Gå til innhold

Sykepleiere? Hvorfor får de eldre uverdig og uforsvarlig behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er grunnen til det?? 

Jeg er ikke sykepleier og hadde heller ikke klart det, men det må være meget tøft... Tenkte deg da, gå hjem fra jobb og vite at den ene eller den andre ikke fikk din hjelp og nærhet... Hvem vet om det hadde vært noe sykepleier innom der i det hele tatt? 

Håper virkelig Erna & Co gjør noe med dette nå... 

Anonymous poster hash: 28239...f54
Skrevet

Kjenner du virkelig ingen som er på sykehjem, eller noen som jobber der?

Det er riktig at det er travle dager på mange sykehjem, og at mange av sykehjemmene skulle vært bedre bemannet, men de tingene du ser på nyhetene på TV er enkeltepisoder altså. De aller fleste som er på sykehjem har en helt grei hverdag der, de får både omsorg, mat, tørre bleier, hjelp til å gå på do, blir vasket og stelt.

Det er klart man ikke ønsker slike enkeltepisoder som de man har sett på TV i valgkampen, og det må de jobbe for å bli kvitt, men det er ikke annet enn enkeltepisoder.

Min mormor er på sykehjem, 95 år gammel og helt frisk i topplokket. Hun var rasende på disse reportasjene på TV, hun ble såret på vegne av de som jobber på de to sykehjemmene hun har bodd på, fantastiske pleiere med en oppriktig omsorg for de som bor der. Hun har aldri fått dårlig behandling.