Gå til innhold

Menskopp under renselsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har brukt det? Jeg tenker selvfølgelig ikke på rett etter fødselen, men fra en ukes tid etter når det verste har gitt seg. Jeg takler ikke bind, men skjønner at jeg må bruke det de første dagene. Håper på å kunne bruke menskopp så fort som mulig.

Anonymous poster hash: 519e5...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del var det uaktuelt med menskopp etter fødsel - jeg var så sår i underlivet i lang tid etterpå at jeg ikke kunne tenke på å ha noe inne i meg. Jeg synes også bind er helt forferdelig, men brukte det den første tiden etter fødsel, før jeg gikk over til bomullsbind (altså sydde), som jeg kjøpte via en eller annen internettside (samme jeg kjøpte menskoppen på, mener jeg, men mener å ha sett slike bind på sider som selger tøybleier også). Det var selvfølgelig litt stress med vasking av bind og sånn, men jeg syntes det var tusen ganger bedre enn å gå og klø og ha det fælt med engangsbind.

Anonymous poster hash: 5c06c...818
Skrevet

Nei, dette er pga infeksjonsfaren som er etter en fødsel. Det er jo åpent rett opp og inn i livmoren sin og når ikke blodet kommer ut som det skal så er det en mye større infeksjonsfare enn ved bruk av bind. 

Du skal holde deg unna tamponger og menskopp frem til renselsen er over/6 uker etter fødsel. 

Du tar jo på menskoppen, denne kan føre med seg bakterier opp og inn i livmoren din. Derfor skal man helst kun bruke bind og sex skal man helst vente med, evnt bruke kondom. 

Ikke mye kult å få en infeksjon oppi der.. 

Anonymous poster hash: dae2d...791
Skrevet

Bare tanken på å putte noe opp der under renselsen får meg til å ynke meg...

Men du er klar over at det kan komme klumper ut under renselsen, sant? Jeg hqr ikke menskopp så jeg vet ikke hvordan de fungerer. Men tror du de tåler klumpene eller hva skjer.da?

Anonymous poster hash: 85426...adf

Skrevet

Jeg klarer enda ikke å bruke min 6mnd etter fødsel så under renselsen hadde ikke funket. Om vi ser bort fra infeksjonsfarer og smerter, hvordan har du tenkt å holde den på plass? Du spretter ikke tilbake til vanlig størrelse på en uke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...