Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillesnuppa er snart 8 mnd, og kunne tidligere legges i senga og sovne av seg selv. Dette ble det slutt på da hun ved 6mnd alder begynte med mat, og reagerte på melk. Fikk mye magevondt og trengte mamma for å sovne.

Nå som vi vet at det var melken hun reagerte på, og har eliminert dette så synes mamma at det er på tide å sovne selv igjen. Men lillesnuppa er ikke enig..

Teknikken de siste kveldene har vært slik:

1730 kveldsmat

Bad

Pysj

Amming på sengekanten

Litt mammakos slik at hun er veldig døsig

Opp i senga, god natt og går ut.

Går inn å roer henne hver gang hun gråter. Men for hver gang blir det vanskeligere å roe henne uten å ta henne opp. Til slutt så må jeg ta henne opp, amme litt til, og holde henne til hun sovner.

Hvordan kan jeg unngå at hun blir så urolig at jeg må ta henne opp?

Evt andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel bevist at barn under 1-1 1/2 ikke sovner av seg selv. De har enten en eller annen søvnassosiasjon eller så erfarer de at det ikke nytter å be om kos, pupp el. Hvorfor kan du ikke bare amme henne i søvn da? Med alderen vil hun sannsynligvis finne roen selv likevel. Hva sier magefølelsen din?

Anonymous poster hash: 63cb4...7a6

Skrevet

Hun våkner mye på natten for tiden, og er gjerne våken i opp til to timer da. Jeg tenkte at dette kanskje var fordi jeg ammet henne i søvn? Koser meg egentlig med å amme henne i søvn, men er lei av å være våken to timer hver natt.

( har også en toåring som holder på med jeksler, så det er ofte morgen 430, litt slitsomt visst lillesnuppa var våken 1-3)

Skrevet

Det kan være tenner som holder henne våken om natten. Tviler på at det er ammingen i søvn som er grunnen til det...her var det ihvertfall tenner i den perioden. Prøv å gi henne en paracet ved legging og se om det gjør en forskjell en natt. Gjør det det er det sannsynligvis tenner:-)

Skrevet

Hvis hun kan sove 3-4-5 timer i strekk så må hun ikke ha brystet for å sovne. Hvis hun var "puppeavhengig" så hadde hun våknet hver, evt annenhver time natta gjennom, hver gang hun kom opp i et lettere søvnstadie. Amme jenta di i søvn med god samvittighet ;) Men kutt ned på dagsøvnen eller strekk tida mellom siste dupp og natta for å unngå masse våkentid på natta :) Også enig med andre i at det kan være tenner, eller muligens et utviklingssprang.

Anonymous poster hash: 7dd29...e6f
Skrevet

Tenner ja, det kan jo være det. Hun klør og sikler mye. Skal prøve med en paracet i morgen. Og så skal jeg prøve med litt lenger våkentid før leggetid. :)

Skrevet

Tenner ja, det kan jo være det. Hun klør og sikler mye. Skal prøve med en paracet i morgen. Og så skal jeg prøve med litt lenger våkentid før leggetid. :)

Høres veldig ut som tenner ja:-) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...