Gå til innhold

Barn med seksualisert oppførsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på fire år prøvde akkurat å ta tissen til lillebror i munnen... Det er IKKE normalt, ikke sant? Jeg friker helt ut her... Han er veldig opptatt av alle "intimsoner", både hos voksne og broren sin (har ikke sett han har vært sånn med andre barn), og har vært i tvil i forhold til hva som er normalt i den alderen... Han virker aldri som han respekterer når man sier "nei" heller.. Men dette var jo bare langt over grensen.. Hva gjør jeg nå? Helsestasjon?

Anonymous poster hash: 3173c...2f3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier helt rolig at det ikke er greit å at tissen er bror sin å sånn gjør vi ikke. Noen må høre det oftere enn andre.

Skrevet

HI

Mener du at det er normalt altså? At han putter en annens tiss i munnen?

Skrevet

Jeg tror egentlig at du kan se det på lik linje med at han puttet lillebrorens finger eller tå i  munnen.. 

altså ikke seksualisert oppførsel, bare nysgjerrighet, lek. det er noe som henger der, "hm.. hva er dette liksom.." 

tror du skal ta det med ro, men forklare at en ikke gjør sånn. Slik du allerede har gjort. Ikke gjør det til noe veldig stort eller skammelig, tror det er mer skadelig for ungene. 

Skrevet

Så en fireåring som har fått høre hundre ganger om private områder, vil likevel legge broren sin bakover, sprike bena hans og putte tissen inn? Det så ikke så uskyldig ut.. Er livredd for at noe kan ha skjedd med han?

Skrevet

Siste er HI

Skrevet

Om du vurderer totalsituasjonen slik at det kan tyde på at det ligger mer under,  tror jeg du bør snakke med helsestasjon og  rådføre deg med dem ja. 

Skrevet

Spør han hvorfor han ville gjøre noe sånt da vel, uten å anklage eller noe. "men hvorfor ville du ha tissen til lillebror i munnen? Hvor har du sett noe sånt før?" 

Unger er rare dyr, og de etteraper mye. Hvis noen andre barn i BHG har fått med seg dette med oralsex fra eldre søsken eller no, så går det som ild i tørt gress. hvis han hadde vært utsatt for noe, ville han blitt opprørt når du tok ham i det. 

Tegn på seksuelt overgrep: 

Seksuell oppførsel.

Sinne/frustrasjon.

Innelukket/skamfull.

Nekter å kle av seg foran foresatte.

Gjemme seg unna mye.

lista kunne vært uendelig, men kun noe sånt som det du forteller om kan være myyyye, og ikke trekk konklusjoner helt ennå :)

Anonymous poster hash: 6aaef...c5b
Skrevet

Jeg har null peiling på sånt, men synes det var urovekkende. Har en jente på fire år og hun er ikke opptatt av sånt verken på seg eller andre.

Anonymous poster hash: a61e1...c24

Skrevet

Jeg tror det er ganske normalt? Noen barn er veldig opptatt av sånne ting, - Jeg vet jeg var det da jeg var liten! Jeg var 5 år gammel med en "kjæreste" som var 1-2 år eldre, og jeg var fast bestemt på at vi skulle prøve å ta tissen hans inn! Eeeh, pinlig nå i ettertid, og jeg ble straffet av foreldrene mine, men jeg var helt vilt nysgjerrig, husker jeg. 

Hvor han har fått idèen om å putte tissen i munnen, vet jeg ikke, men jeg tror egentlig det er helt uskyldig. Jeg tror ikke han ville gjøre det for å "gjøre noe seksuelt", men fordi han var nysgjerrig.  

Det virker i hvert fall ikke som gutten har opplevd overgrep i mine øyne. 

Men jeg ville jo sagt klart ifra om at det ikke var greit. Jeg ville vel sagt noe om at sånne ting ikke var greit med andre involverte parter, og vil han "gjøre noe seksuelt", må dette skje når han er alene. Jeg er usikker på hva jeg ville sagt, men noe i den duren. 

Anonymous poster hash: 2dd6c...57b
Skrevet

Takk for svar, litt godt å høre at jeg bare er hysterisk (?)...! Vi har snakket mye om at han ikke får leke med tissen i stua, men st han må gå på rommet, og prøver å få han til å forstå at kroppen har private områder. Skal ta det opp med helsesøster på fire års kontroll uansett. Godt å få litt flere synspunkt så takk igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...