Gå til innhold

Dere som jobber i barnevernet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som er barnevernspedagog, sosionom eller lignende? Hvordan er hverdagen med denne type jobb? Arbeidstidene, lønn, hvordan var studiene?

Har bestemt meg for å begynne på studiene til barnevernspedagog til høsten, så hadde vært supert om noen hadde erfaringer å dele :)

Anonymous poster hash: 34ca9...2a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Studiene (barnevernpedagogikk) var ikke blant de tyngste, men spennende. Jeg jobber i Oslo kommune, der er arbeidstiden som saksbehandler 8-15.35, vi kan flekse en time i hver ende. Greit betalt for et treårig studium, jeg ligger på rundt 460 med seks-sju år ansiennitet, men dette varierer mellom bydeler og kommuner.

Stortrives i jobben, men den er intens. Jeg ville ikke jobbet samme sted som jeg bodde. En del overtid i forbindelse med nemndssaker, hjemmebesøk m.m. Det er veldig gøy når man får til noe bra, veldig frustrerende når man sitter med verdens verste magefølelse men ikke får utrettet noe. Yrket har høyt gjennomtrekk, ganske mange slutter etter kort tid.

Anonymous poster hash: 70bee...cd8
Skrevet

Bv-ansatte har vel en sjelden gang kveldsvakter der de sitter som barnevernsvakten? De sitter vel ofte da hos politiet?

Anonymous poster hash: df73e...c62
Skrevet

Bv-ansatte har vel en sjelden gang kveldsvakter der de sitter som barnevernsvakten? De sitter vel ofte da hos politiet?

Nei ikke når en jobber i vanlig barneverntjeneste. De har egne folk som jobber i barnevernvakten som har døgnbemanning.

Anonymous poster hash: 9c601...40c

Skrevet

Jaha? Vet tilfeldigvis at en av bv sine miljøterapeuter her på stedet,

jobber både for barnevernsvakten og i de vanlige kontorene til bv.

Skrevet

Jeg er barnevernspedagog og jobber i barneverntjenesten. Jeg likte studiet veldig godt. Er ikke det tyngste studiet!

Jeg liker veldig godt jobben min. Jobber stort sett 8.16 men med fleksitid så det blir noen lengre dager og noen kortere dager. Det er også mulighet for å avspasere dager dersom en har litt flexitid til overs.

Jobben er veldig meningsfull og spennende. Det er jo også masse forskjellig en kan jobbe med som barnevernspedagog. Anbefaler å bli barnevernspedagog!! Det er vekdig gøy!

Anonymous poster hash: 9c601...40c
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :)

Anonymous poster hash: 34ca9...2a7

Skrevet

Det er nok vanligst på små steder.

I Oslo er barnevernvakten en egen enhet med egne ansatte, organisert under Barne- og familieetaten (mens barneverntjenestene ligger under hver enkelt bydel).

Anonymous poster hash: 70bee...cd8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...