Gå til innhold

Hva gjør jeg ang "fastsettelse" av bf - når han nekter å bli testet?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en litt dum situasjon. Jeg hadde sex med to forskjellige med en dags mellomrom (med og uten kondom). Jeg har hele tiden "visst" hvem bf er, og snakket med han for første gang på veldig lenge, for noen dager siden.

Han kunne da opplyse meg om at han hadde regnet på dato, og funnet ut at han ikke kunne være faren. Jeg svarte at det var greit, men siden jeg er 90% sikker på at det er han, spurte jeg om han kom til å være villig til å ta en test. Jeg tenker at dette er mest praktisk, for da er alt svart på hvitt - og ingen kan "nekte" i ettertid (hvis baret vil ha kontakt med far). En test var noe som viste seg å være totalt uaktuelt for han..

Jeg ser ikke helt "siden" hans, om at dette ikke er aktuelt.. Hvis han er så bombesikker, er det vel like greit å ta en test så han evt får bekreftet at han ikke har ett barn? Jeg tenkte dette kunne være en "sikkerhet" for han, slik at han eller jeg får bekreftet/avkreftet farskapet.

Jeg har uansett tenkt til å be han andre om å teste seg, selvom jeg ikke tror han er bf. Bare så jeg er helt sikker..

Kan jeg gå til NAV å kreve at de får han jeg mener er bf testet noen mnd etter fødsel, eller må dette bli tatt med engang.?

Håper noen kan komme med inspill til meg, for jeg forstår bare ikke hans side i det hele tatt..

Anonymous poster hash: cc5ec...5ff

Fortsetter under...

Du opplyser nav om at det er to mulige fedre så ordner de alt. Han kan ikke nekte å la seg teste. Da får han tilslutt noen på døra som tar han med seg for å ta en blodprøve.

Du trenger ikke å stresse med dette i det hele tatt, nav ordner alt :-)

Anonymous poster hash: 3eb4f...bae

Virker som han innerst inne vet skjønner han er faren og tror at hvis han ikke tar testen vill han slippe unna... Det han da sikkert ikke er klar over er at så lenge du oppgir han som bf vil han blir innkalt til og krevd av NAV å ta en test. Nekter han vil tilslutt politiet komme å hente han inn... Du trenger ikke stresse med det, bare oppgi hvem som kan være far, med de detaljer du har, så fixer staten resten :)

Anonymous poster hash: a7f46...02a

Trådstarter igjen.

Takk for svar! Jeg lar nok saken ligge til nurket er født, men det er deilig å bli beroliget når det er en slik situasjon :)

Er det sånn at vi kan ha en privat avtale ang bidrag osv, selvom han må bli tvunget til testing?

Anonymous poster hash: 26e30...bdd

Dere kan inngå privat avtale tror jeg, hvis dere ønsker det, men vet ikke akkurat om jeg hadde gamblet på det med en som absolutt ikke erkjenner barnet :) ville nok krevd bidrag gjennom nav

Anonymous poster hash: a7f46...02a

Annonse

Jeg vil egentlig bare inngå en avtale som sier noe om at hvis han vil ha kontakt med barnet, er det greit utfra visse grenser, og at hvis han ikke vil er det greit. Men han må være forbredt på at barnet vil få vite at han er bf når den tid kommer.. Og at hvis han vil ha samvær, må han stå for alt barnet trenger hos han. Sånn at jeg ikke trenger 100 av hver ting, og han må erstatte det han mister av "mitt".

Jeg vil ha mest mulig skriftlig, så han ikke kan snike seg unna det vi er enige om.

Hvor går man for hjelp til å sette opp en avtale? Jeg er åpen for det meste, men vil ikke at han skal ha mulighet til å fucke meg og barnet.

• 3 måneder senere...

Trådstarter igjen.

Takk for svar! Jeg lar nok saken ligge til nurket er født, men det er deilig å bli beroliget når det er en slik situasjon :)

Er det sånn at vi kan ha en privat avtale ang bidrag osv, selvom han må bli tvunget til testing?

Ja, dere kan ha en privat avtale fordet, hvis han går med på det såklart. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...