Gå til innhold

Bytte bilsete

Satya

Anbefalte innlegg

Poster her selv om knøttet er 9 mnd. Vi har en høygravid nabo som gjerne vil overta babybilsetet vårt. Babyen vår er 9 1/2 mnd, veier 9 kg blank og har bare såvidt begynt å sitte selv. 

Håper noen med erfaring kan si noe om det er ok å bytte sete nå? Har tenkt på Besafe izi kombi. 

En annen ting: Jeg har en god og romslig bil (honda crv). Tror dere jeg trygt kan kjøpe setet på nettet (bor skikkelig grisgrendt til), eller bør en teste setet i bil for å se at det er plass nok?

Føler meg så grønn på dette, altså, takknemlig for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikkje erfaring med det setet du har sett deg ut, men i vårt sete (cybex sirona) hadde nok ein baby på 9 1/2 mnd hatt det fint, det har fleire sitteposisjonar og den mest liggande er fin til smådubbing i bilen. Men vi byta ikkje før ved 13-14 mnd.

Eg ville heilt klart testa setet, evt google andres erfaringar med samme bil og sete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet til combi når knøttet var 7 mnder, og satt helt greit i det. Er god plass til dette sete i en crv (har prøvd). Men ville kanskje heller kjøpt izi plus, som har litt bedre hvilestilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...