Gå til innhold

Hjelp, hva er dette for noe...! :s

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går natt når jeg la meg kjente jeg noe veldig med ''spark'' oppi lungene (Er gravid i uke 32).

Jeg tenkte i hvertfall at det var spark, er førstegangs og vet ikke hvordan slike ting skal kjennes ut... Jeg tenkte at nå har babyen begynt å oppta myye plass tydeligvis. Men så kjenner jeg spark ut på den ene siden, og den andre, og helt nederst på magen, samtidig som jeg kjenner dette opp i lungene.

Jeg prøvde å kjenne litt mer etter hva som foregikk egentlig, var det egentlig spark i lungene? Jeg klarer ikke beskrive det, det var bare noe merkelig som foregikk i hele brystkassen.... Akkurat som om brystkassen fikk et trykk innenfra.

Jeg ble ikke andpusten, det føltes ikke som noe lå konstant og presset - det varte sikkert bare i 1 sekund om gangen... Men kom veldig hyppig, varte vel i over 2 timer før jeg sovnet. Når jeg våknet opp igjen i dag tidlig var det der enda. babyen var veldig aktiv da også.

Men jeg fikk faktisk litt panikk etterhvert, for jeg ble redd for om det kunne være hjertet (jeg er veldig obs på dette med hjertet, og mest sannsynlig mer redd for hjertesvikt enn folk flest pga en familiehistorie med mye hjertefeil og et par ganske traumatiske hendelser i nær familie, så jeg vet at det kan høres små-hysterisk ut for andre. Men jeg blir ordentlig redd.)

Dette var ikke smerter, bare stort ubehag i brystet.. Tror dere dette er babyen? Dere med erfaring? Jeg har så inderlig lyst til at dere skal si at dette er helt normalt osv, så kan jeg slå fra meg denne redselen...

Anonymous poster hash: dfe42...f82
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Krampe i musklene rundt lungene kanskje? Jeg fikk det rundt de tider, spark når ikke dit opp, men det føltes slik her, jeg dro på sykehuset, var jo så klart redd, her viste det seg at jeg hadde "leamus" i musklene inntil lungene, pga innvoller som flyttet seg for å gi plass til ungen, det kom og gikk i 2 uker, så var det over igjen.

Men synes likefremt du skal rådføre deg med legen din, er tryggest å snakke med noen med utdannelse, enn å ta råd her inne. For enda det var min opplevelse, så kan det være noe helt annet hos deg.

Anonymous poster hash: b3185...461
Skrevet

Høres normalt ut. Dersom baby ligger i hodeleie kan de ligge og presse med bena opp i lungene mens de slår og stikker deg med hender og albuer nede i magen.

Skrevet

Det var to gode men veldig forskjellige svar, ja :P Så spark når ikke opp dit?

Skrevet

Det var to gode men veldig forskjellige svar, ja :P Så spark når ikke opp dit?

På meg nådde magen ganske tidlig opp til mellomgulvet. Men jeg er liten. Er bare 158/159 høy og kort i overkroppen. Min var i seteleie på den tiden og jeg kjente hodet hans godt i ribbena. Når han presset oppover fikk jeg nesten ikke puste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...