp! Og ikke lytt til legen din 100%, gå heller for magefølelsen. Sender dere masse babystøv!
Vera831 Skrevet 15. oktober 2013 Forfatter #2 Skrevet 15. oktober 2013 Ser at en del har vært innom her og lest mitt innlegg. Ingen som har tilbakemeldinger? Noen som har fått litt mer håp? Noen som vil prøve ut måling av kroppstemp/vitex/fructus femina?Er det ingenting jeg har skrevet som er til no hjelp damer?
**Cayenne** Skrevet 15. oktober 2013 #3 Skrevet 15. oktober 2013 Gratulerer med graviditeten! Tusen takk for tips, du gir håp til oss slitere. Har prøvd prog.krem før uten at jeg ble gravid av det, og prøver nå Dong Quai for andre måned. Så får vi se...
PeppaPig Skrevet 16. oktober 2013 #4 Skrevet 16. oktober 2013 Gratulerer så mye Vera831. Det gir håp for andre slitere der ute Fertilitetslegen min har allerede satt meg på Q10 (600mg pr. dag) og DHEA (75mg pr. dag). Jeg har ikke noen sjanse til at det skal klaffe på naturlig måte, så tar kun det han sier at jeg skal ta siden jeg må over på ivf allikevel og ikke vil klusse det til med andre medisiner jeg må ta i forbindelse med det.
SkyBaby Skrevet 16. oktober 2013 #5 Skrevet 16. oktober 2013 Gratulerer!! Jeg har hjulpet flere med å bli gravide med soneterapi og akupunktur, men dessverre er jeg barnløs selv, så det er litt ironisk Men skal i gang med IVF nå og både gleder og gruer meg!Gratulerer nok en gang!
Vera831 Skrevet 16. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 16. oktober 2013 Takk dere! Kjempeglad for tilbakemeldinger Jeg blir så lei meg når dere sliter. Vet så godt hvordan det er. Det å bli skuffet måned etter måned og se at "alle andre" får det til. Plutselig er man oppe i sin 20pp og håpet blir mindre og mindre og skuffelsen og smerten bare større og større. Og det hjelper ikke når folk sier "ikke stress så skal du se du blir gravid"... Om det bare var så enkelt... Jeg trodde at jeg aldri kom til å bli gravid, hadde mistet håpet helt. Men vi fortsatte å prøve ("ingen vits men la gå, tenkte jeg).. Og plutselig var mensen forsinket. Og etter 5 dager tok jeg en test "bare for moro skyld", for planen var å gå på byen med venner. Og der så jeg to streker. Jeg begynte å grine av sjokk og lettelse, samtidig tenkte jeg at jeg sikkert får mensen når som helst og at gleden blir kortvarig. Nå har gleden vart i over 12 uker, men er fortsatt utrolig redd for å miste (mange som mister i 2 og 3 trimester også). Ikke mist håpet dere! Ønsker dere masse lykke til med prøvingen og sender dere masse masse babystøv!! Og start på fructus femina (babyklister) når dere blir gravide for å øke blodgjennomstrømmingen til livmoren! Kjempeviktig for å motvirke SA!
Sidney Skrevet 16. oktober 2013 #7 Skrevet 16. oktober 2013 Gratulerer! Så kjekt etter så lang tid;) jeg har prøvd like lenge og har nå fått progresteron på resept. Hvor kjøpes babyklister? Er det nødvendig når jeg får progresteron tillegg? Og samme med Q10? Er redd for å ødelegge siden jeg nettopp har fått denne resepten;)
**Cayenne** Skrevet 17. oktober 2013 #8 Skrevet 17. oktober 2013 Hei igjen, det er IKKE mange som mister i 2. og 3. tri, så nå kan du slappe av! Bare pass på å spise sunt og hold deg unna kaffe, så går nok dette bra
Vera831 Skrevet 17. oktober 2013 Forfatter #9 Skrevet 17. oktober 2013 **Cayenne**: har du prøvd å ta dong quai kombinert med wild yam? Dong quai tas fom mens til EL (hvis jeg husker korrekt) og så tas wild yam 3 dager etter bekreftet EL frem til evt. graviditet/mens. Sidney: babyklister klusser verken med progesteron eller q10. Babyklister (Fructus femina allergica er et homøopatisk legemiddel som er sterkt fortynnet og innvirker ikke på andre medisiner). Jeg vet at noen kjøper det på nettet: http://www.helsekosten.dk/fructus_femina_comp-p-24270.html (jeg kjøpte vitex agnus castus fra denne nettsiden).Babyklister fås kjøpt på apotek1 på St.Hanshaugen (tror ingen andre apotek selger denne, heller ikke apotek1 andre steder, rart..). Så den kan du ta selv om du tar progesteron.Q10 skal visst også øke blodgjennomstrømmingen til livmoren ifølge min homøpat, men leser jeg på nettet om det så står det at det sikrer ekstra energi til kroppen og motvirker tretthet. Synes ikke jeg blir mer opplagt av q10 men tar det likevel. Den skal heller ikke innvirke på andre medisiner. Det finnes flere varianter av q10, den jeg ble oppfordret til å ta er: Bio-Qinon Q10 GOLD 100mg. Denne kan du kanskje starte med først når du blir gravid, men babyklister kan du bare begynne å ta (10 dråper 3x daglig i litt vann).
Sidney Skrevet 18. oktober 2013 #10 Skrevet 18. oktober 2013 Takk for info! Det hørtes interessant ut;) nå går jeg til akupunktur en gang i uken for å øke blodsirkulasjonen. Skal snakke litt med henne også. Rart at klisteret kun fåes kjøpt en plass;(
**Cayenne** Skrevet 18. oktober 2013 #11 Skrevet 18. oktober 2013 Tror ikke på homeopati (utblandet slik at det faktisk ikke er noen virkestoffer igjen, bare vannet som "husker" virkestoffene), men de andre tingene skal jeg prøve om ikke spira sitter snart. Har også prøvd babyklister etter el før uten effekt. Men nå er jo problemet at jeg ikke blir gravid i det hele tatt, har aldri mistet. Har ellers to barn fra før, så for meg er det ikke krise om vi ikke får det til, selv om jeg ønsker det veldig sterkt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå