Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Min datter har en gutt i klassen som gir fra seg slag og er vanskelig - har jeg fått inntrykk av fram til nå. Lærere sliter og foreldrene hans tar ikke tak. Men så fortalte min datter her om dagen at en jente i klassen syntes det var gøy å gå bort til han og terge han med ord, helt til han sprakk og ga lyd fra seg - og helst da med spark eller slag. Så gikk hun til læreren og beklaget seg og gutten fikk tilsnakk. Så tenker jeg, og fortalte dette til to av venninner, som har barn i samme klasse: hva hvis denne gutten blir mobbet. Hva hvis det er usikkerheten hans som gjør at han sprekker og slår de andre? Hva hvis slaget noen ganger treffer feil slik at det er uskyldige som treffes, men at det i utgangspunktet ble utløst av noen andre (slik som i min datters tilfelle)? Hva hvis foreldrene ikke blander seg inn, fordi han forteller om denne mobbingen og hvorfor han slår? Hva hvis læreren ikke forstår hele situasjonen, selv om hun aner at det ligger mer bak? Mine venninner syntes det var en vanskelig situasjon, men viste overhodet ingen interesse til å ta tak i dette - fordi de tenker at barn og skolen får rydde opp i dette selv - slik lærer de av. Synes dere at jeg skal ta dette opp med lærer? Jeg føler at det er det eneste riktige, slik at hun kan sette seg ned sammen elevene og fortelle dem at slik og slik kan vi ikke ha det osv. Eller er det å blande seg inn for mye i "livets gang" og en naturlig utvikling? Anonymous poster hash: c1e46...3dc
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Selvsagt skal du ta det opp! Merkelig at du i det heletatt spør... Blir helt sjokkert. Anonymous poster hash: b00cb...5da
Sommerfeeling Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg hadde gitt beskjed til læreren og evt. foreldrene.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 HI Jeg spør fordi de tilbakemeldingene jeg har fått fra noen andre foreldre går på at de ikke ønsker (gidder?) å blande seg inn i dette. De ser problemet og så gjør de INGENTING. Så jeg bare er usikker på om jeg er "masete" og blander meg for mye inn. Derfor spør jeg Anonymous poster hash: c1e46...3dc
Fae Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Bland deg inn. Jeg har selv en gutt som kan bli fort lei seg eller sint. Andre barn synes det er gøy å terge han pga reaksjonen. Han slår ikke men gråter eller roper til dem. Kaster gjerne litt rundt på ting. Og det er alltid han som får kjeft. Var faktisk en annen elev i klassen sine foreldre som gjorde læreren og oss oppmerksom på at de andre terget ham. Og nå har det blitt tatt tak i, og han er en ny gutt.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Bland deg. Snakk med skolen for mobbing og urettferdighet må bekjempes de møter det tidsnok i voksen alder Anonymous poster hash: fa535...b42
MJ<3 Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Det er de voksnes ansvar at barn mobber. Ta tak i det, gå til lærer/rektor, ta kontakt med guttens foreldre (ikke sikkert de er klar over det), ta det opp med de andre foreldrene osv. Krev tett oppfølging av dette og følg opp så godt du kan selv. Godt noen tar tak, og tør å bry seg
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Dette bør du ta opp med læreren. Om ditt inntrykk er at læreren ikke klarer å ta grep, så gi beskjed videre opp i systemet. Dette er viktig. Anonymous poster hash: 307f4...df8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå