Gå til innhold

Dere som har hatt kyssesyken...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kjentes halsbetennelsen ut hos deg? Var halsen vond, hoven og kjentes veldig stram helt fra øverst og ned til halsgropen?

Anonymous poster hash: 670c5...09c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke halsbetennelse jeg...

Var bare syk hele høsten, den ene infeksjonen tok den andre, hadde bronkitt, lungebetennelse, forkjøla, bronkitt igjen osv osv Var fullstendig utslitt, sov opptil 12 timer i døgnet, orket ingenting og følte meg helt pyton.

Til slutt satt jeg hos legen for ørtende gang den høsten og gråt, var helt overbevist om at jeg var dødssyk, at noe var veldig alvorlig galt. Ba legen sjekke meg for alt som sjekkes kan, sjekk meg for alt fra blodkreft til kyssesyken sa jeg og han svarte at det var veldig sjelden folk i 30-årene får kyssesyken, men han skulle nå teste meg skikkelig han. Det ble krysset av på omtrent alt som kan krysses av på skjemaet for blodprøver og de tappet noen glass.

Uken etter ringte legen og sa at jeg hadde kyssesyken.

Anonymous poster hash: 58d9d...71c
Skrevet

Kan være veldig forskjellig. Hos meg ble det så trangt i halsen at når jeg drakk kom det ut gjennom nesa.

Anonymous poster hash: c7d35...84f

Skrevet

Ja, hele halsen hovnet opp. Mandlene, drøvelen, alt smeltet sammen baki der. Fikk ikke spist, drukket eller pustet til slutt. Ble sent inn akutt på sykehuset der jeg fikk kortison intravenøst for å få bukt med infeksjonen. Hadde fått penicillin av fastlegen, som trodde det var vanlig halsbetennelse. Problemet er at penicillin ved kyssesyke gjør det bare mange ganger verre. 5 dager fra jeg begynte å få vondt i halsen til jeg ble akuttinnlagt.

Anonymous poster hash: b5370...2f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...