Gå til innhold

Hva koster et juletre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, driver og lager budsjett for desember siden jeg vet det kommer til å bli litt trangt i år.. Noen som vet hva et juletre koster? En vanlig liten gran. 

Og om det er billigere i plast? 

Anonymous poster hash: 0395d...2c4
Skrevet

Betalte 350 kr i fjor

Anonymous poster hash: c31a2...b01

Skrevet

vil du ha en stor og fin som ikke drysser, koster de mer, vi pleier å bruke ca 800 

Gjest Anonymbruker85
Skrevet

mellom 200 og 1000 her og hvor dyrere det er,jo penere er det :)

Skrevet

Kommer litt an på hvor du bor og hva du vil ha. Ringte en mann som leverte trær og ba om å få det styggeste han hadde, så billig som mulig. Trengte bare at en side var pyntbar. Da fikk jeg ei helt grei lita gran til 200, levert på døra. Se etter avisannonser når tiden nærmer seg.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det ligger en risiko i det jeg sier nå, men om man venter til 23 desember, så starter selgerne å bli litt desperate etter å få solgt unna resten av trærne sine, da kan du fort få et veldig billig, men like fullt fint tre ;)

Samboeren og familien har jobbet med dette i mange år nå (over 3 generasjoner) De tar 300-600 kroner for vanlig gran, 600-1000 for edelgran, når det kommer inn i 23 desember, og de fortsatt har for mange trær igjen, så kan du fort få en gran til 250, maks 350, mens du kan få en fin edelgran for 500 :);)

Om du står å ser på et tre du synes er veldig fint, men selger sier det koster 500, så svar bare "greit nok, hørte at de på andre siden av torget er billigere, så da får jeg stikke dit å sjekke", da er de villige til pruting, for de vil jo helst bli kvitt trærne sine :) Vis full interesse for et tre, om det blir over budsjettet ditt, sukk lett og vis at du da akter å la han/hun stå igjen med treet sitt, og gjør det klart at du velger en annen selger ;)

Skrevet (endret)

Selger billigere tre på Plantasjen og Obs bygg trur eg.

Kanskje 200-300,- (men usikker, og kanskje ikkje så tilgjengelig alle plasser)

Endret av Kathrine.
Skrevet

Tusen takk for supre tips! Bor i en ganske skogrik del av landet, så det blir litt sport i desember å finne en billig om enn ikke så "billedskjønn" gran å forgylle ;) HI 

Anonymous poster hash: 0395d...2c4
Skrevet

Det blir nesten som å spør om hvor bratt det er :)

Vi betalte 400 kr for en stor og flott edelgran i fjor, mens søsteren min som bor i byen betalte 1000 kr for et mye mindre tre.

Så det kommer helt an på hvor du bor.

Skrevet

Vi betaler 500kr her for edelgran. Vanlig gran koster 250kr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...