Gå til innhold

Hjelper barnehageansatte til med bleieslutt?? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de ansatte i barnehagen hjelper til med bleieslutt? 

Eler blir det bare til at de er så opptatte med andre barn at de kanskje glemmer å følge det oppe?? 

Jeg har ikke turt å spørre barnehagen ennå, men vurderer å gjøre det... Men føler kanskje det blir litt "masete" for de ansatte til barnets avdeling? De har sikkert nok med alle de andre barna, selv om de ikke er så mange der! 

Hvordan erfaring har dere? 

Anonymous poster hash: 1e93b...384
Videoannonse
Annonse
Skrevet

På vår barnehage gjør de det hvertfall. Yngste, 2 1/2, er av de eldste på småbarnsavdeling og de har rutine med å gå på potte/do en eller to ganger om dagen. Og det er ikke noe vi som foreldre har bedt om, men syns det veldig bra at de gjør det, for det er ikke alltid hun er så velvillig her hjemme.

Anonymous poster hash: 71312...1d3
Skrevet

Veldig dårlig erfaring! :( Resultert i at barnet mitt nekter å gå uten bleie i barnehagen, fordi det er "skummelt" å tisse på do der. Her settes barna på potte/do, sammen til faste tider.

Hjemme og alle andre steder bruker ikke barnet mitt bleie. Og har vært tørr i et år nå. Sluttet også med bleie på natt for 6 mnd siden.

Men ikke i barnehagen.

Anonymous poster hash: 5ce02...9aa
Skrevet

Veldig dårlig erfaring! :( Resultert i at barnet mitt nekter å gå uten bleie i barnehagen, fordi det er "skummelt" å tisse på do der. Her settes barna på potte/do, sammen til faste tider.

Hjemme og alle andre steder bruker ikke barnet mitt bleie. Og har vært tørr i et år nå. Sluttet også med bleie på natt for 6 mnd siden.

Men ikke i barnehagen.

Anonymous poster hash: 5ce02...9aa

Selvfølgelig må de ha faste rutiner på dette!

Anonymous poster hash: f7e0d...445

Skrevet

Gutten vår bruker bleie, mrn tisser i do hvis vi ber han gjøre det, og det gjør vi jo så ofte som mulig. Han gjør det alltid når han står opp, etter bad, før vi skal ut, og før legging. Tisser alltid i do, og kan ikke fordra potte. I barnehagen har de potte, og ingen doring på doet, så der tisser han kun i bleia. Har bedt dem om å ta han med etter maten, før de skal ut, men det gjør de ikke siden han ikke vil bruke potte, og er for liten til å ikke ha doring. Ikke noen krise ennå. Han er jo ikke tre engang. :)

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Sønnen vår har jo enda bleiene på plass, men siden han har hatt interesse av å slutte, så har bhg på eget initiativ startet å følge han på do til faste tider på dagen, vi følger samme rutinen som de her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...