*Teoline* Skrevet 11. oktober 2013 #26 Skrevet 11. oktober 2013 Hva har samvær med saken å gjøre? Skjønner ikke helt hvordan dere mener at en forelder skal forholde seg. Hvordan mener dere at jeg bør reagere? Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Du bør bestrebe å gjøre dette enklest mulig for barnet. Dvs ikke utsette det for å se deg uten å få bli med deg, ikke oppsøke barnehagen og ellers følge bv sine råd så godt du kan. Samvær er relevant mtp om det er kun ved å henge rundt bhg du får sett barnet ditt eller om dere har samvær i ordnede former. Du snakker veldig lite om barnet, syns jeg. Det er helst hvor vanskelig dette er for deg du fokuserer på. Stemmer det?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #27 Skrevet 11. oktober 2013 Må prøve å beholde helsa ved å bekymre meg så lite som mulig, men dette med barnehagen har vi liksom fått direkte inn i bakgården, så det er vanskelig å glemme. Kan jo ikke glemme det heller, ettersom det må tas hensyn til. Men jeg ber mye for barnet mitt. Kan dessverre ikke gjøre så mye annet akkurat nå. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2013 #28 Skrevet 11. oktober 2013 hjelpes, her var det ikke mye innsikt gitt! Det er én taper her, og det er barnet deres! Det er ikke dere som er tapere her! Og hva er vi da? Vinnere? Eller vesener uten tillatelse til å ha noen status? Det er jo noen over i tråden som lurer på hvorfor jeg skal bli stående på utsida av gjerdet av barnehagen. Alternativet til å stå på utsida må jo være å gå inn og leke med barnet i barnehagen. Har tidligere svart på årsaken til fjerningen av barnet. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Alternativet til å stå på utsiden v gjerdet er slettes ikke å gå inn å leke, det er å gå videre. I denne saken er dere mer det siste alternativet du nevner også. Dette handler om barnet, og kun barnet. Dere har ingen status i denne saken, annet enn at dere er foreldre som ikke evnet å være foreldre. Jeg vet ikke om dere har håp om å få barnet igjen, men om dere har det så er det en lang vei å gå for dere...
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #29 Skrevet 11. oktober 2013 I denne saken er dere mer det siste alternativet du nevner også. Dette handler om barnet, og kun barnet. Dere har ingen status i denne saken, annet enn at dere er foreldre som ikke evnet å være foreldre. Jeg vet ikke om dere har håp om å få barnet igjen, men om dere har det så er det en lang vei å gå for dere... Men har du ingenting positivt å bidra med? Du mener på en måte at jeg skal våkne hver morgen og anklage meg selv for situasjonen? Det gjør jeg ikke, siden jeg mener det er uverdig å bruke samspillsobservasjoner som fellende bevis. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2013 #30 Skrevet 11. oktober 2013 I denne saken er dere mer det siste alternativet du nevner også. Dette handler om barnet, og kun barnet. Dere har ingen status i denne saken, annet enn at dere er foreldre som ikke evnet å være foreldre. Jeg vet ikke om dere har håp om å få barnet igjen, men om dere har det så er det en lang vei å gå for dere... Men har du ingenting positivt å bidra med? Du mener på en måte at jeg skal våkne hver morgen og anklage meg selv for situasjonen? Det gjør jeg ikke, siden jeg mener det er uverdig å bruke samspillsobservasjoner som fellende bevis. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Nei, det er ikke det jeg mener, jeg mener at du skal innse at det er noe du kan gjøre! Du kan trene på å ikke sette deg selv først, ikke se på deg selv som offer og taper, men barnet. Når du ikke klarer å se at barnet er taperen her mangler du grunnleggende innsikt i din egen situasjon.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #31 Skrevet 11. oktober 2013 Sørger da for å holde meg unna barnehagen. Men skriver her for å formidle at det er en kritikkverdig situasjon, som kunne vært unngått ved å velge en annen av de mange barnehagene på stedet. Det er ikke sikkert det er til beste for barnet å gå i den barnehagen, det kan like gjerne hindre tilpasningen og gjøre tilpasningen mer traumatisk enn nødvendig. Barnet vil nemlig forbinde alle lekeapparatene med minnene om meg, mora. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
BareMas Skrevet 11. oktober 2013 #32 Skrevet 11. oktober 2013 I denne saken er dere mer det siste alternativet du nevner også. Dette handler om barnet, og kun barnet. Dere har ingen status i denne saken, annet enn at dere er foreldre som ikke evnet å være foreldre. Jeg vet ikke om dere har håp om å få barnet igjen, men om dere har det så er det en lang vei å gå for dere... Men har du ingenting positivt å bidra med? Du mener på en måte at jeg skal våkne hver morgen og anklage meg selv for situasjonen? Det gjør jeg ikke, siden jeg mener det er uverdig å bruke samspillsobservasjoner som fellende bevis. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Du bør vel heller våkne hver morgen å etterstrebe å bli en bedre forelder enn det du har vært tidligere, endre det ved deg/situasjonen som har vært så kritikkverdig at barnet ditt er fjernet fra din omsorg. Her kan du f.eks gå i dialog m bv for veiledning, og ellers hold deg unna barnehagen slik at du ikke opprører barnet ditt nevneverdig. Hele situasjonen for barnet er nok forvirrende, og når det nå har blitt slik at barnet oppholder seg i nærheten av ditt hjem store deler av dagen, så gjør det du kan for at barnet ikke blir mer forvirret enn det allerede er. Et tips på tampen: ha tanken "hvordan kan jeg gjøre resten av barndommen til mitt barn bedre enn det har vært?" I bakhodet..
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #33 Skrevet 11. oktober 2013 Du bør vel heller våkne hver morgen å etterstrebe å bli en bedre forelder enn det du har vært tidligere, endre det ved deg/situasjonen som har vært så kritikkverdig at barnet ditt er fjernet fra din omsorg. Det er jo ikke alltid det er noe å endre, hvis bv som en totalvurdering er bekymret for at barnet vil bli for krevende for foreldrene i framtida. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #34 Skrevet 11. oktober 2013 Du bør vel heller våkne hver morgen å etterstrebe å bli en bedre forelder enn det du har vært tidligere, endre det ved deg/situasjonen som har vært så kritikkverdig at barnet ditt er fjernet fra din omsorg. Det er jo ikke alltid det er noe å endre, hvis bv som en totalvurdering er bekymret for at barnet vil bli for krevende for foreldrene i framtida. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Hva mener du egentlig? At du ikke har noen feil og ingenting å rette opp? Hva mener du bør ligge til grunn for å fjerne barn fra hjemmet da? Om ikke samspill er en viktig faktor? Anonymous poster hash: 0cabc...33f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #35 Skrevet 11. oktober 2013 Hva mener du egentlig? At du ikke har noen feil og ingenting å rette opp? Hva mener du bør ligge til grunn for å fjerne barn fra hjemmet da? Om ikke samspill er en viktig faktor? Anonymous poster hash: 0cabc...33f Tuller du? Omsorgssvikt bør selvfølgelig ligge til grunn for å fjerne barn fra hjemmet. Observasjoner foretas i en situasjon der foreldrene er slitne og redde. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #36 Skrevet 11. oktober 2013 Sorry, men denne saken stinker. Barnet ditt er ikke lenger hos deg, og det tror jeg er en lykke for barnet. Hold deg unna, og la barnet få fred. Du virker ikke som du forstår alvoret i situasjonen. Få deg en hobby, men få ikke flere barn. Anonymous poster hash: 0d414...43c
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #37 Skrevet 11. oktober 2013 Er du samme som ikke ville samarbeide med bv? Som ikke ville møte opp på møter? Anonymous poster hash: ed8a5...794
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #38 Skrevet 11. oktober 2013 Du bør vel heller våkne hver morgen å etterstrebe å bli en bedre forelder enn det du har vært tidligere, endre det ved deg/situasjonen som har vært så kritikkverdig at barnet ditt er fjernet fra din omsorg. Det er jo ikke alltid det er noe å endre, hvis bv som en totalvurdering er bekymret for at barnet vil bli for krevende for foreldrene i framtida. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Mener du virkelig at dere ikke har gjort noe kritikkverdig i det hele tatt og at det er barnet som er for krevende? Med andre ord; Det er nærmest barnets egen feil at han/hun ikke bor hjemme lenger? Wow... Selvinnsikt er fint. Jeg tror jeg er ganske ok som forelder, men har da virkelig selvinnsikt nok til å se at jeg gjør feil hele tiden... Anonymous poster hash: 7d9f4...9a8
BareMas Skrevet 11. oktober 2013 #39 Skrevet 11. oktober 2013 Du bør vel heller våkne hver morgen å etterstrebe å bli en bedre forelder enn det du har vært tidligere, endre det ved deg/situasjonen som har vært så kritikkverdig at barnet ditt er fjernet fra din omsorg. Det er jo ikke alltid det er noe å endre, hvis bv som en totalvurdering er bekymret for at barnet vil bli for krevende for foreldrene i framtida. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Det er alltid noe man kan gjøre for å bli bedre, uansett hvor god man er som forelder! Om det er et krevende barn, så kan man f.eks finne ut hva man kan endre av taktikken for å håndtere barnet lettere, se litt på hva er det som gjør at dette barnet blir for krevende. Men om detter slik at dette barnetcer såpass krevende at det er umulig for dere å ta vare på det, så er det vel kanskje greit å trekke seg helt unna?!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #40 Skrevet 11. oktober 2013 Men om detter slik at dette barnetcer såpass krevende at det er umulig for dere å ta vare på det, så er det vel kanskje greit å trekke seg helt unna?! Det er alle mulige slags antagelser her. Og dette er helt feil. Hva med å holde seg til åpningsspørsmålet? Det kan da ikke være slik at man må skrive en hel bok når det er et spørsmål om fosterhjem. Barnet vårt er faktisk ikke blitt funnet unormalt krevende på noen måte, MEN bv mener at vi foreldre ikke vil være i stand til å møte barnets behov på lang sikt! Fordi de tenker at det vil være mer krevende å ta seg av barnet når det blir eldre, og de stiller seg kritiske til oss. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
BareMas Skrevet 11. oktober 2013 #41 Skrevet 11. oktober 2013 Men om detter slik at dette barnetcer såpass krevende at det er umulig for dere å ta vare på det, så er det vel kanskje greit å trekke seg helt unna?! Det er alle mulige slags antagelser her. Og dette er helt feil. Hva med å holde seg til åpningsspørsmålet? Det kan da ikke være slik at man må skrive en hel bok når det er et spørsmål om fosterhjem. Barnet vårt er faktisk ikke blitt funnet unormalt krevende på noen måte, MEN bv mener at vi foreldre ikke vil være i stand til å møte barnets behov på lang sikt! Fordi de tenker at det vil være mer krevende å ta seg av barnet når det blir eldre, og de stiller seg kritiske til oss. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Holder meg helt til åpningsspørsmålet hele veien her. Om det er slik at det vil ta år, i verste fall aldri, at barnet blir tilbakeført på bakgrunn av, ja egentlig samme hva, så vil det være det beste for barnet at dere trekker dere unna steder hvor dere kan risikere å støte på barnet. Mitt utgangspunkt er at alle foreldre ønsker sitt barn det beste i livet, og om dette er det beste, så gjør man det. I tillegg vil det sikkert lønne seg å følge råd og anbefalinger fra bv. Og for å dra frem spørsmålet om erstatning, så mener jeg at det vil være en problemstilling for barnet når den tid kommer.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #42 Skrevet 11. oktober 2013 Har aldri sagt det vil være riktig av meg/oss å gå ned i barnehagen i åpningstida, men ønsker å sette fokus på at det finnes noen som lever i en slik situasjon. For det trodde dere vel ikke før dere leste tråden? Tror ikke barn noengang har søkt om erstatning for at de ble flyttet av bv? I de sakene barn har søkt om erstatning, har det vel vært fordi de ikke ble flyttet hjemmefra. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #43 Skrevet 11. oktober 2013 Men om detter slik at dette barnetcer såpass krevende at det er umulig for dere å ta vare på det, så er det vel kanskje greit å trekke seg helt unna?! Det er alle mulige slags antagelser her. Og dette er helt feil. Hva med å holde seg til åpningsspørsmålet? Det kan da ikke være slik at man må skrive en hel bok når det er et spørsmål om fosterhjem. Barnet vårt er faktisk ikke blitt funnet unormalt krevende på noen måte, MEN bv mener at vi foreldre ikke vil være i stand til å møte barnets behov på lang sikt! Fordi de tenker at det vil være mer krevende å ta seg av barnet når det blir eldre, og de stiller seg kritiske til oss. Anonymous poster hash: 4bbee...c1e Men du sa jo at dette kom til å være over om noen år? Jeg har også vondt for å skjønne at bv gikk til omsorgsovertakelse på bakgrunn av en (?) observasjon av samspillet mellom dere? Anonymous poster hash: 0cabc...33f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #44 Skrevet 11. oktober 2013 Her syns jeg dere er veldig harde å ufølsomme mot Tråd starter.Tenk om det var dere som ikke fikk ha barna hos dere.Alle gjør feil.Barnevernet også .Mulig dere også kan forbedre dere .Prøv å behandle folk på en ok måte.Ikke få folk til å føle seg enda dårligere.Ikke rart det er mye mobbing .Se på alle foreldra til disse barna. Anonymous poster hash: 59208...61a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #45 Skrevet 11. oktober 2013 Og jeg synes barnevernet har gjort en god jobb slik dette tilfellet er beskrevet. Mor klarer ikke å se at barnet er tatt ut av hjemmet pga deres manglende evner til å ta seg av barnet fysisk, psykisk og emosjonelt. Mor er stort sett opptatt av ulemper for henne. Hvilken vei en skal gå/ikke gå forbi barnehagen burde ikke være et problem for et oppegående menneske. Jeg skjønner godt at barnevernet ser at det blir vanskelig for foreldre å gi god omsorg til dette barnet i fremtiden. Mor er jo direkte fjern for barnets behov. Noen ganger er jeg sjeleglad for at vi har et barnevern i Norge. Dette er et av tilfellene. Anonymous poster hash: 50ce5...54f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #46 Skrevet 11. oktober 2013 ? Anonymous poster hash: 59208...61a
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #47 Skrevet 11. oktober 2013 Ærlig talt, det er vel ingen opplysninger her som sier at foreldrene er helt ute av stand til å ta seg av barnet?? Selv om spørsmålene til mor i DENNE tråden er fokusert på henne så er det vel ingen som har sagt at hun ikke "ser" barnet sitt?? Her fremkommer det så lite opplysninger at det er umulig å trekke noen konklusjon ift om barnevernet har gjort rett eller galt!! Skjerp dere!! Anonymous poster hash: bf806...bf8
Solfaktor Skrevet 12. oktober 2013 #48 Skrevet 12. oktober 2013 Det må jo vera ein grunn til at barnevernet har utført samspillsobservasjoner?
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. oktober 2013 #49 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg er enig i at man ikke skal mobbe, og prøver i det lengste å la være. Jeg mener heller ikke å mobbe i denne saken, men jeg prøver å få mor til å innse at hun ikke er offeret her. Jeg tenker i mitt stille sinn at her er nok problemet at ungen snart kommer til å gå forbi foreldrene i utvikling og modenhet, og det er selvsagt tragisk. Men her er det godt å se at barnevernet har fungert. Og det baserer jeg kun på informasjonen her i tråden, jeg kjenner ikke HI irl.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå