Gå til innhold

Som om jeg ikke hadde nok problemer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så har nå husbanken regnet ut at jeg har 22.000 mer i mnd enn jeg faktisk har, og dermed avslått søknaden om bostøtte.

TUSEN TAKK!!!

Har ventet på i dag, så jeg kunne kjøpe bleier + mat for de neste 10 dagene med de få kronene jeg hadde fått derfra.. men neida.. Den gang ei..
Så da må man bare leve på luft de neste 10 dagene, For da får jeg 9054 kr fra nav, Der 9000 går rett til husleie... 

Er det mulig? Damen som tok imot søknaden min på boligkontoret gav klar beskjed til husbanken, at foreldrepengene mine har tatt SLUTT, fordi permisjonen er ferdig, og jeg sitter igjen med overgangsstønad fra nav som eneste inntekt.. Fortsatt har husbanken regnet ut at jeg har  100% foreldrepenger.. =(=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de har regnet feil om jeg skjønte rett så får vel DE ordne opp?? Hvis dette var noe de visste på forhånd og at du har krav på de pengene, men de har gjort en feil............

Anonymous poster hash: e040c...192
Skrevet

Ring i morgen med en gang de åpner og gi beskjed! Håper du har noen du kan låne noen kroner av. Grusomt å ikke ha penger. 

Anonymous poster hash: cd603...893
Skrevet

Du må søke på inntektsnedgang. Om du har inntekt bare fra Nav så innhenter husbanken den månedlige inntekten hver periode. Ta kontakt og klag på vedtaket. Du får nok ikke penger denne mnd, men du kan hvertfall få etterbetalt neste mnd. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 2a5da...7a7
Skrevet

Du må ringe og mase!

Du må faen ikke gi deg! Det er masse ekstra jobb for deg, men " de" ordner nok ingenting av seg selv.....

Skrevet

Du må søke på inntektsnedgang. Om du har inntekt bare fra Nav så innhenter husbanken den månedlige inntekten hver periode. Ta kontakt og klag på vedtaket. Du får nok ikke penger denne mnd, men du kan hvertfall få etterbetalt neste mnd. Lykke til:)

Anonymous poster hash: 2a5da...7a7

jeg har jo bare levert søknaden til boligkontoret i kommunen, hun som sendte søknaden. Satt med henne i 45 ninutter og gikk gjennom papirer, sendte ved kopier av vedtaket fra permisjonspapirer, osv..

Uff.. Joda, jeg får kanskje det, men det hjelper lite når jeg ikke har noe penger nå

Skrevet

9000,- i husleie? Hvor i all verden bor du da? Spør muligens dumt, men her leier en mye rimeligere enn 9000,- i mnd. Er du student?

Anonymous poster hash: f55d4...1bb
Skrevet

9000,- i husleie? Hvor i all verden bor du da? Spør muligens dumt, men her leier en mye rimeligere enn 9000,- i mnd. Er du student?

Da lurer jeg på hvor du bor? For her er 9000,- billig :P

Skrevet

Ja, 9000 er ikke dyrt.. man må ut med 9000 for en 30 kvd i sentrum..

Men nå har jeg en 75 kvd i en kjellerleilighet på Kolbotn :) Strøm og alt inkludert..

Betalte 12500 da jeg bodde i oslo sentrum på 70 kvd før.. (med en venninne da:P)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Det er ikke mye sånn sett.. Selv her jeg bor, så må man opp i minst 9000 om man skal bo litt sentralt, vi har husleie på 8700, men det er ene og alene fordi vi har tatt på oss å male huset utvendig til sommeren igjen, hadde vi ikke det, hadde vi måtte punge ut 9200, og huset vi bor i er fra 1800 tallet, og ikke så ekstremt godt vedlikeholdt, for noe nyere og varmere, så hadde vi måtte ut med 9500 for 90 kwm.

HI: Ring og klag inn, send skriftlig klage, og klag samtidig til kontoret der du fikk hjelp med papirene, kontakt gjerne NAV og få de til å sende med et skriv i klagen din, hvor de bekrefter at du ikke har de pengene husbanken har regnet med. Søk samtidig krisepenger hos NAV, jo mindre du har på konto, jo fortere må de ut med penger.

Skrevet

Det er ikke mye sånn sett.. Selv her jeg bor, så må man opp i minst 9000 om man skal bo litt sentralt, vi har husleie på 8700, men det er ene og alene fordi vi har tatt på oss å male huset utvendig til sommeren igjen, hadde vi ikke det, hadde vi måtte punge ut 9200, og huset vi bor i er fra 1800 tallet, og ikke så ekstremt godt vedlikeholdt, for noe nyere og varmere, så hadde vi måtte ut med 9500 for 90 kwm.

HI: Ring og klag inn, send skriftlig klage, og klag samtidig til kontoret der du fikk hjelp med papirene, kontakt gjerne NAV og få de til å sende med et skriv i klagen din, hvor de bekrefter at du ikke har de pengene husbanken har regnet med. Søk samtidig krisepenger hos NAV, jo mindre du har på konto, jo fortere må de ut med penger.

Har allerede sendt en klagemail, skal på kontoret der jeg leverte søknaden på mandag, for å sende ny søknad for neste mnd. Hsbanken har allerede alle papirer fra nav, så ikke mer de kan sende inn..

Jeg får ikke krisepenger fra nav.. søkt og fått avslap, fordi boligen er ikke registert, dermed regnes det at jeg kun har 2300 kr i utgifter, som er barnehage.. da er jeg 270 kr over norm, og får ikke hjelp... Jeg jo "ingen husleie" ifølge nav

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har allerede sendt en klagemail, skal på kontoret der jeg leverte søknaden på mandag, for å sende ny søknad for neste mnd. Hsbanken har allerede alle papirer fra nav, så ikke mer de kan sende inn..

Jeg får ikke krisepenger fra nav.. søkt og fått avslap, fordi boligen er ikke registert, dermed regnes det at jeg kun har 2300 kr i utgifter, som er barnehage.. da er jeg 270 kr over norm, og får ikke hjelp... Jeg jo "ingen husleie" ifølge nav

Hjelpes.. NAV er en pest og en plage... De skal liksom hjelpe folk, men med alle sine regler, så virker det som om vi er få som får noe hjelp!

Forferdelig å se at det gjelder NAV generelt og ikke bare NAV her som er helt på bærtur.. De mener jo at vi som er en familie på 4 skulle leve på 8000 i mnd i 6 mnd, hvor husleia var på 4500 + strøm....

Har du noen som kan hjelpe deg litt økonomisk denne mnd? Eller noe å selge? :-/

Skrevet

Hjelpes.. NAV er en pest og en plage... De skal liksom hjelpe folk, men med alle sine regler, så virker det som om vi er få som får noe hjelp!

Forferdelig å se at det gjelder NAV generelt og ikke bare NAV her som er helt på bærtur.. De mener jo at vi som er en familie på 4 skulle leve på 8000 i mnd i 6 mnd, hvor husleia var på 4500 + strøm....

Har du noen som kan hjelpe deg litt økonomisk denne mnd? Eller noe å selge? :-/

Har en farmor jeg får låne litt av... har solgt babyklær + jakker for å ha råd til mat denne uka allerede.. har ikke mer å selge nå... Men men, ordner seg alltid for snille jenter !

Skrevet

Huff, blir alltid så pinlig berørt av folk som klager på NAV...

Anonymous poster hash: 85074...18b
Skrevet

Lyst å utdype?

Skrevet

Jeg har faktisk ikke klagd på nav... Jeg er egentlig strålende fornøyd med hvordan nav jobber her. Jeg har vært i møte med dem i dag, fått egen saksbehandler, som har ringt rundt til alt som er av folk for å prøve å få orden for meg, Gjort unntak, osv. Så jeg klager ikke stort på nav... Jeg klager på husbanken jeg 

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet (endret)

Kom tilbake når du blir bedt om å forsørge en hel familie på 4 for 2400 kroner på en mnd (det skal da dekke alt foruten husleie og strøm, alt av faste utgifter, som bhg regning på 2400 kr, mat ol) så skal du bli hørt :)

Er overlykkelig for at samboeren nå har fast jobb, så vi slipper å forholde oss mer til NAV enn å få barnetrygd..

Endret av <3Barn&Engler<3
Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg så du har mat og nødvendige ting til deg og barnet ditt?

Hvis ikke, send meg en pm. For sånn skal det ikke være!

Skrevet

Permisjonen er slutt, hva med å få deg en jobb? Nå høres jeg frekk ut men du har jo visst lenge når permisjonen slutter så det kommer vel ikke som noen overraskelse?

Anonymous poster hash: 8f659...011

Skrevet

Permisjonen er slutt, hva med å få deg en jobb? Nå høres jeg frekk ut men du har jo visst lenge når permisjonen slutter så det kommer vel ikke som noen overraskelse?

Jeg søker jo på jobber da, men er ikke lett å bare få en sånn på dagen

Skrevet

Kom tilbake når du blir bedt om å forsørge en hel familie på 4 for 2400 kroner på en mnd (det skal da dekke alt foruten husleie og strøm, alt av faste utgifter, som bhg regning på 2400 kr, mat ol) så skal du bli hørt :)

Er overlykkelig for at samboeren nå har fast jobb, så vi slipper å forholde oss mer til NAV enn å få barnetrygd..

Hvorfor få barn, attpåtil to barn når man ikke kan forsørge de? To voksne og ingen klarte å få seg jobb? Men barn det skal dere ha? Herregud hva med å ta ansvar for seg selv?

Anonymous poster hash: 739da...ae6

Skrevet

Har du noen som kan hjelpe deg så du har mat og nødvendige ting til deg og barnet ditt?

Hvis ikke, send meg en pm. For sånn skal det ikke være!

Jeg har en farmor jeg kan spørre selv om jeg ikke liker det. Så det går i orden, er bare utrolig kjedelig at de kan rote så forferdelig :S Det er jo  snakk om 100.000 kroner forskjell 

Skrevet

Og jo, overaskelsen er denne: Jeg skulle få dagpenger fra nav i perioden mellom permisjonsslutt og ny jobb.. (arbeidssøkerperiode, så klart, ikkenoe jeg forventet å leve av) Men så viser det seg, at siden jobben ble nedlagt under permisjonen, har jeg krav på lønn i oppsigelsestid fra tidl. arbeidsgiver... Men denne tidligere arbeidsgiver er et rasshøl, og nekter og betale.

Jeg får dermed ingen penger fra nav, fordi jeg har krav på penger fra han... Nå har jeg satt advokat på saken, men gud vet når jeg ser de pengene, og det er NÅ jeg trenger penger. Det hjelper ikke meg NÅ, at jeg får 3 mnd etterbetalt lønn utpå nyåret... 

Skrevet

Jeg søker jo på jobber da, men er ikke lett å bare få en sånn på dagen

Sånn på dagen? Du har jo visst i månedsvis når permisjonen sluttet. Du burde jo søkt jobber for flere måneder siden. Nå nærmer jo jula seg og butikker søker etter ekstra folk, barnehager trenger ringevikarer osv. Ta en runde og vis deg fram, snakk med feks styrere i flere barnehager.

Hvilke typer jobb søker du? Hvilken utdannelse har du?

Skrevet

Og når du fikk vite jobben ble nedlagt så må du jo søke nye jobber med en gang, selv om du forventer lønn i oppsigelsestiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...