Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Noen som vil dele gode råd? Datteren min på 5 mnd sliter så veldig med å få bæsja. Det er i dag en uke siden forrige bæsjebleie. Jeg ammer, og i tillegg får hun en porsjon grøt på kvelden. Har også pleid å gi noen skjeer sviske/fruktmos på dagtid. Dette er tredje dagen hun sliter med trykking og smerter, hun presser og presser men får ikke til... Har gitt henne hjemmelaget sviskemos både i går og dagen før, fennikelte på flaske for å få i henne ekstra væske i går kveld, smurt forsiktig med olje rundt endetarmsåpningen og en god teskje malt i litt mme på formiddagen i dag. (Hun fikk en flaske med mme på kvelden før hun begynte med grøt, så det er hun vant til.) Har også "syklet" mye med henne og prøvd å holde henne i bevegelse. Er det noe annet jeg kan gjøre? Skeptisk til å gi Lactulose, for jeg fikk fryktelige luftsmerter av det da jeg brukte det etter fødsel. Vil ikke gi henne mer magevondt. Anonymous poster hash: 164dd...dab
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Har ikke så mange gode råd. Men prøv med pæremos. Min har virkelig fått fart på sakene da. Lykke til! Anonymous poster hash: fd46f...93d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Pæremos kan jeg prøve. Malt fikk hun en del av i flaske før i dag... Takk for svar Anonymous poster hash: 164dd...dab
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Pæremos kan jeg prøve. Malt fikk hun en del av i flaske før i dag... Takk for svar Anonymous poster hash: 164dd...dab Husk at det virker ikkje med ein gang. Anonymous poster hash: 44fdd...200
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Pæremos kan jeg prøve. Malt fikk hun en del av i flaske før i dag... Takk for svar Anonymous poster hash: 164dd...dab Husk at det virker ikkje med ein gang. Anonymous poster hash: 44fdd...200 Her har det virket i løpet av dagen etter. Synes pære har større effekt enn svisker. Men det er sikkert forskjellig fra barn til barn Malt fungerer på den måten at den Gjør sånn at noe av væsken blir holdt igjen I tarmene. Som sagt er væske viktig for å forebygge forstoppelse. Vi bruker en liten teskje malt i flaskene, og gir pære med gjevne mellomrom. Kommer det en dag uten avføring, får hun spise pære i en sånn feeder. Får spise så mye hun vil. Blir som regel en halv pære. Anonymous poster hash: fd46f...93d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Pæremos kan jeg prøve. Malt fikk hun en del av i flaske før i dag... Takk for svar Anonymous poster hash: 164dd...dab Husk at det virker ikkje med ein gang. Anonymous poster hash: 44fdd...200 Her har det virket i løpet av dagen etter.Synes pære har større effekt enn svisker. Men det er sikkert forskjellig fra barn til barn Malt fungerer på den måten at den Gjør sånn at noe av væsken blir holdt igjen I tarmene. Som sagt er væske viktig for å forebygge forstoppelse. Vi bruker en liten teskje malt i flaskene, og gir pære med gjevne mellomrom. Kommer det en dag uten avføring, får hun spise pære i en sånn feeder. Får spise så mye hun vil. Blir som regel en halv pære. Anonymous poster hash: fd46f...93d Mener å huske at malt ikke alltid virker etter en gang. Men litt over tid pga væsken som blir holdt igjen i tarmen. Regelmässigt inntak av malt, gir regelmessig væske i tarmen Men har også hørt om barn som blir verre av malt. Tror det kan være fordi det blir for mye malt. Anonymous poster hash: fd46f...93d
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Kan du ikke ringe legen da? Hvis det er virkelig gale kan du sikkert få noen medisiner el. Anonymous poster hash: c044b...41a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå