Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

De må jo høre på deg denne gangen! de kan ihvertfall ikke mene at det var greit det som skjedde sist gang! Må ikke være nervøs for UL'n, heller glede deg. du skal jo få se leieboeren i magehuset for første gang  :wub:

Fortsetter under...

Jeg sendte inn klagebrev siist gang, sammen med jordmor.mogså pga en eldre jordmor som behandlet meg dårlig, men det ble aldri tatt tak i. Så jeg tror de tok veldig lett på det..

Jeg er nervøs for ul, bare pga jeg har hatt en blighted ovum før ( fått et barn etter dette), så jeg ser alltid for meg det verste før det bedre. Tenker på symptomene mine, kommer og går, burde vært mer kvalm osv osv. Men når jeg tenker fornuftig burde jeg være kjempe glad for st jeg ikke er kvalm feks..

Jeg har vel igrunn ikke noe grunn til å være bekymret, men jammen blir jeg det. Bursdagen min imorgen også, og føler det kan enten gå veldig bra, eller veldig dårlig.. Selv om jeg skal sitte alene hele bursdagen min.. Møkk...,

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Utrolig at de kan ta så lett på ting! Jeg burde ha klaget etter fødselen til sønnen min, eller rettere sagt: ukene før han ble født. startet med at slimproppen gikk når jeg var 36+0, ringte da opp til føden bare for å høre om dette hadde noe å si. JM sa da at det ikke var uvanlig at fødselen gikk i gang ila de neste ca 10 dagene, og at man antakelig ville oppleve flere tegn på dette. Tre dager etter at slimproppen gikk begynte jeg å lekke fostervann, MASSE fostervann. Dro opp på føden og ble møtt av en JM som ikke kunne påvise fostervann i bindet jeg hadde på meg, og dermed konkluderte med at det slettes ikke var vann, men en spesiell utflod som gravide har, kalt fluor. BULLSHIT btw. Det endte med at jeg mistet MENGDER med fostervann i en hel uke, før vannet gikk med et brak 37+3. I utgangspunktet skulle jeg blitt sendt til et sykehus med nyfødt intensiv med en gang vannet begynte å gå, siden jeg ikke var komme til uke 37, og jeg skulle iallefall vært innlagt og satt igang senest 36+6 på grunn av risiko for infeksjon siden både slimproppen var gått og fosterhinnen var punktert....

Jeg var også nervøs før UL'n som jeg hadde mandag som var, selv om jeg så hjertet til lille på ul 6+3, så var jeg nervøs for at jeg kunne hatt en MA i mellomtiden, uten at jeg har hatt en MA før.... Man er jo nervøse for barna sine, enten de fortsatt er inni magen eller ikke :P Krysser fingrene for at du får en super bursdag, gjort enda bedre av at du får se den lille krabaten og bekreftet at hjertet slår! :D

Herregud foren skummel opplevelse du har hatt :(:( det kunne jo gått riktig ille for seg !!:( hvot er det du holder til?

Jo takk, kommer nok til å oppdatere i morgen :) det bildet du har på, er det fra uke 8 ca? Har et lignende bilde fra uke 9 ;)

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Jeg var jo førstegangs, og stolte blindt på informasjonen jeg fikk hos JM, selv om magefølelsen sa noe annet...  Gjør ikke den feilen igjen for å si det sånn! Bor i Troms fylke :)

Bildet jeg har er fra 8+0 (gynekologen sa at han målte det til 7+5, men at siden jeg visste når EL var et.c så ville han heller evt justere en termindato når jeg kommer på OUL, siden mensterminen min har vært korrekt begge mine to tidligere sv.skap.) Ser ut som en liten kylling :P rart hvor mye de forandrer seg på en liten uke, på uka som er gått siden da kan albueleddene beveges, og dannelsen av fingre er godt igang =) og så er "halen" borte ^^ hehe =) Men er jo det første og eneste bildet vi har av mageboeren enn så lenge =)

Ok ;) går til en spesialist (privat) , og gjort med alle mine, og med jenta var jeg i uke 9 oh hu svømte rundt med armer og bein. Hehe. Jeg skulle egentlig ikke dra på ul så tidlig som nå, siden man ikke ser noe.. sånn veldig mye, men da vet jeg iallfall. Som var det viktigste :) er jo utrolig artig å se når det har gått et par uker.

jeg har grått mine modige tårer de siste dagene for surrete meg finner ikke ul bildene fra de to forrige. .. :( wææææ

Annonse

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Ja, i uke 9 er jo bevegelsene kommet igang :D jeg  går til tidlig ul for å oppdage en evt. ex.u tidlig, slik at jeg får beholde den egglederen jeg har igjen :) Å hvis de ikke finner hjerterytme når jeg kommer, så setter de opp ny time. Denne gangen fant de hjerterytmen med en gang, men satte opp ny time uansett fordi jeg hadde masse vondt. 

De UL-bildene dukker plutselig opp skal du se =)

Den frykten hod meg er i det "staken" går inn oh jeg ikke ser noe inni hulrommet. Feks.. at jeg burde lukkr øynene til han sier ifra, men det ville vært å lure meg selv da jeg vet jeg kommer til å holde øynene klistret til skjermen...

Gjest EnBlåToRosaOgEnTil

Når jeg har gått tidlig har gynekologen hatt skjermen vendt mot seg slik at jeg ikke har sett noe frem til han har funnet hjerterytmen :) du kan jo be om at skjermen vendes bort fra deg, sånn at du slipper å oppleve det du frykter? :) Jeg tror du kommer til å få se en liten "kylling" med et sterkt og pulserende hjerte du også! :)

Takk, koselig at du tror det. :) vel, jeg må jo bare satse på at det ikke er blighted ovum igjen feks. Ingenting som antyder på det ( det var det ikke da heller) men.. jeg har troa. Hehe.. føler meg jo gravid også hehe.. håper jeg ser kylling nuggeten inni der :):):)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...