Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #26 Skrevet 11. oktober 2013 Hi her. Jeg vl gjerne presisere at jeg ikke hater Sfo, jeg har heller ikke kjeftet på dem. Jeg forstår også at slikt kan skje. Jeg har ofte forklart sønnen min at han ikke skal gå hjem selv og jeg pleier alltid å følge han tur/retur skole/sfo. Jeg tok selvfølgelig en prat med han med en gang når han dukket opp på døren, og vi ble enige om at han kan be Sfo ringe meg om noe skjer slik at han vil hjem tidligere siden jeg er hjemme flere dager av uken hver uke. Det viste seg også at de var på tur når han stakk av og at han stakk fordi en annen unge hadde vært slem med han. Ungen min er vanligvis ganske forsiktig av seg og er ikke typen til å stikke av noe sted, han har aldri gjort noe slikt før. Den siste tiden har han ikke trivdes på Sfo, så jeg antar at det bare toppet seg for han i dag og at han ikke tenkte over konsekvensene siden vi bor så nært området. Jeg synes det var ett vondt sjokk at han kom hjem og jeg har såklart tenkt masse på enn om ditt og enn om datt. Nå gikk det jo heldigvis bra. Men jeg ønsker såklart å ta opp med skole og sfo at det skjedde, finne ut hvordan han egentlig trives der og om det evt er nødvendig at de følger litt ekstra med på han for en periode iogmed at han stakk fordi han mente en unge var slem. Dette var ikke ett innlegg for å hudflette Sfo eller legge all skyld på dem, men jeg håper jo å kunne føle meg trygg på at han er på skole/sfo når jeg sender han dit. Og jeg lurer litt på hvorfor de ikke ringte meg for å sjekke om han hadde dratt hjem når de tydeligvis ikke ante hvor han bodde. Jeg ville egentlig mest bare vite hvem jeg skulle kontakte om saken og om jeg burde reagere. Jeg må innrømme at jeg har vanskelig for å plassere så veldig mye skyld på gutten min selv om jeg har snakket med han om saken, det er så ulikt han å bare stikke avgårde på den måten der Anonymous poster hash: 51e02...63d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #27 Skrevet 11. oktober 2013 Sløvt av SFO, men skjønte de at han hadde gått hjem siden de prøvde å finne ut at han hadde gått hjem? Var det noen som hadde sagt til han at han fikk gå hjem? Eller gikk han hjem av seg selv i stillhet? Du skal selvfølgelig ta en prat med leder på sfo, men jeg hadde jo også pratet med barnet. Han er jo såpass stor at han bør vite at han ikke får gå hjem alene vis den regelen er satt. Han visste vel at du var hjemme og hadde fri så ville kanskje hjem til deg? Anonymous poster hash: 874be...26b De skjønte nok at han hadde gått hjem siden det stedet de var på tur var nære hjemmet vårt. Men de visste ikke hvilket hus han bodde i, så de stod å ringte på i blokka over gaten når jeg kom ut med han. Ingen hadde sagt at han kunne gå hjem, han hadde ruslet avgårde i stillhet fordi en unge hadde vært slem med han :/ Han skulle til pappaen sin i dag og visste at jeg egentlig skulle til Sverige, så han tok jo en sjangse når han gikk hjem. Anonymous poster hash: 51e02...63d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #28 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syns det later til de fikk med seg han gikk jeg, de ringte jo på blokka vedsidenav skriver du... Dersom et barn går og du roper på det uten at det hører, skal du da løpe etter? I et sterkt trafikkert område hadde jeg ikke turt å jage et barn avgårde som ikke ville høre på meg. Min 6 åring løper ihvertfall såpass fort at å ta han igjen om han ligger et stykke forran kan jeg bare glemme! Du må nok dessverre bare oppdra han bedre... Anonymous poster hash: d5f3d...7eb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #29 Skrevet 11. oktober 2013 Sløvt av SFO, men skjønte de at han hadde gått hjem siden de prøvde å finne ut at han hadde gått hjem? Var det noen som hadde sagt til han at han fikk gå hjem? Eller gikk han hjem av seg selv i stillhet? Du skal selvfølgelig ta en prat med leder på sfo, men jeg hadde jo også pratet med barnet. Han er jo såpass stor at han bør vite at han ikke får gå hjem alene vis den regelen er satt. Han visste vel at du var hjemme og hadde fri så ville kanskje hjem til deg? Anonymous poster hash: 874be...26b De skjønte nok at han hadde gått hjem siden det stedet de var på tur var nære hjemmet vårt. Men de visste ikke hvilket hus han bodde i, så de stod å ringte på i blokka over gaten når jeg kom ut med han. Ingen hadde sagt at han kunne gå hjem, han hadde ruslet avgårde i stillhet fordi en unge hadde vært slem med han :/ Han skulle til pappaen sin i dag og visste at jeg egentlig skulle til Sverige, så han tok jo en sjangse når han gikk hjem. Anonymous poster hash: 51e02...63d Ok skjønner. Trodde han var på sfo og hadde kledd på seg jakka,pakka sekken og gått. Syns det var litt rart egentlig. Men når du sier de var på tur i nærheten av blokka deres, så er det kanskje flere enn ditt barn som kunne ha funnet på å sneket seg hjem. Det tror jeg hvertfall. Husker da barnet mitt var mindre og jeg hadde fri innimellom så ringte barnet mitt+ hele avdelingen fra barnehagen på blokka her fordi de gikk forbi og hadde vært på tur. Barnet mitt ville bare si hei heldigvis gikk hun aldri alene når hun begynte på skolen i 1.klasse og var for liten til gå alene. Men det kunne jo ha skjedd. Jeg har opplevd selv å hentet på SFO tidligere at de ikke vet hvor barnet mitt er, og de har lett og lett. Og så har det vist seg at hun+ fler andre har gått utenfor området(ikke langt, men rett utenfor ved parken) for å hilse på en hund osv). Da ble jeg ganske sint, men da ble jeg mest sint på barnet mitt fordi hun hadde brutt reglene. Hun visste at det ikke var lov å gå utenfor porten. Men på den andre siden hadde det jo vært greit om de voksne klarte å passe på at barna holdt seg innenfor porten. Men når man ser hvor mange barn det er på sfo, kontra voksne så skjønner man at det er nesten umulig å få det til å fungere. På sfo er man veldig avhengig av at barna lærer tidlig at de skal følge reglene for det er umulig for de voksne å ha øyne på alle barna hele tiden. Men jeg skjønner at du ble redd idag. Gutten din hadde jo gått over veien osv. Men jeg tror du kommer lengre med å snakke med gutten din og forsikre deg om at han aldri gjør det der igjen, enn å lage en sak med sfo for de har for få øyne. Hvis du skjønner hva jeg mener? Anonymous poster hash: 874be...26b
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #30 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syns det later til de fikk med seg han gikk jeg, de ringte jo på blokka vedsidenav skriver du... Dersom et barn går og du roper på det uten at det hører, skal du da løpe etter? I et sterkt trafikkert område hadde jeg ikke turt å jage et barn avgårde som ikke ville høre på meg. Min 6 åring løper ihvertfall såpass fort at å ta han igjen om han ligger et stykke forran kan jeg bare glemme! Du må nok dessverre bare oppdra han bedre... Anonymous poster hash: d5f3d...7eb De visste jo han bodde i området, bare ikke i hvilket hus. At veien er sterkt trafikkert er bare noe du har antatt. Ingenting iveien med oppdragelsen her, nå synes jeg faktisk du er direkte frekk basert på minimal informasjon. Anonymous poster hash: 51e02...63d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #31 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syns det later til de fikk med seg han gikk jeg, de ringte jo på blokka vedsidenav skriver du... Dersom et barn går og du roper på det uten at det hører, skal du da løpe etter? I et sterkt trafikkert område hadde jeg ikke turt å jage et barn avgårde som ikke ville høre på meg. Min 6 åring løper ihvertfall såpass fort at å ta han igjen om han ligger et stykke forran kan jeg bare glemme! Du må nok dessverre bare oppdra han bedre...Anonymous poster hash: d5f3d...7eb De visste jo han bodde i området, bare ikke i hvilket hus. At veien er sterkt trafikkert er bare noe du har antatt. Ingenting iveien med oppdragelsen her, nå synes jeg faktisk du er direkte frekk basert på minimal informasjon. Anonymous poster hash: 51e02...63d Da må du lese innlegget ditt igjen kjære du, eller må jeg klippe og lime for deg???? Anonymous poster hash: d5f3d...7eb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #32 Skrevet 11. oktober 2013 At slikt kan skje er en ting, men at vi skal stå på sidelinja og bare si det skjer ikke igjen er feil. Sfo her på skolen har ingen kontroll, så vi har tatt ut barn og ikke latt minste starte der. Vi føler det tryggere at hun går hjem selv, låser seg inn og er hjemme til vi kommer eller storesøsken kommer. Vi har fått barn hjem når de ikke skal hjem, ikke fått hjem barn når de skal hjem, "mistet" ett barn. Npr vi kom for å hente var ikke ungen der. Den ene gangen vi hentet rett før stengetid, sa de barnet hadde blitt hentet. Flere timer senere fikk vi sporet henne opp, hos en venine som bodde langt unna. En ting er at hun fant det for godt og ruslet avsted, slik er unger noen gang desverre. Men sfo skal oppdage dette, og ikke si til oss at hun har blitt hentet. Skriv en skriftelig klage til sfo og send kopi til rektor. Sfo må da se på sine rutiner, og evt gjøre noe med de. Når rektor også får brev så har hun også ett ansvar om å se tl at det blir gjort noe. Anonymous poster hash: 49dd7...98f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #33 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syns det later til de fikk med seg han gikk jeg, de ringte jo på blokka vedsidenav skriver du... Dersom et barn går og du roper på det uten at det hører, skal du da løpe etter? I et sterkt trafikkert område hadde jeg ikke turt å jage et barn avgårde som ikke ville høre på meg. Min 6 åring løper ihvertfall såpass fort at å ta han igjen om han ligger et stykke forran kan jeg bare glemme! Du må nok dessverre bare oppdra han bedre...Anonymous poster hash: d5f3d...7eb De visste jo han bodde i området, bare ikke i hvilket hus. At veien er sterkt trafikkert er bare noe du har antatt. Ingenting iveien med oppdragelsen her, nå synes jeg faktisk du er direkte frekk basert på minimal informasjon. Anonymous poster hash: 51e02...63d Da må du lese innlegget ditt igjen kjære du, eller må jeg klippe og lime for deg???? Anonymous poster hash: d5f3d...7eb Hersketeknikk much? "kjære deg" Står over å snakke med noen som prøver seg på slikt. Anonymous poster hash: 51e02...63d
Januars lykkeliten Skrevet 11. oktober 2013 #34 Skrevet 11. oktober 2013 På aktivitetsskolen til min datter er det 75 barn. Hvordan skal de voksne passe på alle hele tiden ? Jeg har presisert det ovenfor datteren min sikkert hundre ganger at uansett hva som skjer må hun ikke gå derfra alene.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #35 Skrevet 11. oktober 2013 På aktivitetsskolen til min datter er det 75 barn. Hvordan skal de voksne passe på alle hele tiden ? Jeg har presisert det ovenfor datteren min sikkert hundre ganger at uansett hva som skjer må hun ikke gå derfra alene. Om de ikke kan det burde de absolutt ikke ta med barna på tur. Anonymous poster hash: 51e02...63d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #36 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg syns det later til de fikk med seg han gikk jeg, de ringte jo på blokka vedsidenav skriver du... Dersom et barn går og du roper på det uten at det hører, skal du da løpe etter? I et sterkt trafikkert område hadde jeg ikke turt å jage et barn avgårde som ikke ville høre på meg. Min 6 åring løper ihvertfall såpass fort at å ta han igjen om han ligger et stykke forran kan jeg bare glemme! Du må nok dessverre bare oppdra han bedre...Anonymous poster hash: d5f3d...7eb De visste jo han bodde i området, bare ikke i hvilket hus. At veien er sterkt trafikkert er bare noe du har antatt. Ingenting iveien med oppdragelsen her, nå synes jeg faktisk du er direkte frekk basert på minimal informasjon. Anonymous poster hash: 51e02...63d Da må du lese innlegget ditt igjen kjære du, eller må jeg klippe og lime for deg????Anonymous poster hash: d5f3d...7eb Hersketeknikk much? "kjære deg" Står over å snakke med noen som prøver seg på slikt. Anonymous poster hash: 51e02...63d Det er din frie rett, akkurat som det er min å mene noe om innlegget ditt Du vet, du må gjerne gå den lange veien å tilpasse samfunnet til deg og ditt barn, men jeg kan garantere deg det er lettere å få ditt barn til å følge reglene først og fremst Anonymous poster hash: d5f3d...7eb
Januars lykkeliten Skrevet 11. oktober 2013 #37 Skrevet 11. oktober 2013 Det er forresten 75 barn i bare 1 klassedelen av SFO. Og jo, jeg syns fint de kan ta med barna på tur. Er egentlig ikke utrygg sånn sett, men kjenner at det er en veldig overgang fra barnehagen. Og jeg har også snakket ihjel dette med datteren min. Så jeg føler meg ganske trygg på at hun ikke går derfra uten at det er planlagt. Og at hun vil si fra til de voksne dersom det skulle være noe. Alle de 75 barna kan jo ikke bli sett på hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #38 Skrevet 11. oktober 2013 Du sier du ikke synes du kan legge skylden på gutten, men at han ruslet avgårde. De ansatte har jo merket han var borte og lette etter han. Dette er faktisk kun gutten din sitt ansvar. Det er han som må få konsekvens for å stikke av fra Sfo. Det er han som har gjort noe galt. Dersom noen er slemme med han må han gi beskjed på Sfo, han kan ikke velge å stikke av. Sfoansatte har jo gjort helt rett her, du sier de var i nærheten av der dere bor og at de ansatte alt var i gang med å lete etter han. Hva mener du egentlig at de ansatte gjorde galt? Hadde jeg vært sfoansatt så ville gutten din fått tilsnakk eller eventuelt ikke fått bli med på neste tur. Det er reglene på vår Sfo/skoleturer. Sfoansatte ville fått skryt for å ha lett etter gutten så raskt. Vi måtte gått gjennom rutiner for slikt skal ikke skje, men de unger som vil stikke av klarer det uansett hvilke rutiner man har. Jeg kan ikke forstå at du velger å legge skylden på Sfo på noe som er gutten din sitt valg/ansvar Anonymous poster hash: cd3f5...7e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå