LilleBjella Skrevet 11. oktober 2013 #1 Skrevet 11. oktober 2013 Har nå flere ganger sett ordene vin og sjokolade i samme setning i diverse innlegg her inne. Vet dere ikke at sjokkis og rødvin passer skikkelig dårlig sammen???? Det smaker jo ikke noe godt med en slurk rødvin etter at man har hatt en sjokolade i munnen! Derfor: ta en tur på vinmonopolet før helgen og kjøp ei flaske portvin! Passer mye bedre til sjokoladen din, og du blir like fin i farta.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2013 #2 Skrevet 11. oktober 2013 Jada, det vet jeg, etter å ha vokst opp med en mor som har jobba på polet i alle år! Så her har vi både sherry, portvin og dessertvin som går fint med sjokolade! Hva tar du meg for?
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 11. oktober 2013 #3 Skrevet 11. oktober 2013 Skammer meg litt nå, men jeg er mer en musserende type med tilhørende jordbær Rødvin er ikke noe for meg, så kanskje jeg redder meg der?
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2013 #4 Skrevet 11. oktober 2013 Skammer meg litt nå, men jeg er mer en musserende type med tilhørende jordbær Rødvin er ikke noe for meg, så kanskje jeg redder meg der? Musserende med jordbær dyppet i hvit sjokolade til- mmmmmm!
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #5 Skrevet 11. oktober 2013 Sjokolade er ikkje godt saman med rødvin, men det går heilt fint så lenge smaken av det eine er borte før ein forsyner seg av det andre. Forøvrig er eg glad i både portvin og sherry. Eg har ikkje drukke hverken vin eller hetvin sida i fjor eingong, forresten. Forøvrig har eg store problemer med dei som skal øydelegge kaffi med sjokolade og vice versa. Kaffi er godt, sjokolade er godt. Men dei to har ingen ting i same kopp å gjere!
bIomstre Skrevet 11. oktober 2013 #6 Skrevet 11. oktober 2013 Mmm, mørk sjokolade og rødvin går aldeles utmerket i min gane! Nettopp tatt cafe Stings sjokoladekake ut av ovnen, hva bør jeg servere til den da?
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #7 Skrevet 11. oktober 2013 Mmm, mørk sjokolade og rødvin går aldeles utmerket i min gane! Nettopp tatt cafe Stings sjokoladekake ut av ovnen, hva bør jeg servere til den da? Kaffi til sjokoladekake går utmerket, men ikkje i kaka Alkohol og kake er merkelig i mine auge, måtte blitt ein dessertvin eller litt portvin for min del..
bIomstre Skrevet 11. oktober 2013 #8 Skrevet 11. oktober 2013 Mmm, mørk sjokolade og rødvin går aldeles utmerket i min gane! Nettopp tatt cafe Stings sjokoladekake ut av ovnen, hva bør jeg servere til den da? Kaffi til sjokoladekake går utmerket, men ikkje i kaka Alkohol og kake er merkelig i mine auge, måtte blitt ein dessertvin eller litt portvin for min del.. He, he, spørs om majoriteten av gjestene mine foretrekker et glass melk til faktisk. De er enkle sånn
furutre Skrevet 11. oktober 2013 #9 Skrevet 11. oktober 2013 peppermynte-te og moccabønner! om en ikke måå ha alkohol da.
LilleBjella Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #10 Skrevet 11. oktober 2013 Sjokolade er ikkje godt saman med rødvin, men det går heilt fint så lenge smaken av det eine er borte før ein forsyner seg av det andre. Forøvrig er eg glad i både portvin og sherry. Eg har ikkje drukke hverken vin eller hetvin sida i fjor eingong, forresten. Forøvrig har eg store problemer med dei som skal øydelegge kaffi med sjokolade og vice versa. Kaffi er godt, sjokolade er godt. Men dei to har ingen ting i same kopp å gjere! Eeeeeh....hæ? Du mener bokstavelig talt i samme kopp??? I så fall er jeg heeeeelt enig. Kaffedrikker med sjokoladesmak er bare underlig! Eller ting som ikke er kaffi, med kaffismak er underlig generelt. Bit sjokolade TIL kaffe derimot. Beklager, jeg er trøtt. Så jeg oppfatter ikke alt som oppfattes kan.
LilleBjella Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #11 Skrevet 11. oktober 2013 Syns egentlig et godt gammeldags glass pepsi max er best til lørdagsgodterifjellet. Så sparer jeg alkoholkvoten min til vi har venner eller venninner på besøk. Da tar jeg det igjen
☆☆☆ Skrevet 11. oktober 2013 #12 Skrevet 11. oktober 2013 Sjokolade er ikkje godt saman med rødvin, men det går heilt fint så lenge smaken av det eine er borte før ein forsyner seg av det andre. Forøvrig er eg glad i både portvin og sherry. Eg har ikkje drukke hverken vin eller hetvin sida i fjor eingong, forresten. Forøvrig har eg store problemer med dei som skal øydelegge kaffi med sjokolade og vice versa. Kaffi er godt, sjokolade er godt. Men dei to har ingen ting i same kopp å gjere! Eeeeeh....hæ? Du mener bokstavelig talt i samme kopp??? I så fall er jeg heeeeelt enig. Kaffedrikker med sjokoladesmak er bare underlig! Eller ting som ikke er kaffi, med kaffismak er underlig generelt. Bit sjokolade TIL kaffe derimot. Beklager, jeg er trøtt. Så jeg oppfatter ikke alt som oppfattes kan. Vi er på linje. Kaffi og sjokolade funkar i same servering, men ikkje i same kopp (eller på same fat).
Ugl@ ruger... Skrevet 11. oktober 2013 #13 Skrevet 11. oktober 2013 Blir ingen sjokolade på meg, må være solidarisk og støtte gubben som er på sjokolade- avvenning ;-b Etter 9 år og 25kg + så fikk han vennlig men bestemt beskjed om at nå må han pent bremse vekta og begynne å passe på snopinntaket sitt. Ja, vet jeg er grusom, det er fy-fy å påpeke vekta til partneren. Det er jo en av dib's dødssynder...kremt... Men tanken på 25 kg + til i de neste 9 årene var ikke aktuellt engang. Nok er nok!! Men tilbake til vin/ sjokolade, personlig foretrekker jeg kaffe og conjac til sjokoladen. Å da er ikke diverse Freia melkesjokolade varianter tingen, men deilig belgisk konfekt..gjerne håndlaget. :-b Spørs om jeg må besøke min gode venninne i Oslo nå før jul så jeg har et påskudd til å dra på sjokoladeshopping.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 11. oktober 2013 #15 Skrevet 11. oktober 2013 Når vi snakker om de edle dråper- jeg trenger seriøst hjelp til å drikke opp det vi har nede i kjelleren.. Der står det flaske på flaske med rød og hvit, musserende, port og het, søt og syrlig, samt et godt utvalg sprit. Gin, vodka, rom- you name it, we got it. Ja, og så en haug cider og øl som er i ferd med å gå ut på dato. Skjønner ikke når jeg skal få tid til å drikke alt dette her, jeg. Eller ork for den del. Så hvis det er noen krangledamer som er denne veien sånn helt plutselig en fredag- eller lørdagskveld- eller hvilkensomhelstkveld for den del-, så er det bare å gi lyd, for jeg tar gladelig imot "hjelp".
frk Nilsen Skrevet 11. oktober 2013 #16 Skrevet 11. oktober 2013 Siden jeg ikke spiser sjokolade for tiden så får rødvinen selskap av pizza i kveld Har faktisk klart meg veldig bra siden 30 september, ikke en eneste smule!
ms.Pond Skrevet 11. oktober 2013 #17 Skrevet 11. oktober 2013 (endret) Flink du er, frk Nilsen! Jeg har bare fått mer og mer dilla på sjokolade etter at vi dro i gang krangleforumet igjen. Annenhver tråd handler jo om det Spiste nesten ikke sjokolade for tre uker siden Meeen, nå er det straks helg, bare en liten jobbeøkt i morgen (takk alle guder og gudinner for det!), og så har jeg FRI helt til tirsdag :) Og i morgen får jeg besøk av pappaen min <3 Så da blir det nok høy vinglassføring og ivrige diskusjoner om edle dråper Nå skal jeg dra i gang filmen sjokolade. For jeg blir i det minste ikke fristet der.... Endret 11. oktober 2013 av mama foodie
ms.Pond Skrevet 11. oktober 2013 #18 Skrevet 11. oktober 2013 Hmm.. Chocolat har forsvunnet, men Down With Love gjorde nytten i kveld den og Jentekveld!
Himmel og hav Skrevet 11. oktober 2013 #19 Skrevet 11. oktober 2013 Mørk sjokolade og whisky eller en rund konjakk - det er godt det!
LilleBjella Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #20 Skrevet 12. oktober 2013 Mørk sjokolade og whisky eller en rund konjakk - det er godt det! Nja. Brunt brennevin blir jeg som regel innmari dårlig av. Kan det ha noe å gjøre med at det drikkes som en avslutning på to glass hvitt, to glass rødt, en øl og en likør? Men det lukter innmari godt da.
Himmel og hav Skrevet 12. oktober 2013 #21 Skrevet 12. oktober 2013 Mørk sjokolade og whisky eller en rund konjakk - det er godt det! Nja. Brunt brennevin blir jeg som regel innmari dårlig av. Kan det ha noe å gjøre med at det drikkes som en avslutning på to glass hvitt, to glass rødt, en øl og en likør? Men det lukter innmari godt da. Sånne hypoteser krever grundige undersøkelser og flust med feltøvelser. Jeg forslår at vi samler et team som kan starte med å arbeide oss fram til en sikker konklusjon på dette, for det er jo ikke sikkert at det er det brune brennevinet sin feil. Jeg holder en knapp på at det er ølets skyld. Om du utarbeider en søknad til forskningsrådet, så kan jeg samle noen forskere med bred erfaring på feltet. Ok?
LilleBjella Skrevet 12. oktober 2013 Forfatter #22 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, for søknader til offentlige støtteinstanser er noe jeg elsker å drive, særlig i permisjonstida. Så hvis du finner passende program, så skal jeg sørge for at vi får pæng! Ellers kan man jo sørge for å skaffe empiri selv:)
LillaGorilla♥♥ Skrevet 12. oktober 2013 #23 Skrevet 12. oktober 2013 Ja, for søknader til offentlige støtteinstanser er noe jeg elsker å drive, særlig i permisjonstida. Så hvis du finner passende program, så skal jeg sørge for at vi får pæng! Ellers kan man jo sørge for å skaffe empiri selv:) Stemmer for det siste!
Himmel og hav Skrevet 12. oktober 2013 #24 Skrevet 12. oktober 2013 Jeg er i gang allerede! God rødvin i glasset, beina i sofaen og lørdagskveld
frk Nilsen Skrevet 12. oktober 2013 #25 Skrevet 12. oktober 2013 Foreslår denne kaken http://godtdrikke.net/enna-en-sjokoladekake-med-ol/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå