Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Del Skrevet 10. oktober 2013 Vi har vært prøvere i tre år nå. Sekundær fertilitet. Utredning har vist at ikke bare har mannen lav sædkvalitet , men jeg har også en amh under 1! Vi har fått time til prøverørsamtale/ undersøkelse om en uke nå! Har gledet meg veldig til å komme i gang . Men nå plutselig har jeg mistet alt håp. Jeg ser liksom for meg at de skal si det er liten sjanse for oss osv. Også har jeg jo blitt så pessimistisk at jeg tenker at med de elendige kroppene våre går det sikkert ikke. Trenger å høre fra noen som kanskje har lignende problemer og har fått det til? Om det finnes noen. Sorry sutreinnlegg... Er bare så redd for enda en skuffelse Anonymous poster hash: 0d229...e60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 10. oktober 2013 #2 Del Skrevet 10. oktober 2013 Dette skal dere nok få til - om ikke på første forsøk, så sitter nok spiren til slutt. Jeg har en sykdom på eggstokkene (de holder ikke kontakt med hjernen) og mannen har elendige svømmere. Vi har fått alt fra 2-5 % sjans til å klare det med ivf. Og 0,01 % sjans til å klare det på egenhånd. Er nå gravid etter et fryseforsøk i Danmark Så du må ikke gi opp før du har begynt Men er veeeeldig å havne i kjelleren - opp til flere ganger i løpet av prosessen! Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/#findComment-145755509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Del Skrevet 10. oktober 2013 Dette skal dere nok få til - om ikke på første forsøk, så sitter nok spiren til slutt. Jeg har en sykdom på eggstokkene (de holder ikke kontakt med hjernen) og mannen har elendige svømmere. Vi har fått alt fra 2-5 % sjans til å klare det med ivf. Og 0,01 % sjans til å klare det på egenhånd. Er nå gravid etter et fryseforsøk i Danmark Så du må ikke gi opp før du har begynt Men er veeeeldig å havne i kjelleren - opp til flere ganger i løpet av prosessen! Lykke til!!! Huff det hørtes ikke oppløftende ut nei:( glad dere fikk det til Men kan jeg spørre hvorfor dere måtte til Danmark ? Og hva er fryseforsøk? Jeg er helt fersk på dette så jeg aner ikke noe om de forskjellige måtene. Tusen takk for svar forresten Anonymous poster hash: 0d229...e60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/#findComment-145755794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 10. oktober 2013 #4 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har hatt forsøk på Klinikk Hausken i Haugesund tidligere. Men i Norge er det ikke alltid like lett å få inn to egg - mens i utlandet er det vanligst. Og så har de litt andre og bedre metoder. Du kan jo google Assisted Hatching og Blastocystdyrking. De fleste utenlandske klinikker tilbyr dette. Jeg hadde årets første forsøk i august. Da fikk jeg ut så mange egg, at etter at 2 egg ble satt inn, hadde jeg ennå 4 gode blastocystegg igjen. Disse fryser de ned i opptil 5 år. Så da kan man enten bruke disse eggene til søskenforsøk (om ett eller begge eggene som da ble satt inn, ble til en baby), eller bruke de til neste forsøk hvis man før negativt resultat. Det blir jo da myyyyyye billigere. Da er det mye mindre medisiner + at man slipper eggstimuleringen og egguttaket. Jeg har altså ingen flere egg på frys nå, så jeg får håpe at denne lille eskimoen (fryseegg blir ofte kalt det) holder seg inni magen min i 7 mnd til nå!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/#findComment-145756013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jeg har hatt forsøk på Klinikk Hausken i Haugesund tidligere. Men i Norge er det ikke alltid like lett å få inn to egg - mens i utlandet er det vanligst. Og så har de litt andre og bedre metoder. Du kan jo google Assisted Hatching og Blastocystdyrking. De fleste utenlandske klinikker tilbyr dette. Jeg hadde årets første forsøk i august. Da fikk jeg ut så mange egg, at etter at 2 egg ble satt inn, hadde jeg ennå 4 gode blastocystegg igjen. Disse fryser de ned i opptil 5 år. Så da kan man enten bruke disse eggene til søskenforsøk (om ett eller begge eggene som da ble satt inn, ble til en baby), eller bruke de til neste forsøk hvis man før negativt resultat. Det blir jo da myyyyyye billigere. Da er det mye mindre medisiner + at man slipper eggstimuleringen og egguttaket. Jeg har altså ingen flere egg på frys nå, så jeg får håpe at denne lille eskimoen (fryseegg blir ofte kalt det) holder seg inni magen min i 7 mnd til nå!!! Gratulerer med baby i magen Takk for utfyllende svar skjønner det er mye jeg ikke vet om dette. Bare håper vi slipper å reise til Danmark . Har vi fryseforsøk i Norge også? Sikkert dumt spm men ... Jeg har jo vært gravid før . 2,5 gang. Ble faktisk gravid på egenhånd i mai men det gikk til grunne før jeg skjønte det. Men det var ihverfall en sædcelle og ett egg som møttes. Så jeg håper at om bare vi får litt hjelp til å finne ett egg og en sædcelle som duger , og det blir plassert på riktig sted , at det skal gå bra . Jeg føler på en måte at disse tre offentlige forsøkene vi får, er den sjansen vi har. Da må jeg bare innfinne meg med at det ikke blir flere. Jeg føler at i den perioden vi har prøvd ( siden 2010) har bare vært mnd på mnd med skuffelse og frustrasjon . Og man blir preget av det. Alt av tanker dreier seg om å greie å bli gravid . Det er ikke bra for noen . Jeg merker jeg på mange måter har satt hele livet mitt på vent... Alt annet har blitt mindre viktig . Det er jo ikke bra! Man må jo være glad for det msn har også Så det blir disse tre forsøkene vi har her nå, og går ikke det får jeg heller begynne å leve litt igjen ) Takk for svar igjen Anonymous poster hash: 0d229...e60 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/#findComment-145756793 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fighter`n Skrevet 10. oktober 2013 #6 Del Skrevet 10. oktober 2013 Jada,men fryser ned overskuddseggene her i Norge også. Disse forsøkene kommer utenom de 3 offentlige forsøkene man får "gratis". Det er større sjanse å bli gravid på private klinikker enn i det offentlige. Det er pga at de bruker andre metoder + at de skreddersyr behandlingen for akkurat DEG. Men så koster det jo også mangfoldige tusen kroner . Så bare å sette av en tusenlapp i mnd allerede nå . Og hvis dere klarer det i det offentlige, så har dere jo en god slump på kontoen til barneutstyr og sånt . Vi opprettet en konto vi kalte IVF-kontoen. Der satt vi begge av penger hver mnd. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/#findComment-145756832 Del på andre sider Flere delingsvalg…
poca Skrevet 16. oktober 2013 #7 Del Skrevet 16. oktober 2013 Hei, jeg har amh på 2 og mann med dårlige svømmere. Fikk ut 4 egg, 2 ble befruktet , men bare ett delte seg. Så ikkevar det bare få egg, men det var crappy kvalitet på de. Men det ene egget var alt som skulle til! Har en gutt på 15 mnd nå 2. Forsøk : 4 egg ut, ett ble befruktet og delte seg , men endte i kjemisk. 3.forsøk: ny medisin gjorde jeg fikk flere folikler, men alle var tomme 4. Forsøk : begynner om 2 uker , spent på hvilket regime jeg ender på denne gang ikke mist håpet, dette går. Men du må bare ikke gi opp. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144087536-f%C3%A5tt-time-til-samtale-unders%C3%B8kelse-ivf-n%C3%A5-har-jeg-plutselig-gitt-opp-h%C3%A5pet/#findComment-145772087 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå