Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #1 Skrevet 10. oktober 2013 Kan de ikke ta på seg dette på fritiden?? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Anonymous poster hash: 13cbe...3b4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #2 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #3 Skrevet 10. oktober 2013 hvorfor må barn gå i klær som ligner på voksenklær generelt? Jenter som kler seg i tette jeans, sko med kilehæl, fancy topper osv? Gutter i baggyjeans, t-skjorter med trykk som ikke er passende osv? Kulturregelen er at jenter skal dekke håret etter at de har fått mensen, for å skjule sin skjønnhet til den de ønsker å vise den til. Noen jenter er veldig opptatt av mamma's hijab, og vil ha selv også. Jeg bryr meg ikke, så lenge jentungen er glad og godt ivaretatt, så syns jeg det er søtt med hodeplagg de er stolte av. Hvis et barn blir tvunget derimot, da er det noe annet. Men jeg har ikke hittil møtt en eneste jente som føler tvang for å gå med dette, så lurer på hvor dere finner disse tilfellene?? Anonymous poster hash: 520eb...835
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #4 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #5 Skrevet 10. oktober 2013 mulig dette blir forbudt nå da med blå regjering.. Anonymous poster hash: f0efa...05b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #6 Skrevet 10. oktober 2013 det må de ikke, i følge religionen! og personlig så synes jeg at de skal ikke! La barn bli barn! når de blir voksne, kan de velge! Anonymous poster hash: dff75...f27
Jallow B Skrevet 10. oktober 2013 #7 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #8 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Og her er rasisten komment. Korfor har vi ikkje lov og si våres meninger uten at du blir stempla rasist ? Anonymous poster hash: b9e6a...c32
BikkjeBisk Skrevet 10. oktober 2013 #9 Skrevet 10. oktober 2013 (endret) Har også spekulert på det ettersom andre barn blir på de fleste skoler nektet lue/caps i klasserommet. Uansett synes jeg det er en uting at barn går med det, trodde det var en slags regel blant muslimer at det var fra de var 13-14? Endret 10. oktober 2013 av BikkjeBisk
Jallow B Skrevet 10. oktober 2013 #10 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Og her er rasisten komment. Korfor har vi ikkje lov og si våres meninger uten at du blir stempla rasist ? Anonymous poster hash: b9e6a...c32 ....hvem kalte noen rasist...?
Jallow B Skrevet 10. oktober 2013 #11 Skrevet 10. oktober 2013 Har også spekulert på det ettersom andre barn blir på de fleste skoler nektet lue/caps i klasserommet. Uansett synes jeg det er en uting at barn går med det, trodde det var en slags regel blant muslimer at det var fra de var 13-14? Spørs på landet og kulturen. I f.eks Vest-Afrika er det langt mer vanlig å ikke bruke hijab, enn å bruke det.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #12 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Og her er rasisten komment. Korfor har vi ikkje lov og si våres meninger uten at du blir stempla rasist ? Anonymous poster hash: b9e6a...c32 Hva hadde noen av disse svarene med rasisme å gjøre? Anonymous poster hash: e018b...bf1
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #13 Skrevet 10. oktober 2013 Jeg syntes heller ikke noe om at de dekker seg til, for hele ideen er jo at de skal bli ulekre for menn. Kontroll av kvinner. Syntes heller ikke noe om at andre må ta av seg caps ol, mens av religiøse grunner er det OK. Offentlig ansatte skal jobbe for likestilling, og inntil menn begynner å gå med det, er det kvinnediskriminering. I klassen til min 6 åring er det lov til å bruke hijab på hodet, mens tørkle/skjerf rundt halsen ikke er greit i flg jenta min. Det syntes hun er urettferdig. Anonymous poster hash: 70a34...19d
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #14 Skrevet 10. oktober 2013 99% av tilfellene av hijab i barneskole er VALGFRITT av barnet selv! De ser opp til mamma/tante/bestemor/storesøster! Det er akkurat det samme som om et barn ser opp til mamma som bruker rosa neglelakk! La barn være barn JA, men la dem også få lov til å bruke hijab! Det er faktisk "bedre" for barn som ikke bruker hijab og bli vandt med at noen bruker det, mens andre ikke bruker det. Skaper mindre fremmedfrykt (som så alt for mange her i landet har!). Hilsen lærer som støtter at barn er forskjellige! Anonymous poster hash: 1248c...6c4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #15 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som lar ungene bli hverken skinheads eller punkere. Dessuten er hijab både kvinneundertrykkende, religiøst og politisk. Håper på et forbud. Anonymous poster hash: 73305...eb7
CaptainHindsight Skrevet 10. oktober 2013 #16 Skrevet 10. oktober 2013 Betydning av Hijab til side, så syns jeg det er urettferdig overfor de andre barna. Tro skal ikke være et frikort, når skjerf, hatter og caps er forbudt.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #17 Skrevet 10. oktober 2013 Slettet grunnet innlegg som inneholder hatefullt innhold mot en folkegruppe, religion, livssyn eller legning. Kira, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #18 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Og her er rasisten komment. Korfor har vi ikkje lov og si våres meninger uten at du blir stempla rasist ? Anonymous poster hash: b9e6a...c32 Så vidt jeg kan se er du den første som har nevnt rasisme. Anonymous poster hash: 4afbf...69b
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #19 Skrevet 10. oktober 2013 Slettet grunnet sitering og svar på slettet innlegg. Kira, brukermoderator
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #20 Skrevet 10. oktober 2013 MIn erfaring er at fedre tvinger barna. Anonymous poster hash: 5d776...ed4
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #21 Skrevet 10. oktober 2013 MIn erfaring er at fedre tvinger barna. Anonymous poster hash: 5d776...ed4 Åh, eksempel? Jeg har ingen erfaring med dette, men hvorfor MÅ de ha det på seg på skolen? Kan de ikke ta det på når de kommer hjem? Er ikke lov med andre hodeplagg i timene på skolen... Anonymous poster hash: 13cbe...3b4
Jallow B Skrevet 10. oktober 2013 #22 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som lar ungene bli hverken skinheads eller punkere. Dessuten er hijab både kvinneundertrykkende, religiøst og politisk. Håper på et forbud. Anonymous poster hash: 73305...eb7 Poenget var heller at om en jente vokser opp med en mor med knallrosa hanekam, venner med punkete stil, bikerjakker med pins og sikkerhetsnåler o.l., er sjansen stor for at hun også vil kle seg sånn, ha håret som de, og også får lov til det. Om en kvinne selv velger å ta på seg hijab, hvorfor skal andre mennesker bestemme over henne, og si at dette får hun ikke lov til, fordi JEG synes det er undertrykkende, når det føles rett for henne..? MIn erfaring er at fedre tvinger barna. Anonymous poster hash: 5d776...ed4 Åh, eksempel? Jeg har ingen erfaring med dette, men hvorfor MÅ de ha det på seg på skolen? Kan de ikke ta det på når de kommer hjem? Er ikke lov med andre hodeplagg i timene på skolen... Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 En caps er ikke religiøst. Synes du at sikh-menn, som bruker turban fra tidlig alder, skal nektes dette? Eller jøder, som bruker kippah? Eller gjelder ett forbud kun hijab?
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #23 Skrevet 10. oktober 2013 Hvorfor må barn bruke bukser i skoletiden? Kan de ikke ta på seg dette på fritiden? Dekke seg til her og dekke seg til der... Er ikke farlig å vise seg i barneskole? Det er kulturelt betinget. For noen vil det være tabubelagt p gå med rompa bar, andre har det samme forholdet til håret. Anonymous poster hash: e018b...bf1 Ja, men i barneskolen da? Det er vel ikke tvang for de, at de må ha det på? Og jeg vet selv, at hvis de kunne bestemme selv, hadde de lett tatt dette av seg! Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 Og hvordan -vet- du dette? Barn vil se ut som kvinner de ser opp til i familie og nærmiljø. For noen er det da hijab-bærer, for noen er det skinheads og punkere, osv osv. Tror ikke jeg kjenner et eneste menneske som lar ungene bli hverken skinheads eller punkere. Dessuten er hijab både kvinneundertrykkende, religiøst og politisk. Håper på et forbud. Anonymous poster hash: 73305...eb7 Poenget var heller at om en jente vokser opp med en mor med knallrosa hanekam, venner med punkete stil, bikerjakker med pins og sikkerhetsnåler o.l., er sjansen stor for at hun også vil kle seg sånn, ha håret som de, og også får lov til det. Om en kvinne selv velger å ta på seg hijab, hvorfor skal andre mennesker bestemme over henne, og si at dette får hun ikke lov til, fordi JEG synes det er undertrykkende, når det føles rett for henne..? MIn erfaring er at fedre tvinger barna. Anonymous poster hash: 5d776...ed4 Åh, eksempel? Jeg har ingen erfaring med dette, men hvorfor MÅ de ha det på seg på skolen? Kan de ikke ta det på når de kommer hjem? Er ikke lov med andre hodeplagg i timene på skolen... Anonymous poster hash: 13cbe...3b4 En caps er ikke religiøst. Synes du at sikh-menn, som bruker turban fra tidlig alder, skal nektes dette? Eller jøder, som bruker kippah? Eller gjelder ett forbud kun hijab? Enten skal alle hodeplagg forbys på skolen eller så må ALLE godkjennes. Man kan ikke ha forskjellsbehandling. Men hijaben har en styggere historie, så... Anonymous poster hash: 73305...eb7
Jallow B Skrevet 10. oktober 2013 #24 Skrevet 10. oktober 2013 Enten skal alle hodeplagg forbys på skolen eller så må ALLE godkjennes. Man kan ikke ha forskjellsbehandling. Men hijaben har en styggere historie, så... Anonymous poster hash: 73305...eb7 Plagg bært av religiøse grunner er noe annet enn plagg bært av mote, som f.eks en lue eller en caps. Hijaben stammer lengere tilbake enn 1970-tallet, og islamistenes politikk, selv om det var det som utgjorde den store "bølgen" innenfor islam.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2013 #25 Skrevet 10. oktober 2013 Enten skal alle hodeplagg forbys på skolen eller så må ALLE godkjennes. Man kan ikke ha forskjellsbehandling. Men hijaben har en styggere historie, så... Anonymous poster hash: 73305...eb7 Plagg bært av religiøse grunner er noe annet enn plagg bært av mote, som f.eks en lue eller en caps. Hijaben stammer lengere tilbake enn 1970-tallet, og islamistenes politikk, selv om det var det som utgjorde den store "bølgen" innenfor islam. Hodeplagg er hodeplagg. Man kan ikke forskjellsbehandle uansett hvor berettiget religiøse måtte føle seg. Deres tro har INGEN betydning for andre. Anonymous poster hash: 73305...eb7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå