Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg er de snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er en alene mamma for ett barn på 21mnd.
Vi bor i en 3 roms leilighet.
Det som har vært i det siste er at barnet mitt har vært ekstremt mye syk, og nå når jeg skifta på senga (ja jeg gjør det ukentlig) så snudde jeg madrassen også, så fikk jeg se på trekket på madrassen at det er mugg der.
Det er ganske fuktig på soverommene våre, og nå har jeg varmeovn innpå der.

Men det jeg lurer på er om jeg har noen form for rettighet på kommunal bolig?
Her vi bor nå så er det ikke noen ledige leiligheter til leie og jeg er mere skeptisk på å bo her vi bor nå pga jeg er redd for at det er leiligheta som gjør barnet mitt sykt.

Kan noen hjelpe meg med og fortelle meg hvilke rettigheter jeg har ang kommunal bolig?

Anonymous poster hash: 5de71...e44
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta kontakt med kommunen i morgen.

Det er ikke bra å bo i mugg.

Det blir man garantert syk av før eller siden.

Ring din kommune , snakk med de og få til et møte.

Anonymous poster hash: 88b99...14a

Skrevet

Ta kontakt med kommunen i morgen.

Det er ikke bra å bo i mugg.

Det blir man garantert syk av før eller siden.

Ring din kommune , snakk med de og få til et møte.

Anonymous poster hash: 88b99...14a

Tusen takk for svar.

Ja skal ta kontakt med boligkontoret og nav i morgen, så håper jeg at vi får en annen plass og bo.

Men er så redd for at de skal avise oss igjen på samme måte som de gjorde når jeg ble enslig :(

Skrevet

Huff, snakk med kommunen.

Jeg hadde flyttet hjem til familie i mellomtiden, hadde aldri bodd der med barn.

Anonymous poster hash: 2333f...a83

Skrevet

kjære deg, det du gjør er å gå å kjøpe en de-fukter som suger ut fuktighet av rommet, ha den på på dagtid når dere ikke er hjemme f.eks. IKKE tørk klær inne, men anskaff en tørketrommel. La barnet sove med døren åpen, eller vinduet åpent.

Jeg ville nok på sikt flyttet, men disse enkle grepene kan nok løse det meste når det gjelder mugg :)

Anonymous poster hash: 9574d...382
Skrevet

Huff, snakk med kommunen.

Jeg hadde flyttet hjem til familie i mellomtiden, hadde aldri bodd der med barn.

Problemet mitt er at jeg har ikke noen familie som jeg kan flytte hjem til :(

Skal opp å snakke litt med husvertene nå og høre hva de har og si og hva de kan gjøre?

Skrevet

Evt bo hos venner i mellomtiden til du finner noe annet?

Skrevet

kjære deg, det du gjør er å gå å kjøpe en de-fukter som suger ut fuktighet av rommet, ha den på på dagtid når dere ikke er hjemme f.eks. IKKE tørk klær inne, men anskaff en tørketrommel. La barnet sove med døren åpen, eller vinduet åpent.

Jeg ville nok på sikt flyttet, men disse enkle grepene kan nok løse det meste når det gjelder mugg :)

tusen takk for svar <3

Det var en utrolig god ide :)

Skal prøve å kjøpe meg en tørketrommel nå når jeg får overgangstødnaden :)

Tusen takk for mange gode råd <3

Hilsen HI

Skrevet

Evt bo hos venner i mellomtiden til du finner noe annet?

Har ikke mange vennene her heller som det går ann og bo hos med ett lite barn.

Er x-svigerfamilien bare og bf :/

Skrevet

Hvor stort er barnet ditt i str. Er det gutt eller jente? Har en del klær du kan arve om det hjelper litt? Klem

Anonymous poster hash: 54f15...6d3

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg fikk tips fra en fagmann innen sopp og mugg om at hvis jeg vasket det bort med 1 dl klor blandet med 1 l vann, så tok det så ig si alt av mikroorganismer der. Men det vokser jo frem på nytt hvis man ikke får gjort noe med problemet. Still huseier til ansvar, og vis til din datters sykehistorie. Og ellers har du fått mange gode råd! Lykke til!!

Skrevet

Hvor stort er barnet ditt i str. Er det gutt eller jente? Har en del klær du kan arve om det hjelper litt? Klem

Anonymous poster hash: 54f15...6d3

Hei tusen hjertelig takk for tilbudet :)

Men akkurat nå trenger vi ikke klær :)

Det er bare madrassen som har mugglet :(

Skrevet

Jeg fikk tips fra en fagmann innen sopp og mugg om at hvis jeg vasket det bort med 1 dl klor blandet med 1 l vann, så tok det så ig si alt av mikroorganismer der. Men det vokser jo frem på nytt hvis man ikke får gjort noe med problemet. Still huseier til ansvar, og vis til din datters sykehistorie. Og ellers har du fått mange gode råd! Lykke til!!

Åh tusen hjertelig takk du er en stoooor knupp <3

Stilt huseier til ansvar og han skulle se på problemet :)

så regner med at det blir en ordning på det nå :)

Skrevet

PS det er i huseiers interesse at det ikke er muggdannelse, så kanskje h*n kunne betalt for de-fukteren? Om fukten fjernes, og du vasker ned med feks klor burde problemet være så godt som løst :) 

Lykke til!!!!

Skrevet

PS det er i huseiers interesse at det ikke er muggdannelse, så kanskje h*n kunne betalt for de-fukteren? Om fukten fjernes, og du vasker ned med feks klor burde problemet være så godt som løst :)

Lykke til!!!!

Det var ett godt forslag :)

Skal snakke med huseier i morgen og se hva de sier :)

Håper det går bra :)

Anonymous poster hash: 6fba0...be2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...