Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er i uke 31. Var på ul sist uke. Fikk beskjed om at alt var helt fint. Var på jordmor kontroll i dag og hun hadde fått epikrisen fra sykehuset. Der sto det at barnet hadde vekstavvik på - 10 %. Men at dette var normalt. Og jeg ikke blir fulgt opp ifht til dette. Sf målene har ligget rett over gjennomsnittet hele tiden. Jeg blir litt bekymret. Redd for at den lille ikke får nok næring. Alt er fint ellers. Er 10 % mye? Dere andre som har hatt vekstavvik på ca -10 % ble dere fulgt opp?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087824-negativt-vekstavvik/
Del på andre sider

Fortsetter under...

10% er ikkje så mykje når ein reknar på det. Det tilsvarar 350 g på gjennomsnittlig fødselsvekt, altså at måla vil tilsvare eit barn på 3200 g ca. I tillegg må ein ta med at fosteret veks i rykk og napp, og godt kan sette inn ein vekstspurt, samt at det er litt usikkerhet i målingane.

Eg fekk beskjed om at dei ikkje vart bekymra før avviket var på 20%, og at det sjølv då stort sett er i orden..

Hei, jeg hadde vekstavvik på - 25% rundt den tiden du er nå, og det ble bare mindre og midre frem mot termin - 15%, - 11 %, - 6% (var på ul annenhver uke, pga diverse komplikasjoner).

De gjør ikke noe "ekstra" i forhold til vekstavvik på 10%.

De vokser i rykk og napp på denne tiden så dette går bra :) 

Anonymous poster hash: c865e...01e

Jeg hadde og stort vekstavvik på nr 1.. Opp mot 20%.. Han var frisk og fin 3007g til termin.. Nr 2 målte jeg ikke avvik med. Men viste at hun var liten og magen var liten. Hun var 2,5kg når hun ble født i uke 37 så denne gangen er jeg ikke nervøst for forlite barn akkuratt men lurer på om 3dje gjerne er litt større og det er skummelt! ;) jeg får vist små barn, selv og jeg er både høy og kraftig bygd selv..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...