sologsommer Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Noe du anbefaler eller ikke (er nesten like så viktig) Er der noe og se, shoppe? God mat? Hvordan er prisene der?
ms.preggy Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Riga og Tallinn her. Riga har mye spa og billige behandlinger (frisør, negler etc) Byen ble veldig ødelagt under krigen, så det meste er bygget opp etter den. Tallinn har en fin og godt bevart gamleby. Koselige restauranter, kan anbefale Olde Hansa (middelalderrestaurant). Shoppingen er så som så i begge byene, men det er noen handlesenter da. Mange av merkene får du her hjemme og de kan faktisk være billigere her. I Riga er det et enormt marked med superbillig og bra håndverk (strikkelabber etc). Av uteliv i Riga kan jeg anbefale skybaren på det ene SashotelletB-)
marmamma Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Har vært i Gdansk og Riga. Begge byene er veldig koselige med en "old city", men Gdansk er absolutt en favoritt. Jeg følte at Gdansk hadde mer sjarm. Prisnivået er tilnærmet det samme, men opplevde at det var rimeligere med hotell i Gdansk. Dette kommer vel litt an på om man reiser i høysesongen eller ikke. Ingen av disse byene kan kalles for shoppingeldorado, men det finnes flere store kjøpesentre med godt utvalg av europeiske kleskjeder. Ellers er det skummelt billig med spa og andre skjønnhetsbehandlinger. I Gdansk fikk jeg klipt, farget og stripet håret mitt for 550,-, og dette på en veldig profesjonell salong. Kom nettopp hjem fra Riga hvor jeg fikk ulike massasjer som tilsammen varte i over 2 t for i overkant av 500,-. Ellers er det veldig billig å spise og drikke, og man får som oftest god mat. Dersom man ønsker å lade opp batteriene ekstra godt anbefaler jeg også å ta turen til Sopot som ligger ved Gdansk eller Jurmala ved Riga. Dette er spadestinasjoner som ligger ved nydelige sandstrender ved kysten til det baltiske hav. Håper du får en fin tur når den tid kommer:)
NormaJean Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Vært i Gdansk, helt fantastisk liten by. Vi koste oss masse hele gjengen, var der i en uke. Bodde på Hilton i gamlebyen. Men ikke ta spa på hotell, ta ett uavhengig spa. Det er rimeligere. Stort kjøpesenter litt utenfor byen. Kan ta lokaltog ditt (mer som tbane) eller taxi. Veldig billig og barnevennlig! Vi vil tilbake
*Yuna* Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Vært i Tallinn og Riga. Likte Riga best, men begge er fine byer Billig mat, billigst i Riga. Shoppingtur var helt ok Endret 11. oktober 2013 av *Yuna*
Gjest Østfold-80 Skrevet 12. oktober 2013 #7 Skrevet 12. oktober 2013 Har vært i Riga og Krakow,anbefaler Krakow!
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #8 Skrevet 12. oktober 2013 Vært i Krakow, elsker den byen. Mye gamle, flotte bygg og kirker. Det jødiske kvarteret må oppleves, og saltgruvene. Også har en jo Auswitch. Vet ikke om vi var spesielt heldige med guiden, men både jeg og mannen sitter igjen med enormt sterke inntrykk etter å ha vært her. Vi bodde på et flott hotell (het det andels mon tro...?)vegg i vegg med et kjøppesenter med 270 butikker, så jeg var jo i ekstase :-) Og det er jo så billig å gå ut å spise og drikke. En halvliter øl kostet 8.50, og du fikk en treretters for under 100 lappen. Anonymous poster hash: 0a130...631
Steget Skrevet 12. oktober 2013 #9 Skrevet 12. oktober 2013 Krakow er en fantastisk flott og koselig by! anbefales!
Gjest Gul stjerne Skrevet 12. oktober 2013 #10 Skrevet 12. oktober 2013 Har vært i alle. Krakow best, Gdansk nr to.
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #11 Skrevet 12. oktober 2013 Bodd i Tallinn, bra by for både spa og shopping. Alle de baltiske byene, Riga, Tallinn og Vilnius er egentlig veldig like i mine øyne. Anonymous poster hash: 2768e...da7
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #12 Skrevet 12. oktober 2013 Tallin var kjedelig. Lite shopping. Gamlebyen er liten og raskt sett. Old hansa restaurant er grei nok fordi den er annerledes. Ikke spesielt god mat. Drar Ikke tilbake. Det beste var hotellet. Hotel Telegraf. Fantastisk service og frokost. Anbefales. Anonymous poster hash: 8ae8e...fd5
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2013 #13 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg elsker Krakow! Anbefales på det sterkeste. Anonymous poster hash: cdee9...dcb
sologsommer Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #14 Skrevet 12. oktober 2013 Tusen takk!! Så gøy og lese, ser ut som om det er Krakow, der har flest "stemmer"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå