Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Vi må holde 11-åringen våken en hel natt uten at han skal duppe av noen sekunder en gang, og jeg ser ikke helt for meg hvordan vi skal få det til. I tillegg bør jo han og den av oss som er våken med ham være stille siden resten av familien sover. Noen gode tips til hva vi kan finne på? Noen som har gjort dette før? Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Kan man spørre hvorfor? Anonymous poster hash: 55797...14d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 Kan man spørre hvorfor? Anonymous poster hash: 55797...14d Han skal ta en spesiell type EEG der hjernen hans skal være mest mulig utslitt, så da må han holdes våken i minimum 1 døgn. Å døgne'an med barn er ikke akkurat noe vi gjør frivillig HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Spille spill, både brettspill og tv/pc, snakke, gå en tur, bygge lego... Anonymous poster hash: 9a9aa...466
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 Sukker? Kaffe? Anonymous poster hash: a4d2d...ab6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må han det? Jeg vet ikke. Med mitt barn hadde det nok gått med film maraton eller hjelp til rydding, tegne, perle osv. Gå en liten tur. Men barn er forskjellige da. Anonymous poster hash: 02271...e81
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Takker for tips Se film kan vi nok gjøre sent på kvelden og tidlig på natten, men jeg er redd han vil sovne ut på natten. Han er ikke glad i brettspill, bøker og lego (det krever for mye konsentrasjon og oppmerksomhet, og han sliter med dette). Men kanskje vi skulle gått en nattur, det hadde sikkert vært spennende. Og jeg tenkte han kunne få spille en del, men ikke en helt natt. HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Sukker? Kaffe? Anonymous poster hash: a4d2d...ab6 Hehe... Ja, kaffe hadde kanskje funket Tror ikke jeg hadde fått det i ham da. Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 Sukker? Kaffe? Anonymous poster hash: a4d2d...ab6 Hehe... Ja, kaffe hadde kanskje funket Tror ikke jeg hadde fått det i ham da. Anonymous poster hash: 6d64a...20a Energidrikk da? Anonymous poster hash: a4d2d...ab6
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Takker for tips Se film kan vi nok gjøre sent på kvelden og tidlig på natten, men jeg er redd han vil sovne ut på natten. Han er ikke glad i brettspill, bøker og lego (det krever for mye konsentrasjon og oppmerksomhet, og han sliter med dette). Men kanskje vi skulle gått en nattur, det hadde sikkert vært spennende. Og jeg tenkte han kunne få spille en del, men ikke en helt natt. HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a Når målet er å holde han våken hele tatt pga av en test, så hadde jeg latt han spille mye hvis det er det han klarer å holde på med om natta. Men det å gå en tur i tillegg er nok lurt for å våkne litt igjen. Anonymous poster hash: 9a9aa...466
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Hva med pc-spill, type CS eller noe, ikke så pedagogisk men det er jo slik den jevne tenåring døgner Anonymous poster hash: c16eb...bbc
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Sukker? Kaffe? Anonymous poster hash: a4d2d...ab6 Hehe... Ja, kaffe hadde kanskje funket Tror ikke jeg hadde fått det i ham da. Anonymous poster hash: 6d64a...20a Energidrikk da? Anonymous poster hash: a4d2d...ab6 Hmmm, det kunne fungert. En Redbull fordelt utover natten går vel fint? Vet at barn ikke bør drikke det, men små doser her og der skader vel ikke? Han er jo stor nå også. HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Dere har kanskje et poeng i at han like så godt bare kan få spille store deler av natten. Han skal jo tross alt slite ut hjernen Så får vi heller gå litt turer innimellom. Kanskje vi til og med kan bake rundstykker til frokost til resten av gjengen? HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Himmel og hav Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 Dette har vi gjort flere ganger! Vi fikk ihvertfall beskjed om at kaffe, cola osv ikke var greit, for han skal jo sovne når de har fått på alle ledningene. Det vi har drevet med er film, bake boller, gå nattur og se etter flaggermus og frosk, steke vafler, spille kort, kjøre bilbane og mye annet. Her i huset har det gått overraskende lett, og du skal ikke undervurdere en 11-årings fryd over å døgne . Den verste biten har gjerne vært fra vi satte oss i bilen og til vi var på sykehuset. Lykke til!
Silverfox Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Arrangere lommelykt jakt! Altså ut å jakte på en tidligere utplassert skatt, med lommelykt
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Gå ut og fortell skumle spøkelseshistorier. Ta et iskaldt bad i sjøen og hold dere i aktivitet, men pass på at aktiviteten er stigende. Hvis han blir kald og sliten og dere så går inn, får igjen varmen og spiser litt er faren for å sovne stor. Hva med geocatshing om natten og sykle til sykehuset. Bilkjøring når man er trøtt er skummelt. Anonymous poster hash: 6a28c...05a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Tusen takk for masse spennende innspill! Jeg håper også det går bedre enn jeg frykter, gutten grugleder seg Men han er veldig kveldstrøtt av seg og blir ekstremt muggen ved lite søvn, så er spent på hvordan det går. Spøkelseshistorier bør vi unngå. Han er (over)følsom av seg og har mareritt og våkner hver eneste natt (litt av grunnen til testen). HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Gå ut og fortell skumle spøkelseshistorier. Ta et iskaldt bad i sjøen og hold dere i aktivitet, men pass på at aktiviteten er stigende. Hvis han blir kald og sliten og dere så går inn, får igjen varmen og spiser litt er faren for å sovne stor. Hva med geocatshing om natten og sykle til sykehuset. Bilkjøring når man er trøtt er skummelt. Anonymous poster hash: 6a28c...05a Vi må kjøre, det går ikke an å sykle, det blir for langt. Men jeg tror vi har landet på at vi voksne bytter på å sove slik at vi får oss en 4 timers søvn hver. Det er i minste laget så klart, men vi overlever på det for en natt. Det har vi gjort mange ganger før (kolikkbabyer, tannframbrudd, sykdom osv). HI Anonymous poster hash: 6d64a...20a
Kliko Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 Regner med at det er i forbindelse med eplepsi (sse?) Du får utstyrtet i en sekk om dere skal være hjemme. Mitt forslag er å ta han med på skogtur med hodelykter og gjøre det spennende så han ikke blir trøtt. Om dere gjør det på institusjon kan dere spille spill, bake og ting som gjør han litt konsentrert. Ikke se på tv, data osv for det ser jeg for meg at man blir veldig sliten og passiv av Lykke til! :-)
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #21 Skrevet 10. oktober 2013 Hvis han elsker pc-spill så hadde jeg gått for det. Og bakt boller! Skogstur i svarte natta kan han fort bli sliten og trøtt av og det kan kanskje være litt skummelt? Anonymous poster hash: b3b3f...28a
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #22 Skrevet 10. oktober 2013 Dette gjorde jeg med min 2åring, og det gikk overraskende fint. Vi så på filmer, bygget lego, kjøpte inn masse spennende nye leker osv. Han klarte å holde seg våken hele natten uten problem. Jeg tok selv en slik test da jeg var rundt 13 år, og da så mamma og jeg på film hele natten. Går så fint atte! Vil tro det går bra når han er såpass stor. Jeg merker jeg er veldig skeptisk til kaffe og energidrikker før en slik test, så det ville jeg nok unngått. (Vet ikke helt hvorfor, jeg føler bare at jeg har hørt at det ikke er greit?) Anonymous poster hash: af3fb...c74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå