Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 10. oktober 2013 #26 Skrevet 10. oktober 2013 Huff, blir alltid så pinlig berørt av folk som klager på NAV... Anonymous poster hash: 85074...18b Kom tilbake når du blir bedt om å forsørge en hel familie på 4 for 2400 kroner på en mnd (det skal da dekke alt foruten husleie og strøm, alt av faste utgifter, som bhg regning på 2400 kr, mat ol) så skal du bli hørt Er overlykkelig for at samboeren nå har fast jobb, så vi slipper å forholde oss mer til NAV enn å få barnetrygd.. Hvorfor få barn, attpåtil to barn når man ikke kan forsørge de? To voksne og ingen klarte å få seg jobb? Men barn det skal dere ha? Herregud hva med å ta ansvar for seg selv? Anonymous poster hash: 739da...ae6 Livet er ikke så sorthvitt dessverre, for oss er ikke abort prevensjonsmiddel, samboeren var i jobb når vi fikk første, men mistet jobben ca like fort som han fikk den, fordi arb. plassen ikke hadde mulighet til å ha så mange mennesker i jobb likevel, det kryr ikke av jobb her vi bor.. For meg å skaffe meg jobb når jeg har lite barn som bare er noen mnd var uaktuelt for oss begge, barnet trenger mor først og fremst i starten, når jeg da ble gravid med lillesøster (på prevensjon) så klarte ingen av oss en abort, vi har allerede mistet to barn vi har måtte begrave. Sitt gjerne på din høye hest og se ned på oss du, men inntil du har gått i våre sko, så vet du ikke hva du snakker om.. Til din info, så har vi klart oss fint, til tross for at NAV ikke ga oss på langt nær de pengene samboeren hadde rett på, så sitt ikke der å si vi ikke klarte oss. Her var det snakk om at NAV ikke gjorde jobben sin, ikke hvor vidt vi klarte å forsørge ungene våre. Når man har rett på 18 000+ i dagpenger, men NAV bare utbetaler 8 000, så har man rett på å bli sint på de. Hadde samboerne fått de 18 000+ han hadde krav på, når han hadde krav på de, så hadde vi klart oss fint, pengene blir etterbetalt, men først på nyåret, som om det hjelp oss de 6 mnd før i fjor/år.
Bustetroll Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #27 Skrevet 10. oktober 2013 Permisjonen er slutt, hva med å få deg en jobb? Nå høres jeg frekk ut men du har jo visst lenge når permisjonen slutter så det kommer vel ikke som noen overraskelse? Anonymous poster hash: 8f659...011 Jeg søker jo på jobber da, men er ikke lett å bare få en sånn på dagen Sånn på dagen? Du har jo visst i månedsvis når permisjonen sluttet. Du burde jo søkt jobber for flere måneder siden. Nå nærmer jo jula seg og butikker søker etter ekstra folk, barnehager trenger ringevikarer osv. Ta en runde og vis deg fram, snakk med feks styrere i flere barnehager. Hvilke typer jobb søker du? Hvilken utdannelse har du? Anonymous poster hash: 8f659...011 Har ingen utdanning. Søker butikkjobber og kontorjobber. Butikkjobber vil ha folk som kan jobbe ekstra/kvelder, det kan ikke jeg med en barnehage som er åpen fra 8-16, og er helt alene. Nå har svigerinnen min lagt inn et godt ord for meg på jobben sin, en stilling jeg søkte på istad, så jeg vet vel med 90% sikkerhet at jeg blir kalt inn til intervju
Bustetroll Skrevet 10. oktober 2013 Forfatter #28 Skrevet 10. oktober 2013 Og når du fikk vite jobben ble nedlagt så må du jo søke nye jobber med en gang, selv om du forventer lønn i oppsigelsestiden. Anonymous poster hash: 8f659...011 Og det har jeg gjort. Søkte masse jobber før permisjonen var ferdig. Stod som arbeidssøker på nav sine sider + deltok på jobbsøkerkurs 4 uker før permisjonen tok slutt!
Bustetroll Skrevet 11. oktober 2013 Forfatter #29 Skrevet 11. oktober 2013 Jeg må forresten legge til dagens: Fikk låne 800 kr av min bror i går, så jeg skal ha råd til mat osv frem til den 20. Men så ser jeg i dag, at tryg forsikring har gått inn og trukket 500 av de.... De skal trekke den 4 hver mnd, og jeg fikk jo giro i posten for 2 dager siden som jeg skal få hjelp til å betale isteden. ÅÅÅÅ.Så nå har jeg sendt en mail og tryglet de om å sette pengene tilbake. Går det an?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå