Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Gått på pencelin i seks dager nå. I begynnelsen ble jeg veldig tørr i ansikte (aldri vært sånn før) men det gikk over. Så i går begynte jeg å klø på beina. Anklene og tærne er verst! Det klør noe helt sinnsykt og er blitt sånne små røde prikker.. Kan det være bivirkning.? Hva gjør jeg med det? Har fire dager igjen på kuren også så vil jo ikke bare kutte den ut.. Hilsen en som snart klør av seg huden på beina!!:-( Anonymous poster hash: 55cb6...c42
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Da tar du kontakt med legen som har forskrevet det. Anonymous poster hash: a8fcd...848
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Da tar du kontakt med legen som har forskrevet det. Anonymous poster hash: a8fcd...848 Det er litt seint nå. Kan evt. Ringe legevakta? Har reagert på pencelin før, men da ble jeg kjempe kvalm.. nå er det utslett :/ Hl Anonymous poster hash: 55cb6...c42
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Hudreaksjoner er sjeldne, men ikke uvanlig. Det kan være starten på en mer alvorlig, allergisk reaksjon. Mitt råd er at du ringer legevakten og forklarer symptomene, så kan de avgjøre om du skal komme til kontroll, fortsette eller stoppe behandlingen, evt få en annen type antibiotika. Hilsen farmasøyt Takk for svar! Uff, får ringe legevakta da :/ håper jeg slipper å komme ned Hl Anonymous poster hash: 55cb6...c42
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg får elveblest/helvetes ild av penicilin. Anonymous poster hash: 55082...7c0
<3 2G <3 Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk ett slikt utbrudd for mange år siden å har ikke fått penicilin etter det. Gikk ferdig kuren å brukte hvitvask der det klødde.
Tauriel Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Fikk noe ala slikt utbrudd, måtte til legevakten for å få allergimedisin, og kuren ble stoppet
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk ett slikt utbrudd for mange år siden å har ikke fått penicilin etter det. Gikk ferdig kuren å brukte hvitvask der det klødde. Hvitvask? Anonymous poster hash: b41d0...595
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Datteren min reagerte med masse utslett når hun fikk apocillin. Men hun reagerte ganske raskt etter en dose. Fikk utslett på store deler av krippen. Vi ringte legevakten og fikk beskjed om å slutte med legemiddelet med en gang. Fikk en annen type istedenfor som hun heldigvis ikke reagerte på. Anonymous poster hash: 5b762...883
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #10 Skrevet 11. oktober 2013 Gått på pencelin i seks dager nå. I begynnelsen ble jeg veldig tørr i ansikte (aldri vært sånn før) men det gikk over. Så i går begynte jeg å klø på beina. Anklene og tærne er verst! Det klør noe helt sinnsykt og er blitt sånne små røde prikker.. Kan det være bivirkning.? Hva gjør jeg med det? Har fire dager igjen på kuren også så vil jo ikke bare kutte den ut.. Hilsen en som snart klør av seg huden på beina!!:-( Anonymous poster hash: 55cb6...c42 Allergisk reaksjon som påvirker leveren. Ring legevakten! Anonymous poster hash: af6a6...465
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg får elveblest av penicillin, så det får jeg ikke lenger. Det klødde noe helt forferdelig, leddene hovnet opp og øynene begynte å renne. Helt klart en allergisk reaksjon. Ta kontakt med legevakta du. Anonymous poster hash: 1f64e...d59
DramaMama Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har også fått elveblest av penicillin - har brukt samme type tidligere uten reaksjon, men plutselig hadde jeg vabler over hele kroppen og klødde som et helvete. Fikk antihistaminer hos hudlege.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg reagerer med å klø. Mest sannsynlig er det ett eller annet fargestoff eller noe slikt jeg reagerer på. Gjør det med noen andre medisiner også. Jeg har blitt testet ut på mye, siden legen lurte veldig siden jeg reagerte så veldig en gang da jeg takket ja til billig merke av en medisin jeg bruker fast. Uten å få noen veldig glupe svar, men er nok ett e-stoff. Ganske så ufarlig, men ekstremt ubehagelig. Jeg klør meg til blods, føles ut som hele huden bobler og koker. Jeg får det med engang, så da må jeg ringe legen og få annen resept. Han velger å ikke gi meg pensili , siden jeg reagerer oftere på det enn antibiotika. (Får brennkopper ofte, siden har ett barn som har gule stafilikokker i seg bestandig pga en sykdom. Ufarlig for henne, men for mor som smører så blir det kræsj noen ganger). Anonymous poster hash: 7385e...629
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg har hatt det samme, av Trimetoprim. Verken hvitvask eller andre remedier hjalp, og heller ikke zyrtec. Ble kjempesyk!! Polaramin var det eneste som ga litt lindring, jeg sov nesten ikke på flere døgn. Ring legevakt asap hvis du ikke allerede har gjort det. God bedring!
<3 2G <3 Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg fikk ett slikt utbrudd for mange år siden å har ikke fått penicilin etter det. Gikk ferdig kuren å brukte hvitvask der det klødde. Hvitvask? Anonymous poster hash: b41d0...595 Kjøpes på apoteket. Sånn som brukes på vannkopper.
soleia Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 slett ikkje uvanleg med allergisk reaksjon på penicillin. Du har vel allereie teke kontakt med legevakta for å få gå over til eit anna antibiotika.
Isola&Lille+julegave Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg er allergisk mot penicillin, og klør meg ihjel også. Ikke ta de mer, og dra til legevakten og få ny atb i morgen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå