Fae Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Skal til fastlegen på mandag. Er da 8 dager over, og da skal jeg først der også henviser han meg opp på kk. Men så har jeg tenkt litt, at er ikke det normalt at man blir henvist før? Kan jeg risikere å ikke få time samme dagen på sykehuset? Litt panikk
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Du kommer inn med ein gong om det skulle vere no spesielt. Anonymous poster hash: 722d0...b91
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Eg var til lege ved ca veke 40, og det vart ringt til fødeavdelinga. Fekk time til 41+1 (litt tudlig sida 7 dagar over var ein søndag), på den timen fekk eg ny time til 41+4 (som ikkje vart bruk for). Har aldri hørt om overtidskontroll på legekontoret, eg trudde sjukehuset automatisk tok over ansvaret for kontrollar idet ein passerte termindato.
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #4 Skrevet 11. oktober 2013 Nei fastlegen min mente jeg måtte der først også få henvisning med meg opp til sykehuset samme dag. Litt kjipt nå om jeg blir avvist i døren 8 dager på overtid fordi de ikke har tid eller noe. Har også hørt at andre får bestilt timen en uke i forveien. Håper jeg føder i helgen så slipper jeg å stresse. Mektig lei av hele gravidkonseptet.
fisken2015 Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ringte selv sykehuset den 6.dag på overtid, og fikk time dagen etter. Nye retningslinjer sier at overtidskontrollen skal tas den 7.dag
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #6 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ringte selv sykehuset den 6.dag på overtid, og fikk time dagen etter. Nye retningslinjer sier at overtidskontrollen skal tas den 7.dag Min 7. dag er uansett på søndag. Så blir dag 8 for meg Men kan de avvise meg?
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ringte selv sykehuset den 6.dag på overtid, og fikk time dagen etter. Nye retningslinjer sier at overtidskontrollen skal tas den 7.dagMin 7. dag er uansett på søndag. Så blir dag 8 for meg Men kan de avvise meg?Eg var i samme situasjon i fjor, difor fekk eg kontroll fredag (5 dagar over).
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #8 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ringte selv sykehuset den 6.dag på overtid, og fikk time dagen etter. Nye retningslinjer sier at overtidskontrollen skal tas den 7.dagMin 7. dag er uansett på søndag. Så blir dag 8 for meg Men kan de avvise meg?Eg var i samme situasjon i fjor, difor fekk eg kontroll fredag (5 dagar over). Har allerede vært hos fastlegen i dag for kontroll alt ser fint ut med unntak at jeg må på 3 dagers antibiotikakur. Kan hende jeg ringer opp etter middag og sikrer meg en time. Så slipper jeg å gå og bekymre meg.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ringte selv sykehuset den 6.dag på overtid, og fikk time dagen etter. Nye retningslinjer sier at overtidskontrollen skal tas den 7.dag Min 7. dag er uansett på søndag. Så blir dag 8 for meg Men kan de avvise meg? Det gjør de nok ikke, kan jeg ikke fatte at de skulle.
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg ringte selv sykehuset den 6.dag på overtid, og fikk time dagen etter. Nye retningslinjer sier at overtidskontrollen skal tas den 7.dagMin 7. dag er uansett på søndag. Så blir dag 8 for meg Men kan de avvise meg?Det gjør de nok ikke, kan jeg ikke fatte at de skulle. Tssss. Aldri vært på kk i Bergen du da. Der skal du helst være 14 dager over og ha pressrier før de slipper deg inn dørene. Satt litt på spissen. Men de kan være ganske strenge og firkantet der. Kjenner jeg har hjertet i halsen hver gang jeg ringer dem fordi de høres så sinte ut.
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 11. oktober 2013 #11 Skrevet 11. oktober 2013 Har ikke hørt mye bra om kk nei, men de avviser deg nok ikke på overtidskontroll... Uansett, lykke til! La oss krysse det som kan krysses for at noe skjer før det!
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #12 Skrevet 11. oktober 2013 Har ikke hørt mye bra om kk nei, men de avviser deg nok ikke på overtidskontroll... Uansett, lykke til! La oss krysse det som kan krysses for at noe skjer før det! Snakket med dem nettopp. Legen skulle visst allerede ha bestilt. Og nå kan de ikke garantere at jeg kommer inn på mandag. Men hun som hadde med det var gått for dagen så alt er uvisst... ...måtte vannet gå helst i dag!
Line-mamma til to herlige Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 jeg hadde termin på mandag , altså 7/10. Jordmor har besilt overtidakontroll til meg på sykehuset til Tirsdagen 15/10. å fikk da beskjed om at de godt kan be meg komme tilbake dagen etter for å settes igang. at det ikke alltid er samme dag som man har.overtidskontrolltimen :-/ driiit lei! håper også vannet mitt bare kan gå å fødsel starte:-) hadde vært det beste...
Sikkertforgammel Skrevet 11. oktober 2013 #14 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg måtte forklare min lege de nye retningslinjene i dag. :/ Han mente jeg ikke skulle på overtidsktr før 04.11.! :/ Har ultralydtermin 21.10.
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #15 Skrevet 11. oktober 2013 Planen min er å føde i natt. Har satt igang mannen med å bygge grindsengen. Er det eneste som ikke står klart. Så håper det at dette er nok til å mentalt være siste puslebrikken som pusher maseriene over i skikkelig vonde og gode rier. Jeg er leeeeeeei. Nr6: det er vel ikke alle som er like oppdaterte nei. Jeg skal få legen til å ringe opp der på mandag så de kan kjefte litt på ham. Samtidig har jeg ikke tid til å føde for eldste skal både på svømming på mandag og tannlege på onsdag og helgen etter er det fotballcup.
Sikkertforgammel Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Planen min er å føde i natt. Har satt igang mannen med å bygge grindsengen. Er det eneste som ikke står klart. Så håper det at dette er nok til å mentalt være siste puslebrikken som pusher maseriene over i skikkelig vonde og gode rier. Jeg er leeeeeeei. Nr6: det er vel ikke alle som er like oppdaterte nei. Jeg skal få legen til å ringe opp der på mandag så de kan kjefte litt på ham. Samtidig har jeg ikke tid til å føde for eldste skal både på svømming på mandag og tannlege på onsdag og helgen etter er det fotballcup. Ja nå synes jeg virkelig det er din tur! Lykke til i natt!!! Det merkelige er at legen min bare er 39 år! Ung nok til å være oppdatert ville jeg tro??
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #17 Skrevet 11. oktober 2013 Planen min er å føde i natt. Har satt igang mannen med å bygge grindsengen. Er det eneste som ikke står klart. Så håper det at dette er nok til å mentalt være siste puslebrikken som pusher maseriene over i skikkelig vonde og gode rier. Jeg er leeeeeeei. Nr6: det er vel ikke alle som er like oppdaterte nei. Jeg skal få legen til å ringe opp der på mandag så de kan kjefte litt på ham. Samtidig har jeg ikke tid til å føde for eldste skal både på svømming på mandag og tannlege på onsdag og helgen etter er det fotballcup. Ja nå synes jeg virkelig det er din tur! Lykke til i natt!!! Det merkelige er at legen min bare er 39 år! Ung nok til å være oppdatert ville jeg tro?? Skulle trodd det ja. Nå er sengen forresten ferdig bygget og lagt på. Til og med lammeskinnet er kommet oppi. Jeg er klar.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 Du får få mannen med på en omgang i høyet også, så skal du se det løser seg av seg selv:
Fae Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #19 Skrevet 11. oktober 2013 Du får få mannen med på en omgang i høyet også, så skal du se det løser seg av seg selv: Haha, prøvd og feilet der gitt. Tror det er grunnen til at jeg sitter her med UVI nå alt fra sex, puppeknaing og sterk mat er prøvd. Han skal vel konfirmeres før han kommer ut.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #20 Skrevet 11. oktober 2013 Slapp av! Det er det eneste kjerringrådet jeg har tro på. Begge mine kom når jeg begynte å slappe av. Ene to uker før termin, andre nesten en uke etter, og jeg styra mye mer frem til etter termin med andre. Anonymous poster hash: ed958...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå