Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Sønnen her er utrolig sår i rompa,mellom tissen og pungen og i valkene sine. Inne mellom så ille at huden sprekker og han begynner og blø. Vi har nå prøvd fem forskjellige zink salver,natusan pudder,potetmel,prøvd ut forskjellige bleier,forskjellige vårservietter og vanlig klut og såpe men fortsatt like sår Har prøvd alt HS anbefalte oss men uten hell så da tenkte jg og høre om noen her inne har noen tips??? Virker ikke som det plager han,like blid uansett (han er 6mnd) men jg vil jo gjerne få det bort!!! Anonymous poster hash: 2163a...685
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 La ham ligge så mye uten bleie som mulig. Er han varmblodig så kan det jo være hissig bleieutslett, men er dere sikker på at det ikke f eks er sopp? Anonymous poster hash: 3d719...716
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Ei venninne brukte forresten brystsalven Lana Care på sin sønns eksem i noen uker og han ble kjempefin Den kan du få kjøpt på apotek. Anonymous poster hash: 3d719...716
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Det som har fungert her å vaske med vann og olje. Passe på at det er ordentlig tørt og smøre på med Inotyl. Anonymous poster hash: 91a14...3e0
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Bepanthen på dagtid og Inotyol på natta var livreddere her. Begge er reseptfrie salver fra apotek. Å få ligge uten bleie på teppe med håndkle over mye av dagen hjalp også. Vi bruker kun sånne kompresser/tørre vaskeservietter med vann og en dæsj babyolje når vi vasker stumpen. Anonymous poster hash: a77a3...7db
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Ja de på HS sa det ikke var sopp så da velger vi og tro på det de sier. Vi har A krem her,men kan vi bruke det der det er sprekt?? Eller vil det svi?? Har jobba i bhg i 11 år og aldri sett noen som er så såre som våres er.. Han ligger ofte uten bleier og vi er ekstremt nøye på og tørke godt etter hvert bleieskift og bad.. Anonymous poster hash: 2163a...685
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Ja de på HS sa det ikke var sopp så da velger vi og tro på det de sier. Vi har A krem her,men kan vi bruke det der det er sprekt?? Eller vil det svi?? Har jobba i bhg i 11 år og aldri sett noen som er så såre som våres er.. Han ligger ofte uten bleier og vi er ekstremt nøye på og tørke godt etter hvert bleieskift og bad.. Anonymous poster hash: 2163a...685 kanskje dere tørker for godt? Våre ble bare såre etter å ha vært hos bestemor som har holdt dem under springen for å vaske og så tørket godt med håndkle etterpå. Hun mente selv at hun bare klappet tørt, men jeg så når vi var der at hun gnidde alt for mye. Såpe ville jeg aldri brukt. Helst bare vann og ikke gni for å vaske rent, hvis ikke det holder, bruk litt babyolje. Anonymous poster hash: 0f2c9...ead
Gjest MamsMø Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Enig i Inotyol (?) også faktisk Tender Care fra Oriflame
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Ta en tur til fastlegen også, dersom dere hittil bare har konferert med helsesøster. Veldig greit med second opinion fra en annen fagperson når problemet er så stort som dere beskriver. Anonymous poster hash: 3d719...716
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Inotyol og potetmel utenpå funka som bare det her..;-) Anonymous poster hash: 6bb45...97e
Caprica Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Potetmel er ikke alltid bra! Det er mat for sopp feks. Jeg ville prøvd Canesten et par dager. I verste fall funker det ikke, om det er sopp blir det bedre etter kun en dag. Veslemor hadde et forferdelig bleieutslett som jeg ikke fikk bort med NOK, inotyol, sink, olje, Potetmel. Canesten fjernet utslettet på en dag. Jeg syns det du beskriver høres ut som sopp. Prøv Canesten! Hilsen farmasøyten :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Bad han i skikkelig med grønnsåpevann! La han lufttørke og generelt gå så mye uten bleie som mulig. Inotyol som flere her har nevnt er fantastisk! Ha på denne kremen når han har på bleie;-) Anonymous poster hash: 4c001...67a
skjotta Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg bruker en fantastisk krem jeg får sendt fra svigers. Den kurerer det meste på ett døgn. Dersom du tør sende meg adresse på en pm kan jeg slenge litt til deg i posten? Jeg lover at jeg ikke er gal, har stalker tendenser eller noe i den duren, men jeg har ei jente som hadde bleieutslettet fra helvete i forbindelse med mange penicillin kurer når hun var baby. Det er forferdelig når de små er såre...
MammantilNurket Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg sverger til Inotyol til stump og litt talkum i "valkene" Ellers er lufttørking og bar stump i friluft ubetalelig.
MammantilNurket Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg sverger til Inotyol til stump og litt talkum i "valkene" Ellers er lufttørking og bar stump i friluft ubetalelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå